Game > gastheerschap Floris Blom, Stadsschouwburg Utrecht Jochum Jarigsma, AccuRaad
Agenda Wat is het? Hoe werkt het? Zelf doen Wat is de investering? Wat zijn de voordelen? Agenda
Wat is het? Training maar dan als game Iedereen actief Leren door doen Game staat centraal dus meer energie Overzichtelijk; 1 avond
Hoe werkt het? (I) Groep in 4 of 5 splitsen 4 of 5 locaties met game Voorbeelden: garderobe (foutencircuit), gastpersoon (breinstorm motivatie), meerverkoop volgens ABC, klantgericht nee zeggen, attitude feedback, omgaan met emoties gasten
Hoe werkt het? (II) Trainer en (a)BL/1e medewerker per locatie Score per locatie. Jury ABL Wissel na 30+10+5 minuten Score totaal door horecamedewerkers
Ook tijdens de avond Eenvoudige maaltijd Tijd om de situaties informeel te bespreken ABL’s op 1 lijn Prijsuitreiking Ook tijdens de avond
Zelf ervaren (I) Je bent nu horecamedewerker De opdracht is gastgericht nee zeggen, bijvoorbeeld te laat komen, tassen mee in zaal, luidruchtige gasten Zelf ervaren (I)
Zelf ervaren (I) Gast – medewerker – observator (wissel door) 3 x 3 minuten Score; wie wint? ;-) Zelf ervaren (I)
Investering Tijd horecamedewerkers 4 of 5 trainers Cadeautjes voor de winnaars
Vragen? Over meer gastgerichte gastbejegening (hostmanship) op: Eenduidige Saamhorige, en Vrolijke manier?
Verwachte voordelen Horecamedewerkers frissen kennis en vaardigheden op Teambuilding staat centraal Iedereen is tegelijk betrokken (A)BL’s hebben duidelijke coach-rol
Onverwachte voordelen Veel goede ideeën uit werkvloer (bottom up) Medewerkers ervaren een avond ‘uit’ Medewerkers zijn eerlijk over collega’s ABL’s inhoudelijk op 1 lijn