CardioConsult 3.0
Hartfalen: intensieve begeleiding nodig ca hartfalenpatiënten toename rond 10% per jaar veel heropnames, vaak door verkeerd omgaan met medicatie en vochtbeperking artsen hebben hiervoor doorgaans geen tijd het toenemend artsentekort maakt het probleem alleen maar groter mogelijke oplossing: zorg in de verlengde arm
Hartfalenverpleegkundige, rechterhand aan de verlengde arm meer en vaker tijd voor intensieve begeleiding beschikbaar laagdrempelig, gemakkelijk bereikbaar voor advies tussen de consulten door verpleegkundige benadering geeft meer aandacht voor de patiënt als geheel extra aandacht en begeleiding bevordert therapietrouw richtlijnen en protocollen kunnen nauwkeurig worden gevolgd
Wie ondersteunt de verpleegkundige? vele richtlijnen en protocollen om te volgen opvattingen over de beste behandelwijze worden regelmatig bijgesteld supervisor is niet voortdurend bereikbaar voor overleg er moet verantwoording worden afgelegd aan de supervisor dossiervorming en correspondentie vragen veel tijd, maar er is geen secretaresse beschikbaar
Wat is CardioConsult? praktijkpakket voor de hartfalenpolikliniek vraagbaak en assistent die steeds beschikbaar is voor en door zorgverleners ontwikkeld
Wat doet CardioConsult? bouwt aan de hand van vragenlijsten en formulieren een elektronisch verpleegkundig dossier geeft behandelings- en medicatieadvies zorgt ‘met een druk op de knop’ voor afhandeling van de correspondentie genereert op verzoek rapporten op maat
En verder … Verpleegkundige krijgt meer zelfstandigheid in behandeling medicatieprotocollen om zelfstandig medicatie te doseren complete C-MIS protocol voor begeleiding bij stoppen met roken mogelijkheden tot het aanvragen en verwerken van laboratorium- en overig aanvullend onderzoek
Verzoeken van gebruikers Compleet dossier Volledige medicatielijsten Diagnoses volgens de ICD 10 Volledig overzicht van alle laboratorium-bepalingen Zelf aanvullende vragen toevoegen aan de anamnese Invloed op indeling en inhoud van de brieven Mogelijkheden voor vrije tekst c.q. notities
Verzoeken van beheerders Koppelbaarheid met het Ziekenhuis Informatie Systeem (optioneel) Backup-faciliteiten om databank te ‘backuppen’ en indien nodig terug te zetten vanuit CardioConsult Beheersmogelijkheden: dossierbeheer gebruikersrechten Mogelijkheden tot standaardisatie: aan te vragen aanvullend onderzoek aanpassing correspondentie aan huisstijl, briefpapier en enveloppen
Statusoverzicht Diagnosen Verrichtingen Opnamen Medicatie Patiëntgebonden notities
Anamnese Aanvullende anamnesevragen en mogelijkheid tot bewerken van consultgegevens
Lichamelijk onderzoek Lichamelijk onderzoek waarin meer mogelijkheden tot beschrijving en bewerking van situatie Lichamelijk onderzoek waarin ruime mogelijkheden tot verslag en bewerking van gegevens. Samenvatting wordt automatisch gegenereerd.
Aanvullend onderzoek Aanvullend onderzoek waarin standaard of per consult bepaald onderzoek kan worden gegenereerd en opgeslagen. Hier kunnen ook de uitslagen van ECG, ECHO, Lab en overig onderzoek worden ingevoerd.
Beheer: onderzoek Instellingen/onderzoek, hier kan worden gekozen welke “set” bij elke patiënt moet worden bepaald en wat niet. Tevens is hier een optie welke functionaris wel of niet iets kan aanvragen (arts- verpleegkundige), dit is gekoppeld aan de inlognaam en gebruikersgroep.
Geparametriseerde opslag Mogelijkheden tot geparametriseerde opslag van gegevens zoals echo en ECG
Behandelplan Behandelplan waarin op consultdatum verwijsreden en afspraken worden weergegeven. Hier zijn ook de medicatie-algoritmen en het CMIS protocol zichtbaar.
Medicatie-algoritmes Medicatieschema Tritace
Behandeling Behandeling waar zichtbaar is wat er op welke datum aan behandeling is gedaan. Hier kunnen ook de protocollen die zijn opgenomen en afgesproken in het behandelplan worden toegepast.
Deel behandeling: CMIS Behandeling: stap 1 van het CMIS protocol
Correspondentie Correspondentie-module waar brieven kunnen worden samengesteld uit de verzamelde consultgegevens. In de beheersmodule kunnen vooraf de sjablonen worden gemaakt en kan worden aangegeven welke informatie wel of niet in de brief moet worden opgenomen.
Beheer: correspondentie Beheermodule waar onder correspondentie sjablonen kunnen worden gemaakt. Met deze optie kan op eenvoudige wijze een brief worden samengesteld.
Beheer: correspondentie Met een aantal muisklikken en slepen kan hier worden aangegeven welke informatie naar wie moet worden geschreven. Hier is ook de mogelijkheid om aan te geven dat er in de brief nog vrije tekst blokken moeten worden opgenomen.
Persoonlijke gegevens, waarbij tevens iedereen die een rol speelt in de behandeling van de patiënt kan worden opgenomen. Uiteraard kunnen hier ook de gegevens worden gewijzigd die middels de ZIS- koppeling zijn binnengehaald. Persoonlijke gegevens