Informatieavond 2 Groep 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond 3 Groep 3.
Advertisements

Gecijferdheid Negatieve getallen.
Wat bedoelen we ermee? Hoe volg je dat?
Welkom op de informatieavond van groep 7!
Rekenen in groep 1 t/m 4 De doorgaande lijn.
Op naar groep 8! Entreetoets Groep 7.
Positieve en Negatieve getallen
Welkom in groep 3 M. Aantjes E. de Boon D. Alderliesten
Groep
Informatieavond 3 Groep 3.
Welkom in groep 3.
Welkom op de informatieavond
Informatieavond Groep 5
Het cito-leerlingvolgsysteem
Informatieavond Groep 4 Flamingo’s 2013/2014.
Informatie-avond Groep 3/4
Informatie avond groep 3
Welkom op de informatieavond van groep 7
Informatieavond Pelikanen
Fonemisch bewustzijn / aanvankelijk lezen Groep 1 t/m 4
Hoe volgen wij de kinderen?
Testprogramma’s en het VO-protocol. 2 Fases van het VO-protocol 1signaleringsfase 2intakefase 3strategiefase 4onderzoeksfase 5integratie- en indiceringsfase.
Voorlichtingsavond groep 3
Leerlijnen in relatie met de methode
De bordjes methode 8 x a Het bordje
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Welkom in groep 3 en 4.
Welkom in groep 3 en 4.
INFORMATIEAVOND GROEP 3/4
Informatieavond groep 4
Instructiegroep 4 Ouderkring 16 september 2014
Ouderavond voortgezet aanvankelijk technisch leesonderwijs
Informatiebijeenkomst donderdag 8 januari uur
‘Leren lezen doe je samen’ Groep 3 en 4
Informatie groep
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Informatieavond groep 3, basisschool de Adamshof
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Informatieavond groep 3
Informatieavond Woensdag 23 september 2015.
Hoe volgen wij de kinderen?
Gemaakt door Rosan Derkx ik. Gemaakt door Rosan Derkx.
Workshop hele getallen 1
Gemaakt door Rosan Derkx ik. Gemaakt door Rosan Derkx.
Informatieavond groep 3/4
Welkom! Op de informatieavond van de groepen 6. Wat gaan we bespreken?  Even voorstellen…  Vakken  Overige activiteiten  Huiswerk  Rapportage  Algemene.
Een dag in groep 6… De onderdelen die we (kort) aan bod laten komen:
 Dinsdag 23 september  Dag indeling  Weektaak  Directe instructie model  Vakgebieden met doelen  Taakspel  Groepsdoorbrekend werken  Tips.
Informatieavond groep 3
de letter p Piraat begint met de letter P. Zie jij nog een woord dat met de letter P begint? piraat roos kam worst sinterklaas.
Aanvankelijk lezen Aanvankelijk lezen en spellen is de term die het proces aangeeft waarin een kind leert lezen en spellen. In Nederland gaat men ervan.
Van het Primair Onderwijs naar Van het Primair Onderwijs naar het Voortgezet Onderwijs.
Welkom op het info- halfuurtje van groep 4. Deze avond:  Rekenen  Taal  Lezen  Schrijven  Andere vakken  Zorg  Zending  Diverse  Vragen  Afsluiting.
WELKOM IN GROEP 4A. DE JUFFEN maandag, dinsdag, woensdag, vrijdagochtend: Sylvia donderdag: Femke.
Informatieavond groep 2-3. Groep 3: Wat dagelijks aan bod komt; Lezen Lezen Rekenen Rekenen Schrijven Schrijven Taken/spelen/handvaardigheid/ Taken/spelen/handvaardigheid/tekenen.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Presentatie ouderbijeenkomst
Groep 3 Hoe volgen wij de kinderen?
Leren Lezen op de 1e Amstelveense Montessorischool
Hoe leert u kind rekenen/schrijven?.
Informatieavond Groep 4.
Circuit en hoeken.
Voorlichtingsavond groep 3
Hoofdrekenen 1.
informatieavond groep 3
Welkom in groep 5 jaarklas. Een korte impressie van: directe instructiemodel het lesrooster. waar wordt bij de lln een beroep opgedaan. de leerstof van.
Welkom op onze informatieavond
Hoofdrekenen 1.
Transcript van de presentatie:

Informatieavond 2 Groep 3

Wat gaan we bespreken Doelen waar we aan gaan werken van taal en rekenen Cito-toetsen van januari

Doelen van taal Kern 4: Ze leren de volgende woorden: huis, weg, bos, tak, hut. Hierbij horen deze letters; h,w,o,a,u. Ze lezen en begrijpen korte, eenvoudige zinnetjes. Kern 5: Ze leren de volgende woorden: reus, jas, riem, bijl, hout, vuur. Hierbij horen de volgende letters; eu, j, ie, l, ou , uu. Ze lezen en begrijpen enkele zinnen die met elkaar in verband staan. Kern 6: Ze leren de volgende woorden: geit, uil, pauw, duif, ei. Ze kennen dan alle letters. Ze lezen mkm-woorden correct en vlot. Ze lezen en begrijpen korte, eenvoudige verhaaltjes.

Doelen van rekenen Blok 4: vergelijken van hoeveelheden splitsingen via splitsmachine optellen en aftrekken met het busmodel Blok 5: toepassen van de vijfstructuur bij het vergelijken van hoeveelheden splitsen van getallen t/m 20 toepassen van het busmodel bij het optellen en aftrekken van sommen t/m 20 Blok 6: herkennen van getalbeelden op basis van de vijfstructuur splitsen tot 8 moet geautomatiseerd zijn. Bussommen veranderen in pijlentaal

Cito-toetsen januari Rekenen en wiskunde Spelling Woordenschat Leestechniek Drie Minuten Toets

Cito-toets rekenen De toets bestaat uit 2 delen Totaal 50 vragen 1 minuut de tijd per vraag om te antwoorden Er mag geen gebruik worden gemaakt van fiches, rekenrek of de getallenlijn 4 categorieën; getallen en getalrelaties (getallenlijn) hoofdrekenen optellen en aftrekken hoofdrekenen vermenigvuldigen en delen complexere toepassingen

Voorbeelden

Cito-toets spelling De toets bestaat uit 2 delen Totaal 50 woorden Alleen klankzuivere woorden, dus geen peer etc Alle letters komen voor in de toets Er zijn 2 categorieën; mkm woorden, zoals bal, voet of poes mmkm of mkmm worden, zoals fles, fiets, bloem of beest

Voorbeelden

Cito-toets woordenschat De toets bestaat uit 2 delen Totaal 50 woorden Er zijn 2 categorieën; Betekenis, bijvoorbeeld zet een kruisje bij een venster Betekenisrelatie, bijvoorbeeld waar zie je iemand die snel daalt

Voorbeelden

Cito-toets leestechniek De toets bestaat uit 2 delen In totaal zijn er 56 opgaven Er moet bij een plaatje het juiste woord gezocht worden Er staan 5 woorden bij een plaatje Per deel krijgen de kinderen 12 minuten de tijd om het te maken Alles wat overgeslagen is of nog niet af is, wordt fout gerekend Er komt een AVI score uit Een A, B of C is niveau M3 of hoger; een D of E is onder niveau

Voorbeelden

Cito-toets DMT (Drie Minuten Toets) Er zijn 3 verschillende kaarten die allemaal 1 minuut gelezen moeten worden Kaart 1 zijn de mk, km en mkm woorden, zoals uil, koe, pen Kaart 2 zijn mmkm, mkmm, mmkmm, mmmkm, mkmmm woorden, zoals spin, bank, krant, schroef en herfst Kaart 3 zijn woorden met 2, 3 of 4 lettergrepen, zoals geluid, koningin en papegaaien Midden groep 3 worden de eerste 2 kaarten alleen afgenomen. Eind groep 3 alle 3 de kaarten.

Vragen ???