R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Redactioneel schrijven Les 2
om deze presentatie uit te voeren
Redactioneel schrijven Les 1
Een lessenserie van drie lessen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Lessenreeks debatteren
Reflectie.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Tijdmachine Informatie les 1
Het weer een lessenserie over meteorologie
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
De oudere stagiaire.
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
OPTIMAAL ONDERWIJS VOOR ÉLKE STUDENT!
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Onze doelen en visie in beeld
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Kijken naar Kinderen Week 4
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Observeren en rapporteren
Passend onderwijs.
Onderwerp, deelonderwerpen en hoofdgedachte
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Observeren rapporteren
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Schoolgroepbijeenkomst
Beste Havo 4..
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Inleiding beoordelen.
Les 4: Observeren Les 4:
Schrijven Zakelijke brief.
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
E health, Domotica en E-learning
De zakelijke brief – schrijven 3.3
Observeren Les 7.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Wat leer je allemaal op school?
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4

Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering: vorderingen bespreken 15 minutenExpertgroepen: feedback geven op kern 20 minutenExpertgroepen: (start maken met) herschrijven kern op basis van feedback 25 minutenExpertgroepen: slot schrijven a.d.h.v. observerend leren 10 minutenRedactievergadering: vorderingen bespreken & afspraken maken 10 minutenKlassikale nabespreking van de les en bespreken huiswerk

5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken Vragen / onduidelijkheden over les 3 of deze les?

15 minutenRedactievergadering Bespreek in je redactie de vorderingen. Bekijk eventueel ook al elkaars werk om het onderwerp goed in de gaten te houden. Geef elkaar echter nog geen inhoudelijke feedback, dat gebeurt later in deze les!

15 minutenExpertgroepen: feedback geven op kern In je expertgroep ga je elkaar weer feedback geven. Ditmaal op de kern die iedereen geschreven heeft. Op de site staat hiervoor een feedbackformulier: L EERLING – F EEDBACKFORMULIEREN – F EEDBACKFORMULIER LES 4. Lees voordat je feedback geeft, eerst de opdracht goed door. Bekijk en lees dan kritisch de kern van een leerling uit de expertgroep en geef aan de hand van de punten uit de opdracht feedback, volgens de ‘regels’. Houd de tijd goed in de gaten!

20 minutenExpertgroepen: (start maken met) herschrijven kern op basis van feedback Kijk goed naar de feedback die je gekregen hebt. Bepaal wat je gaat gebruiken voor de revisie van je kern, ben daarbij kritisch naar jezelf en houd je schrijfproces & doelen goed in de gaten. Maak weloverwogen keuzes, die je kunt uitleggen.

25 minutenExpertgroepen: slot schrijven a.d.h.v. observerend leren De opdracht voor je in tweetallen uit. Na tien minuten wissel je van taak. De laatste vijf minuten bespreek je met het observatieformulier het resultaat met elkaar. Kijk op de site voor informatie over het schrijven van een slot: L EERLING – A CHTERGRONDINFORMATIE – S LOTALINEA ’ S en gebruik je eigen schrijfplan. Gebruik voor de observatie het observatieformulier bij deze opdracht, te vinden op de site: L EERLING – O BSERVATIEFORMULIEREN – O BSERVATIE L ES 4.

10 minutenRedactievergadering: vorderingen bespreken & afspraken maken In deze redactievergadering ga je de vorderingen van iedereen uit de redactie weer bespreken en maak je weer afspraken met elkaar. Loopt iedereen nog op schema? Hoe verloopt de samenwerking? etc.

10 minutenKlassikale nabespreking van de les en bespreken huiswerk Hoe heb je deze les ervaren? Hoe vond je het geven & krijgen van feedback? Hoe verloopt de samenwerking? etc. Voorbereiding Les 5: - Lesevaluatie invullen, te vinden op de site: L EERLING – E VALUATIEFORMULIEREN – L ES 4 - (Inleiding / ) Kern herschrijven. Gebruik hierbij de feedback die je gekregen hebt! Gebruik eventueel ook nog de theorie uit de achtergrondinformatie. - Slot schrijven (zie volgende dia voor informatie!)

Voor het schrijven van het slot van je artikel moet je goed kijken naar de eisen uit de opdracht, zie L EERLING – S CHRIJFOPDRACHTEN. Kijk ook terug naar je schrijfplan. Op de site staat bij L EERLING – A CHTERGRONDINFORMATIE – S LOTALINEA ’ S ook informatie over het slot. Zorg dat je dit onderdeel de volgende les bij je hebt, anders kun je geen feedback krijgen!!

E INDE L ES 4 R EDACTIONEEL SCHRIJVEN