PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Advertisements

SMC078+ Facebook The Adult Version. Meer resultaat met Facebook Inspireren, motiveren, cases & praktische tips Met z’n allen!
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Marketingmanagement in een Europese KMO
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Marketingcommunicatiemix
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Inbound Marketing Plan
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Planning bijeenkomsten ZZP Culemborg Wie zijn wij? De activiteitencommissie Andrea, Wim en Bep.
Online marketing Expert (in een week)
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Minor Internet Marketing
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
ONLINE COMMUNICATIE – SOCIAL MEDIA
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Digitale tools: SlideShare
Les 3 Affiliate Marketing
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Analyse Analyseren van sociale media
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Online Marketing Basis
Uitvoering Marketing 11 mei 2011 (regio Zuid, bij kantoor Arnhem) &
Online Marketing voor het MBO
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke sector? Uitsmijter Google kijkt bij je binnen! Vragen All you ever wanted to know, but were afraid to ask.

OMCOLLECTIVE Share, like, win!

HISTORIEK. Juni 2007 Accountmanager bSeen September 2009 Ontstaan van ‘the Online Marketing Collective’ Februari 2010 OMCollective wordt eenmanszaak April 2010 1e Fulltime werknemer Oktober 2010 OMCollective wordt OMCollective BVBA Oktober 2011 Verhuis naar nieuwe kantoren in Sint-Niklaas Januari 2013 Uitbreiding kantoren in Sint-Niklaas Oktober 2013 14 Fulltime werknemers Mei 2014 Verhuis naar nieuwe kantoren

14 GEDREVEN ONLINE MARKETEERS.

ENKELE KLANTEN.

ONLINE MARKETING KANALEN

ONLINE MARKETING KANALEN Search Engine Marketing (SEM) SEO (natuurlijke ranking) SEA (Google Adwords) Overige Online Marketing kanalen E-mail marketing Social Media (Facebook, Twitter,…) Affiliate marketing Conversie Marketing en Web Analytics

ROI ONLINE MARKETING KANALEN. SEO en SEA bepalen voor ± 80% de absolute winst behaald door Online Marketing Conversie Marketing Affiliate Marketing

EERST DE TAART, DAN DE KERS. SEO door Waterval-SEO Tienduizenden top-10 posities Onbeperkte zoekwoordkeuze Overige kanalen Social Media Affiliate Marketing E-Mail Marketing … SEA door CPA-Model Gegarandeerde ROI Conversion based Budget optimizer SEO en SEA als motor van een totaalaanpak Focus Conversiemarketing en Web Analytics

WATERVAL SEO. Werken op ALLE relevante zoekwoorden Zoekwoord selectie is overbodig Onbeperkte top-10 posities Onbeperkte longtail Generiek Semi-Generiek gelijkwaardige zoekvolumes Long Tail

AANDEEL VAN LINKBUILDING.

SEA CPA-MODEL. Gegarandeerde ROI, want conversion based Klikbudget wordt CPA (Cost Per Action) Klant bepaalt winst per verkoop Continue optimalisatie volgens BCG-matrix Identificeren van huidige situatie Implementatie CPA-Model Opvolging en optimalisatie

LINKBUILDING.

LINKBUILDING. Wat is een link/linkbuilding? De impact van linkbuilding Het backlinkprofiel Hoe komen we aan links?

LINK=STEM.

LINKJUICE.

DE IMPACT VAN LINKBUILDING.

INDEXERING.

NATUURLIJK PROCES VERSNELLEN

REFERRALS.

POSITIE STIJGING GOOGLE.

POSITIE STIJGING GOOGLE.

STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.

NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links

HET BACKLINKPROFIEL.

GEEN BLACK HAT SEO.

BACKLINKS TOENAME 

BACKLINKS TOENAME 

PLAATSING.

PLAATSING.

PLAATSING.

RELEVANTIE.

GEOGRAFISCHE TARGETING.

HOE KOMEN WE AAN LINKS?

LINKBUILDING PROCES. Welke landen? Analyse huidige backlinks Huidige backlinks opschonen Nieuwe linkpartners zoeken Monitoring

LINKBRONNEN EIGEN NETWERK. - Leveranciers - Partners - Sponsor links - Vestigingen - Internationaal - Ondernemersvereniging /Business club - Handelsregister - Andere ondernemers in de buurt/regio - Directories/startpagina’s - Gouden gidsen - DMOZ - Vrienden en kennissen - Afbeeldingen - Affiliates - Relevante bloggers - Forums - Netwerk bijeenkomsten/beurzen - Social Media - YouTube - Google Places - Persberichten - Gastblogs plaatsen

LINK EARNING. - Infographics - Video’s, foto’s, games, opvallende artikels - Organiseer een wedstrijd - Plaats een leuke quiz op je site - Publiceer interessante White papers - Interview industry leaders - Schrijf een gratis E-book - Deel je presentaties - Social Media draagt niet bij aan rankings!

POSITIE STIJGING GOOGLE.

STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.

NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links

OVERIGE ONLINE KANALEN.

OVERIGE ONLINE KANALEN. Affiliate marketing Bannering E-Mail marketing Social Media

ONLINE MARKETING TOOLS.

ONLINE MARKETING TOOLS. WebCEO Keyword ranking checker Qualaroo Onsite feedback formulier MajescticSEO Backlink profiel checker Visual website optimizer Aanpassen layout van een testpagina: conversiemarketing BT Buckets Laat je website er anders uitzien naargelang de afkomst van je bezoeker

WIE? WAT? WANNEER?

WIE? WAT? WANNEER? Type klanten/doelpubliek: B2B, B2C Demografische gegevens van je klanten/publiek. Zoekvolumes (!): een “make it or break it” factor bij SEM. Is je product reeds bekend en begeerd? Merkbeeld: hoe sterk is je merkbeeld? Hoe groot is je branded zoekverkeer?

UITSMIJTER!

GOOGLE KIJKT BIJ JE BINNEN!

VRAGEN?