Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leonardo project : EuroVITO Tsjechië België.
Advertisements

Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
SHS Securities Holdings Statistics - Algemene Presentatie Roger DE BOECK Senior Expert Brussel, 18 december 2012 Presentatie voor kredietinstellingen en.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Zorg Beter mét Vrijwilligers
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Regiopartnerschappen Schoolbesturen internationaliseren in samenwerking met scholen en andere organisaties in de omgeving Judith Dayus-Brouwer.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Spam spam spam spam spam SPAM 15 mei 2008 Geert Dewaersegger.
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Paul Dekker Irene de Goede Sociaal en Cultureel Planbureau Joop van der Pligt Universiteit van Amsterdam 1.
Situational Influences on the Use of Communication Technologies A Meta-Analysis and Exploratory Study B. van den Hooff, J. Groot, S. de Jonge.
Crisiscommunicatie 16 november 2012
Nijmeegs Instituut voor Sociaal en Cultureel Onderzoek Communicatiewetenschap.
Communicatieproces .
Veiligheid in het onderwijs Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014 Hans Boutellier BCN, Utrecht 20 maart 2014.
Ruimtelijke ordening en buisleidingen Kennistafel 30 mei 2007.
112 juni 2012 Handreiking Gezonde Gemeente Handreiking Gezonde Wijk Betrekken van burgers bij opstellen en uitvoeren van lokaal gezondheidsbeleid.
Werken aan samen samenspel hulpverleners en naasten
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
1 Centrale Gebruikers Groep VISI 1. Inhoud: -De rol van de Centrale Gebruikersgroep -Terugkijken naar Vooruitkijken naar
Peiling 20-weken echo Resultaten landelijke enquête
Baudewijn Franssen en Michiel Verbeek
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Webinar 22 april 2011 start: uur fondsenwervende internet tools Stichting GeefGratis gratis* aangeboden (gedoneerd) en te gebruiken door non-profits.
B-Project Servicedesk Jolanda Versteeg Rob Kiekens Jarl Hoenink.
Wat is privacy? 1891: Warren & Brandeis “The right to be let alone...”
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Over het vermarkten van milieu bij vlees
Doel van het boek Een beeld geven van hoe de wetenschap en het publiek elkaar bekijken en met elkaar omgaan Een duidelijker beeld te geven van de sociale.
Welkom ouders van de leerlingen van klas…
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
Echtscheiding en sociaal kapitaal in Vlaanderen Belinda Wijckmans, Maaike Jappens & Jan Van Bavel Interface Demography Vlaanderen Gepeild 2009 Brussel,
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Social work Week 2.
 E-learning business case Frank Klabbers. Infolearn  Infolearn  Leeromgevingen, content-multimedia ontwikkeling training en onderwijskundig advies.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
1 INFORMATIE AVOND Overstap Primair Onderwijs naar Voortgezet Onderwijs Havo-Vwo-Gymnasium.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
Complexe Projecten “Een brede verkenningsfase als stevige basis voor de andere fases”
Onderzoek Lokale Fondsen Nederland 18 september 2014 Riviervismarkt 4, Den Haag.
De sociale staat van Nederland Over scheidslijnen en onbehagen in een verkiezingsjaar Kim Putters 4 oktober 2016.
Lessen uitval vitale infrastructuur Sabine van Rossenberg Coördinerend inspecteur, Inspectie Veiligheid en Justitie.
Katern GEMMA Mobiel.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Jos Post en Clemon Tonnaer
Werken met online toepassingen VVSG trefdag – 30 mei 2017
Op weg naar nieuw cultuurbeleid
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Beroepsonderwijs voor jongeren | Zuid-Soedan
Finding ways to promote STI testing among the Afro-Caribbean community
H1 Media en communicatie
Onderzoek ‘peuterwerk in achterstandswijken’
De rol van de burger in de ICT keten Presentatie tijdens BB Debat Eenheid in 3D “Digitaal ontschotten in de gemeente” Dieneke schouten Starten met ‘grap’
Open Access Waarde van onderzoek voor het MKB
Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Opti-Alert Jos Post en Clemon Tonnaer 20 mei 2014 Enhancing the efficiency of alerting systems through personalized, culturally sensitive multi-channel communication.

2 Doel presentatie: 1.Waar ging het project over en wat waren de conclusies van de eindtesten? 2.Hoe hebben we het participeren in dit EU-project ervaren?

(Doel:) Efficiëntere alarmering van burgers bij grote incidenten... (Aanname:) …door gepersonaliseerde, cultuurgevoelige communicatie via meerdere kanalen. 3 Scope project:

4

inhoudelijke werkpakketten, 53 ‘deliverables’ 10 organisaties uit 6 landen maximaal € ,- beschikbaar (N)IFV betrokken bij 5 deliverables (ca. 3,5 % van projecttijd/budget) + participeren in projectbijeenkomsten 5

Interviews met crisiscommunicatie-experts Simulatiesoftware Focusgroepen + Literatuuronderzoek over sociaal-culturele verschillen Studie naar rol van massamedia Privacy-issues 6

Veldtesten (april/mei 2014) Lippe (SMS; ; telefoon) Berlijn (SMS; pager; telfoon) Oostenrijk (SMS; ) Sicilië (SMS; App) 7

Conclusies veldtesten: 1. Geen significante verschillen waar te nemen tussen standaard of gepersonaliseerde berichten. 2. Vertrouwen in de afzender belangrijk om vertrouwen in de boodschap te hebben (nog belangrijker bij gepersonaliseerde berichten) 3. Respondenten geven aan behoefte aan veel gedetailleerde informatie te hebben 8

Overige bevindingen Vertrouwen in (nieuws)media en overheid verschilt per land en per type media. Personaliseren van boodschap kan bij sommige groepen nuttig zijn (gehandicapten, toeristen, immigranten). Mogelijkheid van personaliseren wel afhankelijk van communicatiekanaal. 9

Boodschap moet simpel, consistent en ondubbelzinnig zijn. Aanvullende informatie via websites. Autoriteiten zouden zich proactief moeten opstellen en moeten participeren in sociale media. 10

11 Bevindingen t.a.v. project Interessant om in internationale /EU-context te werken Opgedane contacten wellicht bruikbaar voor de toekomst Nederland loopt voorop in (inzichten over) crisiscommunicatie  Administratie kost erg veel tijd / weinig ervaring beschikbaar binnen IFV  “Waar zijn we eigenlijk mee bezig…?”  Het project voegt niet heel veel toe aan de in Nederland (al) aanwezige kennis over alertering en crisiscommunicatie

Meer informatie: