Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ?
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms…
Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat, tóch ? – Regels hanteren ? Soms lastig of irritant ! – Neemt het aantal devices toe ? Gestaag… – Levert het iets op voor LEERPROCES ? Soms… -……………… ?
Evaluatie Laptopklassen Heerenmäten (juni 2013): – 2 H3 klassen – 2 x 6 leerlingen – gesprek (diepgang !)met WIT/RDS
Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden
Patstelling: Leerlingen nemen device pas mee, als docenten voldoende digitaal aanbieden Docenten bieden digitaal werk aan, als leerlingen device meenemen
Patstelling: wie zet de eerste stap ?
Patstelling: wie zet de eerste stap ?
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt
- niet elke docent even …
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even …
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc.
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device > H: laptopkast bij EN-GS-BI-SK
1.Leerlingen gebruiken in mijn les áltijd hun device - niet elk vak even geschikt - niet elke docent even … - andere factoren: methode, klas, jaarlaag, niveau,etc. - (on)voldoende leerlingen met (werkend) device
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device !
* digitale les heeft ook leiding docent nodig !
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen
2. Leerlingen werken soms wel een halve les op hun device ! * digitale les heeft ook leiding docent nodig ! * houd leerlingen ‘bij de les’, bijvoorbeeld - moeilijke items bespreken - tussenstappen inlassen - individu/groepje begeleiden
3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg
Google op Jos Thewessen PPT WIT ………….
3. Ik gebruik of maak zelf digitaal materiaal (PPT-Prezi- Filmpje) met uitleg wordt vóór de les (huiswerk) en ná de les (leren PW) gebruikt
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. (als ik zou willen of als dat van collega X)
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit
4. Mijn digitale materiaal is niet zo flitsend/aantrekkelijk.. a. overzichtelijk b. inhoud afwisselend c. actualiteit d. direct goed/fout + goede feedback
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig
-overzichtelijk
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol
5. Ik vind mijn planner op Teletop vrij overbodig -overzichtelijk -up-to-date -speelt in de les een rol -meer éénheid tussen planners vakken: duidelijk wat wanneer af moet zijn
6. Differentiatie vind ik belangrijk
-digitaal = sneller klaar
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > te veel werk !
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ?
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is
6. Differentiatie vind ik belangrijk -digitaal = sneller klaar -digitaal = moeilijker > teveel werk ! > mis ik iets ? > alleen als er feedback is
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken.
vinden leerlingen ook !
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken. vinden leerlingen ook ! lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis
7. Ik vind het lastig dat leerlingen op hun devices ook (kunnen) gamen/SM gebruiken. vinden leerlingen ook ! lastig bij leerwerk/concentratie, bijv. thuis bespreek en hanteer regels (op school + thuis)
8. Leren gaat veel beter uit een boek dan van een scherm !
wél graag digitaal materiaal als ondersteuning !
9. Huiswerk maken gaat veel beter in een schrift dan op een laptop !
10. Ik vraag aan mijn leerlingen welk digitaal materiaal voor hen wél/niet werkt
Noteer je naam, als je volledige EVALUATIE Laptopklassen Heerenmäten wilt ontvangen