De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen."— Transcript van de presentatie:

1 Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4

2 Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen in games www.jellevandoorne.com

3 Hoofdonderzoeksvraag  Hoe verwerk ik de “uncoupling theorie” in een game? Het punt van ommekeer in een relatie De relatie staat op punt van uitgaan Realisatie Willen voorkomen “Ontkoppelingstheorie” “Uitgaantheorie”

4 Fascinatie onderwerp  Eigen ervaring  Soortgelijke situatie meegemaakt  Als games kunst zijn – persoonlijke expressie!  Games industrie  Games moeten meer pakken

5 Waarom? – Maatschappelijke relevantie  Ervaarbaar maken  Zet mensen neer in de situatie  Geef ze keuze  Laat het ze “leren”

6 Context  Industrie  Games industrie heeft meer nodig  Stop met actie-games  VERKEN!  Spelers

7 Doelgroep  Voor wie is het onderzoek? Peers Games industrie

8 Buiten creatieve sector  Sociologie  Uncoupling theory  Hoe gaan mensen met elkaar om  Therapeutisch  Hier ligt niet de focus

9 Doelgroep  Voor wie is het product?  Mensen die games spelen  En die genoeg hebben van inhoudloze games

10 Hoe kom je bij die doelgroep?  Platforms  Internet platforms zoals Steam (digitale distributie)  Publishers

11 Deelvragen  Wat is de uncoupling theory?  Is deze theorie ‘waar’, klopt dit?  Hoe zet ik een “couple” neer in een game?  Wat voor mechanics/interactie?

12 Hoe gaan we dit onderzoeken?  Theorie lezen  Interviews, klopt dit voor andere mensen  Onderzoek bronnen  MAKEN – testen, uitproberen!

13 Bronnen  Games  Voor mechanics/interactie  Catherine  The Novelist  Ervaringen van anderen  Voor inhoud  Interviews  Romantiek (kunst)  Voor inhoud  En vormgeving  Literatuur  Schilderkunst

14 Wat wil ik maken?  Game  Stuklopende relatie  Dialoog, keuzes  Invloed  Keuze schala ipv een limiet van 3  Verschillende eindes

15 Beoogde uitkomst  Mensen spelen de game(s)  Zijn ‘geëngageerd’  Ervaren de theorie  Leren iets over zichzelf

16 Hoe testen/meten we dit?  Playtesting  Ondervragen  Veel ondervragen, duidelijke antwoorden willen, reacties vergelijken

17 Documentatie  Proces  Blog  Maar wat wordt de uiteindelijke presentatievorm?

18 Uiteindelijke presentatie documentatie  Aantal manieren werden genoemd  Wat ik wil gebruiken  Design document  Analyzes van bronnen  Maar ook…

19 De game zelf als documentatie  De documentatie vastleggen in de game  “developer commentary”  Test ruimtes  De interactie-testen zelf  Chronologisch

20 Stappenplan  Research naar de theorie  Documenteren  Verhaal, inhoud vastleggen  Testen en itereren  Techniek en interactie testen  En itereren  Vormgeving bedenken  En maken!  Bij elkaar zetten, testen  En blijven documenteren


Download ppt "Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen."

Verwante presentaties


Ads door Google