Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Differentiatie in de klas
een didactiek voor opleiden op school
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Begeleid zelfstandig leren
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Digitaal Onderwijs. In deze presentatie: - Versnellen van het plan - Leraren en Leerlingen - Digitaal les,omdat het beter is dan het huidige systeem.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
in de nieuwe generatie mvt-leermiddelen
Portfolio
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Screening in de thuissituatie: evaluatie gebruik ACAS
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Leren leren…..en het materiaal?
First ID project Waterlant-Ydoorn
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
Bring Your Own Device Conferentie: De draad kwijt Papendal Door: Bram Visscher.
Voortgangsgesprek fase 1
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
De zin van een SOP 14 oktober 2014 Dick Rasenberg.
Begeleiden, hoe doe je dat?
DIGITALE COLLAGE ESTHER
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Return to Sender.
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
Onze doelen en visie in beeld
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Basisschool Op De Horst
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Beter Onderwijs Nederland
Customize!.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
RGO Middelharnis Een Chromebook Even voorstellen Wat is het? Waarom nog een device? Waarom een Chromebook? Veelgestelde vragen Afronding.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Hoe maakt u de juiste keuze?. Drie populaire begrippen die bij elke demonstratie genoemd worden…
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Differentiëren & klassenmanagement
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Welkom! iPad in de brugklassen 26 mei De meerwaarde van de iPad in de les
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
Programma Uitleg waarom tablets/snappet
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
Referentie CYOD Cor Gooijer
Informatieavond Schooljaar
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Transcript van de presentatie:

Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ?

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms…

Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms… -……………… ?

Evaluatie Laptopklassen Heerenmäten (juni 2013): – 2 H3 klassen – 2 x 6 leerlingen – gesprek (diepgang !)met WIT/RDS

Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden

Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden Docenten bieden digitaal werk aan, als leerlingen device meenemen

Patstelling: wie zet de eerste stap ?

Patstelling: wie zet de eerste stap ?

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt

- niet elke docent even …

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc.

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device > H: laptopkast bij EN-GS-BI-SK

1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device

2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device !

* digitale les heeft ook leiding docent nodig !

2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld

2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken

2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen

2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen - individu/groepje begeleiden

3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg

Google op Jos Thewessen PPT WIT ………….

3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg  wordt vóór de les (huiswerk)  en ná de les (leren PW) gebruikt

4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. (als ik zou willen of als dat van collega X)

4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk

4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend

4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit

4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit d. direct goed/fout + goede feedback

5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig

-overzichtelijk

5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date

5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol

5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol -meer éénheid tussen planners vakken: duidelijk wat wanneer af moet zijn

6. Differentiatie vind ik belangrijk

-digitaal = sneller klaar

6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker

6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > te veel werk !

6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ?

6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is

6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is

7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.

 vinden leerlingen ook !

7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.  vinden leerlingen ook !  lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis

7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.  vinden leerlingen ook !  lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis  bespreek en hanteer regels (op school + thuis)

8. Leren gaat veel beter uit een boek dan van een scherm !

 wél graag digitaal materiaal als ondersteuning !

9. Huiswerk maken gaat veel beter in een schrift dan op een laptop !

10. Ik vraag aan mijn leerlingen welk digitaal materiaal voor hen wél/niet werkt

Noteer je naam, als je volledige EVALUATIE Laptopklassen Heerenmäten wilt ontvangen