programma 2e bijeenkomst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het secundair onderwijs
Advertisements

Hoogbegaafd en mediawijs ?
BUREAU VOOR i-COMMERCE
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Integraal onderwijs met ict
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cloud Computing.
Les 18. Kalender Praktijk  Week 19: shuttleruntest.  Week 20: Hockey  Week 21: hockey  Week 23: hockey  Week 24: hockey • Theorie • Week 19 : les.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
ICT-Strategie politie Onderzoek Apps4Cops. 2 STRATEGIE CTO-code: R a 1. Device onafhankelijk ICT-strategie politie Any Device 1. Device Onafhankelijk.
Studieloopbaancoaching
APPLETS VOOR WISKUNDE hoe vind je de juiste applets,
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Leer de namen van de noten 2
Netwerk Zorglogistiek
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Workshop contentstrategie
Godsdienst 1.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Van diagnose naar etiket Discussiemiddag 19 juni 2013 Centrum voor Ethiek 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Thema HACCP
Studietaak De studietaak staat centraal
Onderzoeksvaardigheden
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Online Video in de onderwijspraktijk Gebruik van video via internet Pieter Varekamp 23 januari 2008.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Naam: lieneke Mijn hobby : scouting Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
BSN nederland De Action Learning MBA
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Preek thema: Zeker weten?.
Werken aan kwaliteit gl met de juiste instrumenten.
Clubmiddag 16 april 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
17 september 2014 Workshop Visie en doelen.
Startconferentie SPINE - Voorbeeld van digitaal leren - Sociaal leren in een digitale omgeving - De toren van BabelBabel Willibrord Huisman, IOWO 26 maart.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 27 maart 2009.
Toetsen & Toetsen 16 november Toetsen & Beoordelen Na deze ochtend 1- Weet je wat een effectieve en gefundeerde toetsconstructie is 2- Weet je.
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
NETWERKBIJEENKOMST Woensdag 16 februari INDELING BIJEENKOMST  Praktische zaken –  Inhoudelijke zaken16.00 –
2e Bijeenkomst Pupillentrainers
Hoeveel ritjes in de botsauto’s
Uitdagend ontwerpen Freddy Veltman – van Vugt Hanneke Koopmans
ICT geïntegreerd in het onderwijs
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Summatief toetsen in Blackboard
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
Hoofdstuk 4 Waarnemen en reageren.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Ochtend indeling Tussen 7 en 8 opstaan/aankleden. Vanaf 8 uur ontbijten tot 9 uur. En brood klaar maken vertrekken naar belfort (uitzicht over de.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
De juiste route naar het juiste doel
leerlijn ICT Multimedia – Bijeenkomst 1
Transcript van de presentatie:

programma 2e bijeenkomst Bijeenkomst 2: Inkopen of zelf maken? 16.00 E-learning: wat kan wel en wat kan niet? 16.30 E-learning ontwikkelen wat kost het 17.15 E-learning inkopen: de techniek (learning & authoringtools) 17.45 Smakelijke onderbreking 18.15 Content inkopen of zelf maken 20.30 Afronding

Wat kun je wel en wat kun je niet bereiken (leren) met e-learning?

e-learning leren door, met en van ICT (anywhere, anytime & any device) game console smartphone tablet laptop desktop wij leren samen via… ik leer van… individual learning corporate learning

traditionele indeling van het leren Hoofd Hart Handen

traditionele indeling van het leren Wat is het getal ? Hoe bereken ik de oppervlakte van een cirkel? Hoeveel stenen heb ik nodig?

traditionele indeling van het leren Ik wil nauwkeurig werken.. Ik houd mij aan de gemaakte afspraken… Ik wil trots zijn op mijn werk…

traditionele indeling van het leren Hoe maak ik het waterpas? Hoe knip ik de stenen in de juiste vorm? Hoe zorg ik ervoor dat bij het aantrillen de stenen heel blijven?

traditionele indeling van het leren vrije combinatie van taxonomie Bloom, Romiszowski en Reints Kennis weten vaardigheden kunnen attitude zijn cognitie (reproductie, inzicht, toepassing, analyse, …) psycho-motoriek, (zwemmen, fietsen, lassen, opereren etc) (beroeps)houding (houdingssaspecten, motivatie, ethiek)

Wat kun je leren met e-learning? Kennis weten vaardigheden kunnen attitude zijn

Wat kun je leren met e-learning? Kennis weten effectieve werkvormen: informatie opdoen herhaling van kennis in diverse vormen video / geluidsfragmenten zelftest toetsing (formatief) verwerkingsopdrachten (transfer naar werkplek)

Wat kun je leren met e-learning? vaardigheden kunnen effectieve werkvormen: zelftest waarnemen (afkijken) (deel) oefeningen (simulatie) waarnemen (van eigen prestatie) toetsing (formatief) verwerkingsopdrachten met reflectie

Wat kun je leren met e-learning? attitude zijn effectieve werkvormen: zelftest / bewustwording informatie opdoen video / geluidsfragmenten online discussie (ethiek, dilemma's) virtuele leergesprekken blog / reflectie

voorbeelden http://www.vet-nep.nl/ http://www.tinqwise.nl/greendriver http://www.smartgatethegame.nl/ http://www.inhetonderwijs.com/digirechten/index.html http://www.steffie.nl/ http://psychologie.moodle.ou.nl/course/view.php?id=4 inlog: demo pass: demo http://www.dontclick.it/

tijd voor een oefening