De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008."— Transcript van de presentatie:

1 Game ON!

2 Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008

3 Opdracht Game ON: Samen met je team ga je een spel ontwerpen en produceren. De doelgroep van het spel bestaat uit kinderen van 12 jaar (groep 8). Game On! 2008

4 Opdracht Game ON: straatspel computerspel educatief spel solospel gezelschapspel Game On! 2008

5 Opdracht Game ON: combineren, bijv. educatief computerspel. bestaande spellen als inspiratiebron origineel spel, dat leuk is om te spelen. Game On! 2008

6 Een spel is: een activiteit, buiten de gewone dagelijkse bezigheden, waaraan één of meer mensen deelnemen en waarin wordt geprobeerd één of meer vaardigheden of talenten ten volle te benutten of te vergroten. (wikipedia) Game On! 2008

7 Een spel is: een bezigheid ter ontspanning volgens vaste regels met elementen als competitie, behendigheid, inzicht en kans (wiktionary) Game On! 2008

8 Key components of games: Goals, Rules, Challenge, and interactivity. Game On! 2008

9 Inspiratiebronnen Kids Play / Jules Oosterwegel Buitenspelletjes uit de hele wereld Game On! 2008

10 Play value is the essential value of a toy or game for play. The term is frequently employed in the field of child development for the assessment of toys and games. When they are fun and engaging, playthings are said to have play value. Those that are quickly discarded or are considered disinteresting, do not. In short, objects of play must be compelling and encourage the child's involvement in order to have true play value. (wikipedia) Game On! 2008

11 Hoe ga je aan het werk? Analyseren doelgroep (12 jaar) Doelgroep kiezen Game On! 2008

12 Hoe ga je aan het werk? Analyseren doelgroep (12 jaar) Doelgroep kiezen Analyseren spelletjes

13 Hoe ga je aan het werk? Analyseren doelgroep (12 jaar) Doelgroep kiezen Analyseren spelletjes Verzamelen van bronnen etc. Game On! 2008

14 Welke elementen? Game On! 2008

15 Welke elementen Spelers Middelen Locatie Tijdsduur Doel / Beloning Spelregels Game On! 2008

16 Spelers Hoeveel ? Identiteit / rol / thema vb The game (DVD) Game On! 2008

17 Middelen Pionnen, dobbelstenen etc Bord Media vb Street WarsStreet Wars Game On! 2008

18 Locatie Huiskamer Buiten vb Achterbank van de autoAchterbank van de auto vb Blast theoryBlast theory Game On! 2008

19 Tijdsduur Bepaald (bijv 60 minuten) Onbepaald vb Frequency 1550 Game On! 2008

20 Doel / Beloning Algemeen doel vb Big Urban GameBig Urban Game Wanneer gewonnen? Game On! 2008

21 Spelregels Niet te ingewikkeld! K.I.S.S Vb “Set”Set” Game On! 2008

22 Game On!... geinspireerd op.... Fantasie en Orginaliteit Fake for Real (Memory game)Fake for Real Squad Seven (“stoelendans”) Game On! 2008

23 Foam borden: bord 1: doelgroep, hun omgeving en stijl. bord 2: de inspiratie. bord 3: eerste spelideeën: minstens één goed idee en één slecht idee. Game On! 2008


Download ppt "Game ON!. Wat gaan we doen: Introductie: wie ben ik? Inspiratiebronnen Game On! 2008."

Verwante presentaties


Ads door Google