Dé technologie om de wachtrijen aan uw e-loket verminderen en uw efficiëntie te verhogen www.intellistampcenter.be Een initiatief vanen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De zin en onzin van escrow
Advertisements

“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - Herfst 2013 eBox Burger 1.
De kracht van CTB ICT Bouw BV
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Welkom bij de presentatie van Onlinezeilen.nl. - Gratis online boekingssoftware - Automatisering voor zelfstandige schippers - Onafhankelijke platform.
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Inforum Welkom Dit is een automatische voorstelling Gebruik de toets ‘Page Up’ of ‘PgUp’ van uw klavier als u sneller vooruit wil gaan. Gebruik de toets.
Provinciale ronden mei 2008
26/02/2011 Federale Overheidsdienst FINANCIEN E-ID / My Minfin / TAX-ON-WEB 2011 Kuurne Jan Viaene.
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Digitale handtekening – stad Antwerpen
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Een project van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen vzw i.s.m. de lokale besturen.
Wat is Certipost?.
Adobe formulieren : stand van zaken.
E. Nezer SLA-actieplan teneinde de termijnen voor de invoering van de bijwerkingen te verkorten.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Gemeentebestuur Kampenhout
E-Raden als extranet Leuven, 24 oktober 2005 Freddy Deprez, Algemeen directeur Jan Vangrinsven, projectleider.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Erik Weytjens CEO - Certipost
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Het E-Loket ® begraven Gemeente Sint-Lievens-Houtem 3 mei 2011 Patrick De Backer Domeinverantwoordelijke burgerzaken Public Relations Manager Cevi NV.
Het E-loket ® burgerzaken
GIS-coördinator in Westerlo
Het gebruik van het eHealth Platform door UZ Leuven
De case Oostkamp.
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
 VVSG 10 oktober 2013  Durven met dienstverlening  Workshop sociaal huis.
Burger een elektronische brievenbus waarin de burger op een gecentraliseerde en beveiligde manier officiële documenten kan ontvangen de tool is zo ontworpen.
?.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW maart.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
EBox Burger Presentatie voor de Provinciale Ontmoetingen van de POD MI - herfst
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
“Dat gaat niet” bestaat niet in Edegem. 7 gemeentelijke gebouwen +/ inwoners 200-tal medewerkers > 2500 uitgaande brieven / jaar ? mails 180 stedenbouwkundige.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
VDP bijeenkomst Even terugblikken Onderdeel van Uitvoeringsprogramma 2020 Ontwikkelen overheidsbrede service op mijn.overheid.nl Doelstelling.
Afspraakgericht werken Snel balie
Peter Grouwels Communicatiedienst
De X-road Pleidooi om niet incrementeel te blijven verbeteren aan de geautomatiseerde overheid over te stappen naar een digitaal opgezette overheid.
Elektronische kennisgeving van geboorte
Digitale documenten woensdag 19 september 2018.
Digitale aangifte overlijden
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Transcript van de presentatie:

Dé technologie om de wachtrijen aan uw e-loket verminderen en uw efficiëntie te verhogen Een initiatief vanen

Agenda Welkom en positionering, Bart Van Hove – Wat is IntelliStamp ? – Wie is het IntelliStampCenter ? – Hoe werkt het ? Vermindering van de wachtrijen in Kapellen, Ivan Kockx, beleidscoördinator Interne Zaken Vragen & antwoorden

Wat is IntelliStamp Een unieke technologie die het mogelijk maakt dat attesten op 24/7 basis aangevraagd èn afgeleverd worden, en dit in een automatisch proces dat – tijdsonafhankelijk is – juridisch volledig sluitend is. Doelstelling : – Comfortverhoging voor de burger – Efficiëntiewinst voor het bestuur

Wie is het IntelliStampCenter

Wat is het IntelliStampCenter Het cloudplatform dat openstaat voor elke dienstverlener die actief is in de overheidssector en documenten ter ondertekening wil aanbieden. We onderscheiden hierin 2 processen : – Documenten die “manueel” digitaal getekend worden – Documenten die digitaal ondertekend worden als onderdeel van een volledig geautomatiseerd proces. Het IntelliStampCenter is 24/7 beschikbaar voor – plaatsen van de IntelliStamp – documentcontrole

Dossierflow / Zaaksystemen ININ  UIT VB BURGER ZAKEN FMS/B BC ROL OCMW LONEN / HRM VERGADER - BEHEER SECTOR- GENOTEN Website / frontoffice met E-loket / Intellistamp Klant Contact Center

gemeente Aflevering Intellistamp Verificatie van het document

Documenten die “manueel” digitaal getekend worden – Lage efficiëntiewinst voor de administratie Documenten die digitaal ondertekend worden als onderdeel van een volledig geautomatiseerd proces. – Efficiëntiewinst voor de administratie (5 – 7 minuten / attest) We onderscheiden hierin 2 processen

Burgers Bewijs van woonst Papieren Document Opsturen via De Post Afhalen aan het fysieke loket aanvragen loket Bevolkings- toepassing Ambtenaar Digitaal document ondertekend met eID Aflevering via mail online aanvragen E-loket

Document- verificatie Integratie met uw e-loket en bevolkingsoftware Dankzij de stamp juridisch sluitend digitaal èn print

Cloud Model 24/7 beschikbar door servercertificaat Open voor elke dienstverlener Efficiëntie voor ambtenaar en burger

Bespaar op manueel werk, print-, papier- en postkosten Documentfraude voorkomen en detecteren Innovatief en groen imago Eenvoudig te integreren. Werk vanuit de bestaande applicaties Geen onderhoud van eigen servers en software door cloud oplossing (Software as a Service) Juridisch sluitend, zowel digitaal als op papier Kostenbesparing voor gemeente

Besparing op verplaatsing en tijd Snellere en verbeterde (digitale) dienstverlening 100 % digitaal werken tot bij de burger IntelliStamp biedt als enige – 24/7 beschikbaarheid, zowel voor aanvraag als voor afgifte van het document. – Bestaande integratie met front – en backoffice Kostenbesparing voor burger

Hoe werkt het ? Een initiatief vanen

IntelliStamp Werkt met referentiecode + gematerialiseerde handtekening Online én offline verificatie mogelijk Geen specifieke hardware of software nodig voor online verificatie Data document, certificaat, auteur, time Andere data Website Unieke code

Wettelijk kader “De handtekening van de certificaathouder kan worden gematerialiseerd in een equivalent dat voldoet aan de eisen van artikel 2, tweede lid, 2°” (Wet van 15 februari 2012 tot wijziging van de wet van 9 juli 2001 houdende vaststelling van bepaalde regels in verband met het juridisch kader voor elektronische handtekeningen en certificatiediensten, BS 7 maart 2012)  IntelliStamp is digitaal én op papier 100% rechtsgeldig en wettelijk  Zonder handtekening slechts een kopie en geen afschrift

Ondertekenen met IntelliStamp Via certificaat: – eID – Server certificaat – Token – HMS Geïntegreerd in de applicatie van het bestuur Interactief tekenen via signing site

Afleveren document Kan elektronisch – Via – Via download Kan ook op papier

Verificatie scenario 1 Online via een website met een referentienr.

Verificatie scenario 2 Online via inscannen document IntelliStamp zal automatisch verschillen aangeven en fraude opsporen

Verificatie scenario 3 Offline door het scannen van de barcode

Prijs Nieuwe prijzen aangepast aan de markt van lokale besturen Contacteer ons voor meer informatie

Verminder de wachtrijen: Digitaal documentenloket in Kapellen doet het! Ivan Kockx Beleidscoördinator Interne Zaken Gemeente Kapellen

Inhoud van presentatie Situatieschets Probleemstelling Oplossingen Manier van aanpak Communicatie

Situatieschets Gemeente Kapellen telt inwoners Doorlopende openingsuren van de administratieve diensten Beperkt personeelsbestand

Probleemstelling – vraag van de burger Een burger die full-time werkt kan enkel op maandagavond aan het loket terecht Bijgevolg op maandagavond lange rijen bij burgerzaken en ruimtelijke ordening => Op zoek naar oplossingen voor een bredere dienstverlening

Probleemstelling – vraag van het personeel Doorlopende openingsuren en een beperkte personeelsbezetting geven minder kans om inhoudelijk te werken Extra personeel is geen optie => Op zoek naar oplossingen om de druk op balie te verlichten

Oplossingen Op eerste zicht twee tegenstrijdige uitgangspunten: meer dienstverlening >< minder druk op de balie Dit hoeft niet het geval te zijn: groter digitaal aanbod uitwerken van gescheiden front- en backoffice

Oplossingen - digitaliseren In eerste instantie inzetten op volwaardig e- loket: Gedigitaliseerde dienstverlening raakt meer en meer ingeburgerd vb thuisbankieren, digitale aangifte belastingen, … Burger vraagt producten aan wanneer hem dat het beste uitkomt Personeel is minder afhankelijk van klanten aan balie en kunnen aanvragen gegroepeerd behandelen Minder papier-, afdruk- en verzendingskosten, …

Oplossingen - digitaliseren E-loketten waren beperkt tot het aanvragen van documenten Voor het digitaal afleveren van documenten was er een probleem van rechtsgeldigheid => Na het wijzigen van de wetgeving is ook dit probleem opgelost =>Zo in contact gekomen met IntelliStamp en het IntelliStampCenter

Manier van aanpak – bepalen van de producten Voorkeur : geen fysische hosting van servers bij de gemeente maar alles in cloud Stap 1: bepalen welke producten in het e-loket worden aangeboden: – O.a. door turving van alle producten op burgerzaken Stap 2: voor de meest bevraagde documenten bepalen welke digitaal afgeleverd kunnen worden.

Manier van aanpak – weerhouden producten Burgerzaken attest van woonst attest van nationaliteit attest van gezinssamenstelling uittreksel van de geboorteakte uittreksel uit het strafregister Ruimtelijke Ordening Inlichtingen vastgoedinformatie (= notarisbrieven)

Manier van aanpak Stap 3: oprichten interne werkgroep met betrokken diensten (BZ, ICT, INFO, RO en FD) Stap 4: gefaseerde aanpak voor verwerking aanvragen: 1 ste Manueel :

2 de Automatisch : proces zonder tussenkomst ambtenaar: 24/7 hulp nodig van de leverancier van beide softwarepakketten (Remmicom) Stap 5: IntelliStamp Center en Remmicom in contact brengen met elkaar Manier van aanpak

Stap 6: keuzes tijdens het ontwerpproces om Intellistamp op documenten te plaatsen geldigheidsduur van de documenten termijn van raadpleegbaarheid essentiële informatie die in de zegel moet positie van zegel op het document gescande handtekening van burgemeester al dan niet op documenten plaatsen Manier van aanpak

RESULTAAT: vb attest gezinssamenstelling Manier van aanpak

Stap 7: keuzes bij het opmaken van e- loket op gemeentelijke website info die uit e-id komt per product bepalen welke info daarnaast nog nodig is type van invoerveld (keuzelijst, aanvinklijst, enz) opmaken meldingen ter bevestiging van de aanvraag pagina ‘s opmaken voor de drie delen: burger, professionele gebruiker en verificatie Manier van aanpak

nieuw product waarbij vertrouwen van gebruikers belangrijk is maakt dat communicatie essentieel is. IntellistampCenter adviseert en ondersteunt de communicatie-strategie van de gemeente Stap 1 : opleiding alle medewerkers van betrokken diensten Stap 2 : informeren van andere diensten, politie, brandweer, … Stap 3 : informeren van drie gebruikersgroepen: burger professionele gebruiker persoon die documenten wil verifiëren Communicatie

Uniform campagnebeeld website, affiche, folder, vloersticker, …

Eind juni gestart met IntelliStamp In Oktober al gemiddeld 6 aanvragen per dag ! – 6 x 5 minuten = 30 minuten minder baliewerk/dag Andere diensten worden ‘jaloers’ op burgerzaken.  Telling van producten in de hele organisatie  Nu documenten kiezen om ook uit te rusten met zegel. Samenvatting

Vragen