Verantwoordelijke Leni.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doorn – 23 januari 2013 Jaap van Petegem
Advertisements

functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen Het ganse schoolteam werkt aan een zorgbeleid binnen een schooleigen context Gilbert Van Den Abbeele.
Deel 2 van de presentatie
MULTI DISCIPLINAIR OVERLEG
Basisondersteuning ‘het geheel van preventieve en licht curatieve interventies die binnen de school planmatig worden uitgevoerd en is het fundament van.
Studiedag voor zorgcoördinatoren en zorgteams 18 november - Brussel
Trajectbegeleiding Davy Mahieu & Sarah Vermeire.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Leiderschap en organisatie
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Competentiebeheer in de Sociale Werkplaats De Sleutel ompetent van kop tot teen !
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
Thuisbegeleiding en gezinsfunctioneren
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
Jobcoach Janick.
Mentor Andrea. Doel : Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen.
 Rik van Gerven  Mark Bogers Doelen: Gedragsverandering bewerkstelligen. Uitval voorkomen. Iedere leerling zijn eigen traject bieden. Inzicht.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Werkgroep onderwijs en Leerpunt Ontmoetingsdag 13 februari 2008.
Een ondersteuning vanuit het personeelsbeleid.  Student: Maatschappelijk Advisering  Stagecontext: UNIZO Jobkannaal  W.I.P. Kortgeschoolde jongeren.
Onderzoek ervaringen van cliënten, jobcoachen en trajectbegeleiders met uitzendarbeid beeldvorming van uitzendconsulenten en werkgevers over het ATB-netwerk.
Vaardig samenwerken in het vrijwilligerswerk
Testcentrum ervaringsbewijs Testen en informeren.
Op school en in de scholengemeenschap
Testcentrum ervaringsbewijs Testen en informeren.
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
1 Uitstroom Sociale Economie ESF november 2012.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Het integratieprotocol Werken met een auditieve beperking Zin?Ja! Sessie 16 april
WERKEN AAN GELETTERDHEID OP DE WERKVLOER 02/07/2015.
Van ziekenhuisschool naar onderwijsondersteuning zieke leerlingen in Nederland.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
(W)onderzoekers Op Het TalenT. Vragen Kaarten.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
OPVOEDING EN DIVERSITEIT Burggraaf hfdst 1 Opvoeding gaat niet altijd vanzelf Factoren in de samenleving, die de opvoeding beinvloeden: Bewuste keuze voor.
Doelstelling:. mensen ondersteunen in het. verwerven en versterken van
Hoe bereiden we ons optimaal voor? HR-uitdagingen tijdens een doorstroomtraject Thomas Bossuyt Partner BDO #SamenStromen.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Kinderopvang en kleuterschool voor alle kinderen Investeren in de ontwikkeling van jonge kinderen uit kwetsbare gezinnen in Stad Gent.
De coach in het onderwijs Georganiseerd door het ouderplatform HAVOplus.
Meer Kansen Met Ouders..... en de ontwikkeling van schoolspecifiek ouderbeleid 15 april 2010 Marion van de Sande en Amal Aakif Kenniscentrum Jeugd en Opvoeding.
Optimalisering van de zorg voor thuisverblijvende cliënten met een psychische problematiek Referentiewerk en intervisie als ondersteuning en deskundigheidsbevordering.
Rollen binnen het werkplekleren
Richtlijnen voor professionele begeleiders
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Getuigenis re-integratie
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
het katholiek basisonderwijs
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Samenwerking tussen actoren werk en zorg
Slides sessie 3 Aansturen van projecten: schildpaddiagram, RASCI, soorten proceseigenaars Schema intervisie / casusbespreking Literatuurverwijzing.
het katholiek basisonderwijs
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Recente evoluties inzake zorgzaam omgaan met kinderen
MeeGaan vzw   Visie.
Transcript van de presentatie:

Verantwoordelijke Leni

Doel Vanuit het werkveld Optimale kansen bieden aan doelgroepmedewerkers Om te groeien naar Goede begeleiders

Taken Ondersteunen van mentor in de begeleiding van doelgroepmedewerker Evalueren van doelgroepmedewerker Groeiplan als hulpmiddel

Ondersteunen van mentor via overleg Op basis van observaties van mentor en het groeiplan Vanop een gezonde afstand Objectiveren van handelen van de doelgroepmedewerker binnen de algemene opleiding Bewaken van de professionele groei

Evalueren Helikopterzicht verantwoordelijke Tegenstrijdige rollen van mentor Voorbereiding in overleg met mentor In samenwerking met jobcoach en de school

Groeiplan als hulpmiddel

Relatie Hiërarchische werkrelatie met open communicatie Evaluator

Uitdaging Mentors laten groeien tot zelfstandige coachers van doelgroepmedewerkers

Mentor Andrea

aan doelgroepmedewerkers Via werkplekleren ondersteuning bieden aan doelgroepmedewerkers om uit te groeien tot een goede begeleider van jonge kinderen

Taken : Voorbeeldfunctie en ondersteuning bieden Coachen van collega Opvolgen van opleiding

Voorbeeldfunctie en ondersteuning bieden Ondersteuning bieden op vlak van : Veiligheid en hygiëne Basishouding naar kinderen Voorbereiding van activiteiten Samenwerking met ouders Omgaan met diversiteit

Coachen van collega Versterken van zelfbeeld van doelgroepmedewerker Duidelijk vastleggen van taken via groeiplan Bevragen en opvolgen van afgesproken taken Ondersteunen en bijsturen van taken Regelmatig - formeel en informeel – feedback over uitvoering van taken Overleg met verantwoordelijke

Opvolgen van opleiding Ondersteuning van schooltaken Contact met stagebegeleider

Relatie Samenwerkingsrelatie op basis van vertrouwen Via open communicatie en wederzijdse feedback Ondersteuner op professioneel vlak

Uitdaging Feedback geven en krijgen

Jobcoach Janick

Doel = jobcoaching Jobcoaching = procesbegeleiding Jobcoaching = methodiek Kansengroepen Duurzame tewerkstelling Jobcoaching = procesbegeleiding Interactie tussen verschillende actoren

Taken Recrutering Matching Coaching werknemer Opvolgen opleidingstraject Ondersteunen van de werkvloer

Recrutering Opmaak functieprofiel Gesprek kandidaat

Matching Verwachtingen, doelstellingen , aandachtspunten van werkvloer en kandidaat afstemmen

Coaching werknemer Bevragen, opvolgen en ondersteunen van Arbeidsattitudes Communicatieve vaardigheden Motivatie Omgevingsfactoren (oa.privésituaties) Opvolgings-en functioneringsgesprekken Evaluatiegesprekken samen met de verantwoordelijke

Opvolgen opleidingstraject Beleving van opleiding door werknemer Informeren over opleiding Bespreken van beleving van opleiding Bespreking van onderbreking/stopzetting Contact met opleidingsinstantie Praktische regelingen

Ondersteunen van de werkvloer Integratie van de werknemer Adviseren van aanpak rond Attitudes Communicatieve vaardigheden Motivatie Bij evaluatiegesprekken

Relatie Jobcoach = vertrouwensfiguur samenwerkingsrelatie

Uitdaging Bemiddelen tussen werknemer en werkvloer

Doelgroepmedewerker Bahar