Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Atlas Leefomgeving Schakeldag 7 juni 2011 Julie Ng-A-Tham & Arne Willigenburg.
Hét aanspreekpunt voor uitwisseling van zorgcommunicatie eOverdracht 23 september 2013.
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Shared service STAP 2011 toekomstperspectief Stap.
Planning VndT nov mrt 2011 junsep 31 dec Bestuurlijke lijn Operationele lijn Feedback bestuur directeur / werkgroepen /toetsingscommissie.
TABEOKA Recht naar het hart Gemeentekit Rechtenverkenner.
Het PBS in 2013 Alle nieuwigheden op een rij PBS-dag 22 april 2013.
Bom-Project Vlotte dienstverlening door procesefficiëntie: Mechelen gaat voor de digitale omgevingsvergunning Ranja Van Asbroeck – Strategie en ontwikkeling.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
MT Zuid André Plat.
Carl Possemiers CRM-manager 9 december 2005
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
Marco Oving Projectleider
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
Project DIGITAAL VERGADEREN
BOK - QLICT contract Wat vooraf ging – de stichting BOK: Oprichting (2000) De Enschedese besturen besloten tot krachtenbundeling Alle schoolbesturen zijn.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
IRIS, OOG VOOR ONDERNEMEN 1. 2 IRIS. Filmpje Iris.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Helpdesk Infodag PBS 22/04/13 Nini Vranken – Ghislain Theuwissen.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Decentralisatie Wmo in de Drechtsteden: innovatiekracht Regio Drechtsteden, Innovatieagenda Wmo, 5 december 2013.
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
Adobe formulieren : stand van zaken.
Algemene vergadering DSH Leuven 13 februari 2012.
GIS coördineren in de gemeente Rondetafelconferentie Antwerpen, 8 december 2011.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Toelichting VERA als Integrator Galmaarden 4 februari 2010.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
De (Interbestuurlijke) producten- en dienstencatalogus
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
Cloud voor uw bestuur? Wij gaan samen met u op onderzoek. Nabespreking.
Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 11 oktober 2011.
Infodagen: Toekomst AgendaWeb Kristof Brams 20-29/10/2010 VERA Autonoom Provinciebedrijf.
Digitaal Sociaal Huis 18 oktober Waarom overdracht DSH aan de markt ? Door de komst van de IPDC (Vlaamse Dienstencatalogus) neemt de relevantie.
Infosessie Hosted mail – Exchange en 23 januari 2013 Kristof Brams.
Van JBF via Degelijkheid naar Pro-actief Beheer
Partner meeting V-ICT-OR - 3xI Consortium Woensdag 27 juni ’12 - Sint-Niklaas.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
22/10/2014 Business Case ADIB : Naar een 100% klantgerichte organisatie.
Welkom Het eID Stelsel maakt het mogelijk om online te zaken doen met de overheid en het bedrijfs-leven, met één of meer inlogmiddelen. Marije Jurriëns,
TilburgUtube Video- en audio dienstverlening TiU
Papierloos vergaderen in het onderwijs
eFactureren in de praktijk bij Purmerend
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Toelichting raamcontract websites Wemmel - 30 maart 2015 Mieke Vande Kerckhove.
Schermenproject Seniorendag 2 oktober Schermenproject Makkelijk contact tussen (oudere) alleenstaanden onderling en zorgondersteuners, o.a. studenten.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Ontwikkelen en publiceren van uniforme examenvereisten.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Herindeling GNL
MAGDA Online Toegangspoort tot MAGDA diensten
VERNIEUWING PLATFORM Leden & Gebruikers Status Waarom Scope Planning
Het Atelier Praktijkproef toepasbare regels Dakkapel
Congres Omgevingswet ‘leren van de pioniers’
Verandering leidt tot beter sociaal werk. Of niet?
Waarom Waarom is het HDN platform toe aan vernieuwing?
Een introductie van de nieuwe online plek
Transcript van de presentatie:

Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv

Mid- en Front Office Doel van het DSH van CIPAL Besturen in staat stellen een Digitaal Sociaal Huis aan te maken Aanbieden van een online catalogus van sociale dienstverlening. Voor burgers (van informeren tot aanvragen) Voor besturen (beheren, aanwezige producten, samenwerking, kennisplatform, lagere kost) Kerngedachte: een ingewikkeld proces als het opbouwen en beheren van een catalogus met honderden producten eenvoudiger maken door samen te werken.

Mid- en Front Office Onze Bijbel

Mid- en Front Office Ambities Continuïteit Integratie met IPDC – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium, samen met VERA – IRIS-project

Mid- en Front Office oog voor ondernemen FRONT OFFICE PRODUCT BACK OFFICE PRODUCT

Mid- en Front Office Ambities Continuïteit Integratie met IPDC – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium, samen met VERA – IRIS-project OSLO (Open Standaarden Lokale Overheden) – CIPAL sponsor en deelnemer van Consortium Self Service – Zelf gebruikers beheren – Zelf contactgegevens beheren – Zelf uw eigen huisstijl aanpassen

Mid- en Front Office ZELF GEBRUIKERS BEHEREN

Mid- en Front Office ZELF CONTACTGEGEVENS BEHEREN

Mid- en Front Office VANDAAG SELF SERVICE ZELF UW HUISSTIJL BEHEREN

Mid- en Front Office Planning Kick-off werkgroep en vervolg Implementatie innovaties Implementatie innovaties PERCEEL 1 – beheer DSH als onderaannemer van VERA PERCEEL 2 – overname DSH 1 dec dec 2012 sept 2013maart 2013 Bouw en piloten 22 jan 2013 Infosessie Beheer (incl. helpdesk) Inhoud VLBR- IPDC Besturen inhoud valideren

Mid- en Front Office Kosten voor u als bestuur Geïndexeerde gebruiksrechten conform huidige DSH lopen door, gefactureerd vanuit CIPAL ipv VERA. Beperkte innovatiekost – Koppeling IPDC en migratie naar nieuwe DSH – Self service huisstijl, rechten en diensten – Klassikale opleiding

Mid- en Front Office Tabel kosten *Inscan uit BAFO 21 september 2012

Mid- en Front Office Wensen 2013 Dat ieder bestuur naar de werkgroep komt om de evolutie van het platform te sturen Dat ieder bestuur de beslissing neemt van combinatie continuïteit en toekomstgerichtheid Dat ieder bestuur een succesvolle overstap maakt naar DSH 4.0

Mid- en Front Office Vragen?