A New Spring Timo Hendriks

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Advertisements

Eureko Academy Life & Pensions Inspirerend leren.
Onderwijs van nu voor de wereld van morgen.
KM QUEST: een kennismanagement simulatie leerprogramma
Welkom.
Gamemechanics en media Foto: Miss Shari Foto: Ian D.
Welkom bij Leefstijl.
De relatie tussen logistiek en veiligheid
Wat komt er zoal bij kijken?
CUT TO THE CHASE, NO BULLSHIT End Year Assessment Jonathan Barbosa Dijkstra GDD1A.
Server Management Framework
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Artikel over transactionele analyse
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Marianne Spier Manager Content & Communicatie
Cross Media.
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 les 5 Engagement.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec04 les 1 Game of life.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
IS IT ALL IN THE GAME ? Henny Leemkuil. Waarom games in het onderwijs ? Actief problemen oplossen Gemotiveerd Geïnvolveerd Samenwerking.
Schitterende Organisaties®
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Ronde tafel Workshop Ronde tafel 1 april Doel workshop Andere perspectieven horen Problemen oplossen.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Door:Liliane de Voogd Klas: CO1K Datum: 17 september 2012.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Waag Society Medialab - creatieve technologie voor sociale innovatie BOA 11 maart Games Atelier Waag Society / Marieke Hochstenbach.
Inhoud presentatie Introductie Onderzoek (theoretisch kader)
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
Medmec04 les 1 Engagement.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Liliane de Voogd CO1K, Fontys ACI Mei  Opdracht: speel een aantal uur een serious game  Activiteit: speel de game mee en haal een level.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
App voor rijschool.
Medmec04 Engagement.
Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.
Mark Overmars Universiteit Utrecht
Informeel Leren Hoe breng je dit in kaart? Door: Kathleen Schlusmans en Jo Boon.
MOOD CITY mediawijs(heid) troef! - spelen met mediawijs(heid)
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Gamen. Het moet leuk blijven Vragen behandelen Interviews Artikels Documentaire Boek Instructiefilmpje Bart Hagenaars, Tim Nieuwdorp, Mark van Ostaijen,
NOT 2011 Ineke Verheul Serious games of serious gaming?
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
1 GAMIFICATION BANKIEREN & SPELEN? 10 SEPTEMBER. 2 WIE BEN IK?
DUURZAAM ONDERNEMEN in het bedrijfsleven Een gezond, winstgevend en succesvol bedrijf door duurzaam ondernemen (SPRINT) MARKETING EN COMMUNICATIE.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Presentatie EduCheck SOML
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Presentatie resultaten scriptie in opdracht van het GvRM en
Educatieve Games – Leermiddel of Lapmiddel?
Gameprogrammeren: Platform-games
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Samenwerken en communicatie
Lectoraat New Business & ICT
WAT SLIDE – DECK ONDERWERP TECHNOFILOSOFIE AANDACHT CATEGORIE
Artikel over transactionele analyse
Transcript van de presentatie:

A New Spring Timo Hendriks 0754858

Inhoud presentatie - Introductie - Onderzoek - Scriptie - Case - Reflectie

Timo Hendriks Introductie Communicatie & Multimedia Design Jaar 4. Minor: Games & Simulations 3e jaars stage: Centrale Bibliotheek Rotterdam Gewenste scriptie onderwerpen: -Multimedia -Educatie

Introductie A New Spring levert een e-learning platform, in de vorm van Software as a Service (SaaS). Lesmateriaal wordt geleverd door klanten (opleiders). A New Spring verzorgt de techniek, implementatie, hosting, beheer, back up en een helpdesk voor cursisten. Het platform is adaptief. A New Spring maakt gebruik van een Memotrainer. Klanten A New Spring: Adaptief: aanpassing op cursist: niet-beheerst materiaal komt terug

E-learning & spelelementen. Onderzoek Scriptie E-learning & spelelementen. Hoofdstukken scriptie: - E-learning - Games (en Serious games) - Leren en games - E-learning & spelelementen

Probleemstelling Onderzoek Begin deze eeuw was e-learning een hype. Groei vervolgens minder spectaculair als gedacht. (Dobbs, 2002) Serious Games en Game Based learning hebben nu veel aandacht. Is er een brug te slaan tussen traditionele e-learning en serious games en gamebased learning?

Onderzoek Scriptie domeinen

Onderzoek Hoofdvraag Wat zijn de mogelijkheden van het toevoegen van spelelementen aan een e-learning platform?

Onderzoek Deelvragen - Wat is de huidige status en wat zijn de verwachtingen van e-learning? - Wanneer is iets een spel? - Welke gamegenres en welke vormen van gameplay zijn er? - Wat zijn serious games en waar worden ze gebruikt? - Hoe leert men en wat is het effect van plezier bij leren? - Wat kunnen we leren van videogames? - Wat is “gamification” en wat zijn game-mechanics? - Welke spelelementen zijn toe te passen binnen een e-learning platform? - Welke spelelementen worden al ingezet bij e-learning platformen?

Scriptie E-learning “ e-learning is het gebruik maken van informatie en computertechniek om een leerervaring te creëren.” (Horton, 2006) E-learning varianten: - Op zichzelf staande cursussen - Virtual-classroom cursussen - Embedded e-learning - Mobile learning - Knowledge management - Games en simulations Classroom learning blended learning

Scriptie E-learning De hype is over, e-learning kruipt uit het dal. (Rubens, 2008.) Bedrijven besteden steeds meer aan e-learning. 30% van alle opleidingsuren wordt besteed aan e-learning (Bersin, 2007). E-learning blijft zich ontwikkelen. Nieuwe trends: -Mobiele technologie -Adaptieve e-learning -Open source tools -Games en simulaties “E-learning 3.0” ? The Semantic Web is a "web of data" that enables machines to understand the semantics, or meaning, of information on the World Wide Web. (Semantics=meaning)

Scriptie Spellen en games Wanneer is iets een spel?

Spellen en games Scriptie “Een spel is een systeem waarin spelers een artificieel conflict aangaan, gedefinieerd door regels, dat een meetbare uitkomst zal opleveren.” (Salen, 2004) Elementen van een spel: 1. Regels 2. Doeleinden 3. Uitkomst en feedback 4. Conflict/competitie/uitdaging/tegenstand 5. Interactie 6. Vertegenwoordiging of verhaal

Spellen en games Scriptie Een videogame is een game die op een videoscherm gespeeld wordt. (Rogers, 2010) Gamegenres: - actie - adventure - RPG - strategie - simulation games - overig

Spellen en games Scriptie Serious Games “Serious Games zijn videogames die een boodschap overbrengen, een les leren of een ervaring bieden.” (Micheal, Chen, 2006) Markten Serious Games: - Het leger - De regering - Het onderwijs - Het bedrijfsleven - De gezondheidszorg - Politiek, religie en kunst Game Ranj: werving-en-selectie-spel voor advocatenkantoor Houthoff Buruma

Scriptie Leren Men spreekt van leren wanneer nieuwe kennis is verworven, iets van buiten is geleerd, een nieuwe regel kan worden toegepast, een vaardigheid is verworven, vooruitgang is geboekt of een andere houding is aangenomen. (Boekearts, Simons 2003) Het brein is plastisch en past zich aan omstandigheden aan. Verschillende vormen van leren en geheugen vinden plaats in verschillenden hersengebieden. Leren wiskunde anders dan leren lezen en is het leren spelen van een instrument

Leren Scriptie Plezier en leren Spelen is een universeel verschijnsel dat bij alle culturen voorkomt. Volgens Robert Fagan is spelen “optimaal generiek leren door te experimenteren”. Een brein dat het naar zijn zin heeft functioneert beter. Ontspanning en motivatie

Gamification Scriptie “Gamification” is het toevoegen van spelelementen (game play mechanics) aan iets dat eigenlijk geen spel is. Gebruik maken van de elementen die spellen zo leuk en verslavend maken. Populair bij marketing. Game play mechanics categorieën: - Progressie (points, levels, achievements) - Feedback (quests, bonus, combo’s, count down) - Gedrag mechanics (status, blissful productivity, community, collibration)

Toevoegen van spelelementen aan het platform van A New Spring. Case De opdracht Toevoegen van spelelementen aan het platform van A New Spring. Geen kleine spelletjes toevoegen, het geheel moet een spel worden. Doelgroep: Klanten in de retail, zoals the Phone House.

Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

Case De opdracht A New Spring Cursus nu:

De opdracht: basisidee Verzamelen van punten (meetbare uitkomst) Levels en ranking (competitie en customization) Trophies en Rewards (uitdagingen en beloningen)

De opdracht: eerste schetsen

De opdracht: eerste schetsen

De opdracht: eerste schetsen

De opdracht: eerste schetsen

De opdracht: eerste schetsen

De opdracht: eerste visuals

De opdracht: eerste visuals

De opdracht: eerste visuals

De opdracht: eerste visuals

De opdracht: eerste visuals

Reflectie Verloop tot nu toe: Snelle start. Redelijk tevreden over het verloop tot nu toe. Medestagiairs. Nog te doen: Scriptie afronden (nu op ongeveer 75 procent). Verdere uitwerking van de case (Game Design Document schrijven). Contact met doelgroep.

Bedankt voor de aandacht!