NATURAL DRIVES Human Resource Development Stelt zich voor…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De bevlogen leerkracht
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Het nieuwe spelen is oud
Reflectievaardigheden en instrumenten
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Introductiebijeenkomst
Digital Natives vereisen een herontwerp van het onderwijs
Meer resultaat met dezelfde mensen
Hoe word je een ster? *.
Expeditie leiderschap Heliomare in vogelvlucht Wonen & Dagbesteding Revalidatie & Sport Onderwijs Arbeids- integratie.
Hogescholen in Dialoog
Oudere werknemers in het hbo Vervangingsvraag van oudere werknemers Oudere werknemers is de oplossing voor de vervanging van oudere werknemers (Korver.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Reflectievaardigheden en instrumenten
“De Speeltuinmethode”
Geletterdheid….. Wat is dat?
Actief Burgerschap Plan Nederland.
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Studietaak De studietaak staat centraal
4 c-id symposium Utrecht 12 april 2013
#MT1412 Management Tomorrow. #MT1412 Frank Robben.
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Werkingsgebied van Management Drives
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
de excellente leraar Master leren en Innoveren
Competentiegericht leren vmbo
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
De zin en onzin van bewegen bij MS
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Visie & Strategie.
Volksuniversiteit Zwolle
Wie zijn wij? 25 jaar docent Voortgezet Speciaal Onderwijs Schakelklas
MEE maakt meedoen mogelijk
Coachen en reflecteren De kracht van coaching Leerlijn 3.
WEEK 5 Pedagogische theorieën. Wat gaan we doen Presentatie van de opdracht rondom sensitieve responsiviteit. Power point hoofdstuk 4 kijken en luisteren.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Muziek in de bovenbouw Wil je in een prettige omgeving beter leren musiceren en weten hoe muziek in elkaar zit en hoe deze ontstaan is? Ben je niet bang.
Welkom bij Freekids: Buitenschoolse Opvang (BSO) Peuterspeelzaal ‘t Krekeltje.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
©Van Weert + Partners, 2005 Leergang CMS Exclusief voor VGN leden Van Weert + Partners Najaar 2005.
Hoe Agile bent u? Hoe Agile kunt u zijn?
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
SportOriëntatie en ondernemen. Waarom Sport(Oriëntatie)? Sport is belangrijk voor jongeren:  Leren bewegen  Leren over bewegen  Bewegen socialiseert.
Mondzorg - persoonsgericht
Werkwijze telefoon & balie
Psychomotorische taxonomie
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Werkconferentie Leren in de zorg
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Hoe wegen op het lokaal beleid?
INFORMATIE OVER VERGEETACHTIGHEID EN DEMENTIE
Copyright © Dale Carnegie & Associates, Inc.
Burgerschap Samenwerkend leren
Persoonlijk Leiderschap
Presentatie Rode Bosbes
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
“Omgeving in beweging”
Jij als Werkplekbegeleider!
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
Academie voor Bouw & Infra
Boeien en binden van goede medewerkers
Coaching.
Transcript van de presentatie:

NATURAL DRIVES Human Resource Development Stelt zich voor…

MISSIE De boel in beweging houden

VISIE Twee voeten op de grond, druppel aan je neus en koude oren! ruimte voor eigenheid en originaliteit balans tussen wederzijdse afhankelijkheid en autonomie

WERKWIJZE MET FEEDBACK HOOPT DE LERAAR DE ANDER IETS TE LEREN, DA’S ALLES!

PROGRAMMA VOORBEELD Testen: 1.Belbin Teamrolanalyse 2.Reflector Personality Big 5 3.Reflector 360˚ Feedback 4.Management Drives Testen: 1.Belbin Teamrolanalyse 2.Reflector Personality Big 5 3.Reflector 360˚ Feedback 4.Management Drives In- & outdoorsimulaties Leren doorKernwoorden Kunst afkijken Rolmodellen, best-practice, in het echte leven, druk en complexiteit, impliciet leren, imiteren en observeren Participatie Dialoog, samen(werken) met anderen, gesprek, vertrouwen, werkgemeenschappen Kennis verwerven Objectieve kennis, overdracht, feiten, kennis, van experts, theorie Oefenen Veilige omgeving, herhaling, vaardigheden, houding, realistisch maar niet reëel, expliciet leren, uitproberen Ontdekken Betekenis geven, zelf reguleren, inspireren, kenniscreatie, doorgronden, produceren TAAK: Doelen bereiken en oplossingen vinden WIJ: Teamgeest ontwikkelen en samenwerken IK: Uitdagingen aangaan. Je eigen thema’s die hierbij een rol spelen

PROGRAMMA IMPRESSIE

(EEN MOGELIJKE) LOCATIE LOCATIE: Hotel Waldhaus Ohlenbach Schmallenberg Afstand ca. 350 km, 3½ uur reistijd

NATURAL DRIVES Human Resource Development PUUR PERSOONLIJK PRESTATIEGERICHT PUUR PERSOONLIJK PRESTATIEGERICHT