Trends in de Horeca Trends in de voeding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Organisatiekunde.
Advertisements

1.
Wat brengt 2014?.
De illusies die we ons mogen permitteren VERA 20|6|2006: “ICT- en e-governmentbeleid in de komende legislatuur” Tom Dehaene  Vlaams parlementariër  OCMW-voorzitter.
Draag ik de arm wel of niet? Onderhandelen over in- en uitsluiting Maartje Hoogsteyns.
Transport en Infrastructuur
Koop een hond! Joske Vermeulen.
Referaat D Lonneke Oosterop Nina Roos Stefan Hirschman Job Rietbergen
Klik voor de volgende dia
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
De stadsboer als sociaal ondernemer!
Discipelschap.
Godsdienst.
Hst 4: De wereld indelen.
Het verleden en de toekomst van muziek.
Het Trouwfeest.
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Loverboys.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Levensvragen Over geluk…..
Het zoeken en vinden van trends
Hoofdstuk 5. par 5 Help! De wereld krimpt!
En hoe de politie hier haar voordeel mee kan doen
Parasjah (=“gedeelte”) van vandaag
Culturele stromingen Culturele ontwikkeling is een proces van opeenvolging en afzetten tegen. Literatuur is het product van een cultuur: het geeft (indirect.
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
Even verpozen en genieten... met muziek.
Hst 1: De wereld: Systeem van landen en relaties
Par. 4.3 Handel, investeringen en migratie.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Klik voor de volgende dia
De Tijger.
Hoe en waarom brengt de burger zijn snoeihout snel naar de biomassa verbrander? Van consument tot biomassaleverancier.
Opa Door Danny, Maarten, Chloë en Elke Les 3.
Conditioneel Compatibilisme
Schematische samenvatting
Wanneer heb je een echt, levend, geloof?
Interpreteren van data
De Paradox van onze Tijd
Leven zoals God het bedoelde?!
Woord van Leven Oktober 2009.
Toerisme in Zuidoost Azië
Media en de massa.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Aardrijkskunde voor de 2e fase VWO 5 en VWO 6. Samenvatting
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Fijne Feestdagen! Klik om verder te gaan.
Mr Probz ’Nothing Really Matters”.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
EEN LES VAN DE GANZEN.
Zeer energiezuinige nieuwbouw & koopgedrag Dr. Bert Pol Vennoot Tabula Rasa University of Twente Maastricht University Em. lector Overheidscommunicatie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Als/dan.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
Kerstproject 2011 Vertel Het Maar
3 vwo 3 Draagkracht : tussen hoop en vrees § 1-5
Kan een werelddeel krimpen?
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
EEN LES VAN DE GANZEN AUTEUR ONBEKEND Klik voor de volgende dia ♫ Zet je sprekers aan! ♫ Zet je sprekers aan!
Muziek bestaat sinds de mens op de wereld is, maar de dieren, de atomen en de sterren maken ook muziek.. Karlheinz Stockhausen maar de dieren, de atomen.
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Een toekomstige stad onder water
Paragraaf 13.6 Globalisering.
1.2 De wereld wordt steeds kleiner
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Transcript van de presentatie:

Trends in de Horeca Trends in de voeding

Trends De hobbykok of amateurkok krijgt steeds meer invloed en dit vaak weer onder invloed van de mediakok

Trends Azië De Aziatische eeuw is aangebroken. Was de 19e eeuw van de Britten, de 20ste van de Amerikanen, de 21ste eeuw wordt van Azië. De invloed op de eetcultuur groeit: Vietnamees, Thai, Chinees, Japans. Steeds meer concepten en Aziatische ondernemers stromen naar Europa.

Trends Social dining – new rituals  Eten is bij uitstek een sociaal gebeuren. Waar voedsel wordt gedeeld, ontstaan vriendschappen. En ontstaat begrip. Van verre (web)vriend naar goede buur, van global village naar lokale wereld. Eten als de ultieme bruggenbouwer.

Trends Leefstijl: mode, muziek, stromingen en stijlen, experimenten Designers gaan los en halen food uit hun traditionele context. Food=fashion!

Trends Duurzaamheid en ekologie De komende tien jaar zullen tal van initiatieven worden ontwikkeld om stadslandbouw verder te stimuleren: moestuinen op de supermarkten, gemeenschappelijke boomgaarden in parken, kruidentuinen bij bedrijfsrestaurants

Trends Rough Kitchen Hoewel vlees een luxe product gaat worden en het vanuit milieuoogpunt verstandig is om het minder vaak te eten, is er onmiskenbaar een trend naar kwaliteit. Eet minder vlees, maar dan wel topvlees, van een dier (van neus tot staart) dat een goed leven heeft gehad en dat met liefde is klaargemaakt. De burger wordt culi.

Trends Meer plantaardig zonder daarom vegetarisch te zijn. veggienista

Trends No Waste Stop de verspilling van voedsel. Niet enkel de fijnste stukken van het dier, maar van kop tot staart. Ieder gezin gooit per jaar 40 kg eetbaar voedsel weg.

Trends Nouvelle fusion Globalisering, ook in de keuken. Multiculti

Trends Een trend is een ontwikkeling in een bepaalde richting, bijvoorbeeld op het gebied van mode, muziek, techniek of taalgebruik. Een trend vult een leegte, brengt een oplossing en voelt aan als een ontdekking. ‘Yes, dat is wat ik wil.’

Trends Een trend is een verandering ten opzichte van het bestaande en het algemeen aanvaarde.

Trends Eerst komen de originals. Zij creëren een trend zonder het zelf te beseffen.  Zij worden gevolgd door trendsetters. Een trendsetter is iemand die nieuwe dingen leuk vindt. Hij zal een noviteit (= nieuw product/dienst) snel aanschaffen. De volger volgt op het moment dat hij weet hoe een noviteit werkt. Hij doet dat pas op het moment dat hij het leuk vindt, of het voor hem voordelig is. De laatkomers schaffen pas noviteiten aan als ze “verouderd” zijn. Op dat moment is een trendsetter alweer aan iets nieuws toe.

Trends

Trends Originals Pierre Wind Zijn op-en-top zichzelf. Creëren trends zonder het te beseffen. Hebben geen voorbeeld nodig. Setters Sergio Herman Idealisten die voortdurend willen veranderen of verbeteren. Zijn uit op vooruitgang en het verleggen van grenzen. Watchers Laplace Signaleren prille trends en maken een vertaalslag naar de massa. Uit op winst, geïnteresseerd in veranderingen. Volgers Jongeren Bepalen de groeikans van een trend. Hebben het voorbeeld nodig; zekerheid en kopieergedrag. Laatkomers De massa Zorgen niet voor de groei, maar bepalen wel de bruikbaarheid. Letten op toepasbaarheid.

Trends Pierre Wind Originals Zijn op-en-top zichzelf. Creëren trends zonder het te beseffen. Hebben geen voorbeeld nodig.

Trends Trendsetter idealisten die voortdurend willen veranderen of verbeteren. Zijn uit op vooruitgang en het verleggen van grenzen.

Trends Watchers Signaleren prille trends en maken een vertaalslag naar de massa. Uit op winst, geïnteresseerd in veranderingen. Bijvoorbeeld: La Place

Trends Volgers Bepalen de groeikans van een trend. Hebben het voorbeeld nodig; zekerheid en kopieergedrag. Veelal jongeren

Trends Laatkomers: de massa Zorgen niet voor de groei, maar bepalen wel de bruikbaarheid.

Trends Mondialisering of globalisering De wereld wordt kleiner. Dat is natuurlijk niet zo, de aarde krimpt niet. Hiermee wordt bedoeld dat we sneller geïnformeerd kunnen worden. Een nieuw idee in Nieuw-Zeeland is via het internet dezelfde dag nog in Vlaanderen te zien. Met een paar muisklikken maak je zelf een reservering van een hotel in Nieuw Zeeland. De wereld mondialiseert: de economieën van landen op de wereld raken met elkaar verweven.

Trends Grotere trendgevoeligheid + kortere trends De jeugd is in zijn algemeenheid veel trendgevoeliger en wisselt ook sneller van de ene naar de andere trend. Huishoudens met hogere inkomens zijn experimenteler dan de huishoudens met lager besteedbare inkomens. Uit alles blijkt dat de trendgevoeligheid toeneemt, maar tegelijkertijd de levensduur van trends vermindert.

Trends Branchevreemde toetreders Er komen steeds meer toetreders in de horeca die geen horecaverleden hebben. Ze worden niet gehinderd door “oude” gebruiken. Dit levert onverwachte vernieuwingen op.

Trends

Trends