PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke sector? Uitsmijter Google kijkt bij je binnen! Vragen All you ever wanted to know, but were afraid to ask.
OMCOLLECTIVE Share, like, win!
HISTORIEK. Juni 2007 Accountmanager bSeen September 2009 Ontstaan van ‘the Online Marketing Collective’ Februari 2010 OMCollective wordt eenmanszaak April 2010 1e Fulltime werknemer Oktober 2010 OMCollective wordt OMCollective BVBA Oktober 2011 Verhuis naar nieuwe kantoren in Sint-Niklaas Januari 2013 Uitbreiding kantoren in Sint-Niklaas Oktober 2013 14 Fulltime werknemers Mei 2014 Verhuis naar nieuwe kantoren
14 GEDREVEN ONLINE MARKETEERS.
ENKELE KLANTEN.
ONLINE MARKETING KANALEN
ONLINE MARKETING KANALEN Search Engine Marketing (SEM) SEO (natuurlijke ranking) SEA (Google Adwords) Overige Online Marketing kanalen E-mail marketing Social Media (Facebook, Twitter,…) Affiliate marketing Conversie Marketing en Web Analytics
ROI ONLINE MARKETING KANALEN. SEO en SEA bepalen voor ± 80% de absolute winst behaald door Online Marketing Conversie Marketing Affiliate Marketing
EERST DE TAART, DAN DE KERS. SEO door Waterval-SEO Tienduizenden top-10 posities Onbeperkte zoekwoordkeuze Overige kanalen Social Media Affiliate Marketing E-Mail Marketing … SEA door CPA-Model Gegarandeerde ROI Conversion based Budget optimizer SEO en SEA als motor van een totaalaanpak Focus Conversiemarketing en Web Analytics
WATERVAL SEO. Werken op ALLE relevante zoekwoorden Zoekwoord selectie is overbodig Onbeperkte top-10 posities Onbeperkte longtail Generiek Semi-Generiek gelijkwaardige zoekvolumes Long Tail
AANDEEL VAN LINKBUILDING.
SEA CPA-MODEL. Gegarandeerde ROI, want conversion based Klikbudget wordt CPA (Cost Per Action) Klant bepaalt winst per verkoop Continue optimalisatie volgens BCG-matrix Identificeren van huidige situatie Implementatie CPA-Model Opvolging en optimalisatie
LINKBUILDING.
LINKBUILDING. Wat is een link/linkbuilding? De impact van linkbuilding Het backlinkprofiel Hoe komen we aan links?
LINK=STEM.
LINKJUICE.
DE IMPACT VAN LINKBUILDING.
INDEXERING.
NATUURLIJK PROCES VERSNELLEN
REFERRALS.
POSITIE STIJGING GOOGLE.
POSITIE STIJGING GOOGLE.
STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.
NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links
HET BACKLINKPROFIEL.
GEEN BLACK HAT SEO.
BACKLINKS TOENAME
BACKLINKS TOENAME
PLAATSING.
PLAATSING.
PLAATSING.
RELEVANTIE.
GEOGRAFISCHE TARGETING.
HOE KOMEN WE AAN LINKS?
LINKBUILDING PROCES. Welke landen? Analyse huidige backlinks Huidige backlinks opschonen Nieuwe linkpartners zoeken Monitoring
LINKBRONNEN EIGEN NETWERK. - Leveranciers - Partners - Sponsor links - Vestigingen - Internationaal - Ondernemersvereniging /Business club - Handelsregister - Andere ondernemers in de buurt/regio - Directories/startpagina’s - Gouden gidsen - DMOZ - Vrienden en kennissen - Afbeeldingen - Affiliates - Relevante bloggers - Forums - Netwerk bijeenkomsten/beurzen - Social Media - YouTube - Google Places - Persberichten - Gastblogs plaatsen
LINK EARNING. - Infographics - Video’s, foto’s, games, opvallende artikels - Organiseer een wedstrijd - Plaats een leuke quiz op je site - Publiceer interessante White papers - Interview industry leaders - Schrijf een gratis E-book - Deel je presentaties - Social Media draagt niet bij aan rankings!
POSITIE STIJGING GOOGLE.
STIJGING ORGANISCH ZOEKVERKEER.
NIEUWE LEADS. Nieuwe Klanten Leads Links
OVERIGE ONLINE KANALEN.
OVERIGE ONLINE KANALEN. Affiliate marketing Bannering E-Mail marketing Social Media
ONLINE MARKETING TOOLS.
ONLINE MARKETING TOOLS. WebCEO Keyword ranking checker Qualaroo Onsite feedback formulier MajescticSEO Backlink profiel checker Visual website optimizer Aanpassen layout van een testpagina: conversiemarketing BT Buckets Laat je website er anders uitzien naargelang de afkomst van je bezoeker
WIE? WAT? WANNEER?
WIE? WAT? WANNEER? Type klanten/doelpubliek: B2B, B2C Demografische gegevens van je klanten/publiek. Zoekvolumes (!): een “make it or break it” factor bij SEM. Is je product reeds bekend en begeerd? Merkbeeld: hoe sterk is je merkbeeld? Hoe groot is je branded zoekverkeer?
UITSMIJTER!
GOOGLE KIJKT BIJ JE BINNEN!
VRAGEN?