Dienstencatalogus 24 november 2010. Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Toekomst Oudegeinlaan en omgeving
7 december 2011 Modernisering van de bevolkingsdiensten O pneming van de geboorten door gemeente van gebeurtenis in het Rijksregister. Naar een volledige.
Coördinatiecel Vlaams e-government DIA 1 geGIS – Open Source GIS omgeving voor de Vlaamse overheden geGIS – generiek GIS Lieven Raes, adviseur communicatie.
Carl Possemiers Studiedag ICT beleid Leuven, 20 juni 2006
Cloud computing voor PZ VERA ondersteunt Stefan Wuyts ICT Coördinator VERA.
FAQ Activering – Nieuws. WINWIN Is WINWIN Activaplan ook van toepassing op OCMW- gerechtigden?
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
IPDC start Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Inforum Welkom Dit is een automatische voorstelling Gebruik de toets ‘Page Up’ of ‘PgUp’ van uw klavier als u sneller vooruit wil gaan. Gebruik de toets.
Groot-Bijgaarden 5 oktober 2010
Digitaal Sociaal Huis 21 januari Agenda VanTot 12u13uBroodjes en koffie 13u13u45VERA : Operationele impact perceel 1 13u4514u15CORVE : Stand van.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Beheer van gebruikers en groepen lancering DSH Leuven 2-feb-2009 Jan Vangrinsven.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Noël Van Herreweghe Netwerklunch - studenten beleidsinformatica ICT-managementfuncties uit de overheid.
Digitale handtekening – stad Antwerpen
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
DSH infovergadering Stand van zaken Leuven 2 februari 2009.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Adobe formulieren : stand van zaken.
Algemene vergadering DSH Leuven 13 februari 2012.
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Biolink WP2 Inventarisatie biobanken/registers Voortgang en status 3 juni 2013 Mark de Groot.
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Dia 1 Productencatalogus Samen beter informeren. dia 2 Wat is Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Implementatie Uniek Loket 26 november thema’s Ondernemingen Ondernemerschap Omgevingsfactoren 5 perspectieven Sensibiliseren Informeren Adviseren.
Mechelen, 26 november 2009 E-link Maart 2009 – Februari 2011.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
E-Raden als extranet Leuven, 24 oktober 2005 Freddy Deprez, Algemeen directeur Jan Vangrinsven, projectleider.
Digitaal Sociaal Huis het concept Jan Vangrinsven projectverantwoordelijke, VERA Asse-Kobbegem, 12 feb 2008.
Toelichting VERA als Integrator Galmaarden 4 februari 2010.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
De (Interbestuurlijke) producten- en dienstencatalogus
Agenda Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis Vera – 23 april 2009 Voorstelling Cevi/Logins Voordelen samenwerking Vera – Cevi/Logins Demo eLoket ®
Portaal: ook voor ‘gratis’ online documentbeheer Portaal maakt online documentbeheer mogelijk ‘e-Raden’: voor de raden van uw bestuur In 2010 aangeboden.
LIPS 8 december Programma 9u30Inleiding 9u40Portaal » Portaal in Drupal » Drupal voor websites » Alternatief van DaliCMS (Lodgon) 10u10Demo Lodgon.
Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 24 november 2010.
Gebruikersdag Digitaal Sociaal Huis 11 oktober 2011.
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Infosessie Hosted mail – Exchange en 23 januari 2013 Kristof Brams.
Aan de slag met de productencatalogus. Agenda Beter informeren Samen beter informeren Samen beheren Gebruiken Stand van zaken.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Coördinatiecel Vlaams e-government IPDC-project 1 Inhoud 1.Bestaansreden 2.Concept: interbestuurlijke producten- en dienstencatalogus 3.Principes 4.Aanpak.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
De Interbestuurlijke Producten- en dienstencatalogus Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus.
Coördinatiecel Vlaams e-government IPDC-project 1 Inhoud.
Internetdag Journée Internet E-government Wordt het een succes in België?
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
IPDC start Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Federale gevolgen integratie gemeente-OCMW
Evaluatie [Projectnaam]
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Dienstencatalogus 24 november 2010

Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie – De informatie over de dienstverlener – De interne informatie – De publicatie-mogelijkheden – Interactie mogelijkheden De VERA-portaal Interbestuurlijke producten- en dienstencatalogus Voorwaarden om er zelf aan te beginnen

Wat is een productencatalogus Een databank Met een overzicht van de volledige dienstverlening van een openbaar bestuur Gestructureerd Beschreven in begrijpelijke taal Verrijkt met documentatie

Generieke informatie Door de informatie die overal dezelfde is, slechts één keer te onderhouden, verbetert de kwaliteit overal : betere informatie, meer up-to-date Vergelijk met de Rechtenverkenner bij het DSH : als de wet verandert, is het morgen ook in het DSH aangepast… en in alle deelnemende sociale huizen

Specifieke informatie Een lokaal bestuur geeft uitvoering aan een algemene regel – Algemene regel = generieke informatie – Uitvoering = specifieke informatie Vb indien de hoogte van een toelage door het lokaal bestuur wordt bepaald Vb indien de voorwaarden van toekenning lokaal worden bepaald

Informatie over de dienstverlener Algemene informatie over het bestuur, informatie over de afdeling die het product aanbiedt – Adres, telefoon, algemeen , telefoon, openingsuren, enz – Personen die de dossiers opvolgen Deze informatie wordt ook in een databank bijgehouden, want is herbruikbaar Als de openingsuren wijzigen, zijn ze meteen overal gewijzigd

Interne informatie De ambtenaar beschikt over specifieke informatie die voor de burger niet relevant is – Juridische informatie – Praktische informatie (procedures) – Achtergrondinformatie De ambtenaar meldt zich aan en ziet meer dan de burger die gewoon op de website komt

Publicatie-mogelijkheden Intern: een portaal, met intranet-informatie Extern – Website Integratie in de bestaande website Uitbreiding tot een volwaardige website – Televisie (proefproject met Boutersem) – Mobiel (mogelijk, nog niet gerealiseerd)

Interactie mogelijk Formulier is voorzien Nog niet verder uitgewerkt (is mogelijk) Voor koppeling met back-office Voor koppeling met client-volgsysteem of CRM Of voor eenvoudige opvolging via

De VERA-portaal Is een online intranet Intranet = werkomgeving + interne website Beheer en consultatie van – berichten – producten – rechten, gebruikers, eigen profiel documenten forum

Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus Afgekort IPBC VERA lag mede aan de basis van dit project Uitgevoerd door VVSG Gesponsord door VERA, VVP, Cevi, Cipal, Antwerpen Zal verder gefinancierd worden door de Vlaamse Gemeenschap Zal beheerd worden door de Infolijn (1700) Projectplanning : 2 jaar vanaf begin 2011

Toekomst De Infolijn een soort “dienstenverkenner” hebben, zoals nu de “Rechtenverkenner” Onze (VERA-) toepassing blijft op dezelfde manier verder bestaan U zult in onze toepassing de generieke informatie van de IPDC aanvullen met – Uw lokale informatie – Uw organisatiegegevens En publiceren op uw website, lokale televisie, mobile

Voorwaarden om eraan te beginnen Is een zelfde aanpak mogelijk / wenselijk als bij DSH Bij voldoende besturen die direct willen samenwerken wordt een begroting opgesteld, werkgroep opgericht, planning gemaakt Waarom voldoende besturen – Veel producten onder elkaar te verdelen – De omgeving moet misschien verzwaard worden (€) Kan evt in het voorjaar van start gaan