Rodenburg BedrijfsAdvies

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Professioneel sturen.
Accountancy -2% in 2013  Minder vraag naar advies  Minder administratie en samenstelling (automatisering)  Tarieven onder druk  Meer transparantie.
Tangena & Van kan,© 2009 Plan van aanpak Dr. Ir. Ton Tangena (Europees octrooigemachtigde) Ir. Joep Van kan (Europees octrooigemachtigde) Drs. Ferdi Beuting.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Duurzame ambitie van Fontys Werktuigbouwkunde
STRATEGISCHE PLANNING
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
KJB > Commissies PR-commissie Sub-commissie Bekendheid KJB ‘Idee’ KJB te presenteren als een ‘virtule onderneming’ die als partner/leverancier kan optreden.
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Business concept SMART-consultants
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Business projects: IBeO
Hogescholen in Dialoog
Workshop intrapreneurschap Ondernemerschap binnen de bedrijfsmuren.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Accountancy en Advisering
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Samen werken aan een gezonde regio!
© de vries business consultancy, 2008
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli september Inhoud  Wat is Branche in Zicht (BiZ)?  Wat levert BiZ ons kantoor op?  Wat levert.
Branche in Zicht (BiZ) Kantoorpresentatie Maart
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Plan van aanpak Dr. Ir. Ton Tangena (Europees octrooigemachtigde)
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
Het nut van Business Planning
Fase I Fase II Fase IIIFase IVFull Service Brainstorm Brainstorm huidige situatie, ambities, opties, haalbaarheid Businessplan & franchiseconcept DocumentenscreeningExlpoitatie-begrotingCommunicatieplan.
Module 2 : Ondernemerschap Door Ingrid van Houwelingen ©2013.
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Toekomst Financiële Functie
 A-94 A-94.
Missie van Qredits Begeleiding vóór de start Microkrediet MKB-krediet
50.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
ESF Vlaanderen OP Sociale Economie Karel Vanderpoorten
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
& Mobiliteit binnen Sociaal Plan Mobiliteitsperiode duurt 9 maanden 3 pijlers benoemd in Sociaal Plan 3 fases gedurende de mobiliteitsperiode Brede dienstverlening.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Agentschap Ondernemen. Vlaanderen in Actie wil ervoor zorgen dat er in 2020 meer snelgroeiende, internationaal georiënteerde bedrijven zijn. Dat is.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Financieel Plan deel.
AANBOD STARTERSLABO FASE 4
Forum Ondernemend hoger Onderwijs
Xxxxxxxxxxxxxxx 2/7/2018 Markt informatie bijeenkomst Openbare Europese aanbesteding betreffende inhuur externe medewerkers 7 juli 2015 xxxxxxxxxxxxx.
Van 2.450= voor 1.995,== DISC Duurzame Inzetbaarheid Scan
Ouders en school samen Maart 2016
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
BaTe Financiële Dienstverlening B.V.
De collectieve ambitie
Basistekst : Talentontwikkeling
Van Ondernemingsraad naar Raad van de Onderneming – kan dat?
Samen werken aan vitaliteit en duurzame inzetbaarheid
Transcript van de presentatie:

Rodenburg BedrijfsAdvies Ondernemers helpen ondernemen

Historie Rodenburg BedrijfsAdvies ( RBA ) opgericht in 2009 werkt samen met een netwerk van specialisten 4 tot 6 junioradviseurs (studenten van de Haagse Hogeschool) en enkele freelance adviseurs ondernemersspreekuur, haalbaarheidsonderzoeken bedrijfseconomische trainingen en adviezen bedrijfseconomisch klankbord

Werkgebied Werkzaam in de regio Delft Pijnacker, Nootdorp, Berkel , Bleiswijk en Bergschenhoek Westland Midden-Delfland

Visie op ondernemen De kunst is om op het juiste moment, de juiste man/vrouw met de juiste kennis en vaardigheden in te schakelen. Ondernemen = waardecreatie Ondernemers helpen ondernemen door het netwerk te ontsluiten accountant advocaat deurwaarder bank vrienden verzekeraar notaris dokter collega’s partner bedrijfsadviseur ambtenaar Ondernemer

Knelpunten bij ondernemen Professionaliteit ondernemer Overschatten van eigen kunnen Ontbreken van realistische en uitdagende ambities Onvoldoende tijd voor persoonlijke ontwikkeling Onrust als gevolg van niet “in control” zijn Inrichting van de onderneming Achter de feiten aanlopen Vakinhoudelijke kennis, intermenselijke relaties en bedrijfsprocessen lopen niet gelijk op Onvoldoende werkkapitaal Waardecreatie onvoldoende belicht

Missie Ondernemers helpen ondernemen

Waardecreatie door het versterken van het onderschap RBA werkt mee aan de structurele ontwikkeling van ondernemer en onderneming RBA werkt samen met ondernemers die de ambitie hebben om hun bedrijf meerwaarde te geven RBA werkt als partner actief samen met de ondernemer en de specialisten daaromheen om de ambitie te realiseren RBA komt van denken naar doen door het aanbieden van bedrijfseconomische trainingen en adviezen in samenwerking met de netwerkpartners

Maatschappelijk Betrokken Ondernemerschap Voor elke geslaagde opdracht investeren wij € 50,- in het Oikocredit Nederland Fonds: dé manier om ondernemende mensen in ontwikkelingslanden verder te helpen. Met (micro)krediet kunnen zij een beter bestaan opbouwen, bijvoorbeeld door een bedrijf op te zetten. Ondernemers helpen ondernemen  

Doelgroep Ondernemers die tegen een volgende fase aanhikken Ondernemers die voor bedrijfseconomische aspecten deskundigheid willen inhuren Ondernemingen met een omvang van 0 tot 50 medewerkers en een omzet tot 20 mln euro

Levenscyclus

Begeleiding operationele ontwikkeling Ondersteuning bij implementatie Klantenstroom Begeleiding operationele ontwikkeling Advieswerkzaamheden Korte projecten Regisseur Keuzeoptie per uur of succesvergoeding Ondernemersspreekuur Bedrijfseconomische trainingen Netwerkpartners Ondersteuning bij implementatie Plan van aanpak Min. 1 jaar Vanaf € 1.125,- per kwartaal evt. keuzeoptie Positiebepaling Risicoscan Werkkapitaalscan Haalbaarheidsonderzoek Vanaf € 1.250,- Klankbord Managementdashboard Maandelijks Max. 2 jaar € 400,- per maand

Drie stappen Positiebepaling en plan van aanpak Ondersteuning bij implementatie Klankbord

Stap I Positiebepaling op de volgende onderdelen: Ondernemer Onderneming Markt

Kennis, vaardigheden competenties Positiebepaling ondernemer Ambitie Ondernemer Sociaal kapitaal Kennis, vaardigheden competenties

Positiebepaling ondernemer Ambities Privé Eigendom Vakmanschap /werknemer / leiderschap Competenties en vaardigheden Inzicht in bedrijfsprocessen ( o.a. financieel Relevante marktkennis Relationele vaardigheden (intern/ extern Organisatorische vaardigheden Sociaal kapitaal Formeel sociaal kapitaal (werknemers, accountant,bank, adviseurs) Informeel sociaal kapitaal (partner, familie en vrienden, netwerk)

Positiebepaling onderneming Financiering Structuur Onderneming Organisatie Bedrijfsprocessen

Positiebepaling onderneming Financiering Financieringsstructuur, kredietsituatie ( leverancier en klant) en actuele situatie (cash-flow en liquiditeiten) Organisatie Taak- en verantwoordelijkheidsverdeling, salarishuis en eigendomsstructuur, dagelijks functioneren Bedrijfsprocessen ( meetbaar en stuurbaar) Markt (klanten en toeleveranciers, productie (individueel en teamprestaties) en financieel ( kosten en opbrengsten) Juridisch fundament Rechtspersoon, overeenkomsten en verzekeringen

Positiebepaling markt Klant Publieke domein Markt Trends Concurrentie

Positiebepaling markt Klant Profiel, opbouw en dynamiek klantenbestand en klantbenadering Trends Huidige markt en de markt over 5 jaar Concurrentie Marktleiderschap, onderscheidend vermogen Publieke domein Wet- en regelgeving, stimuleringsmaatregelen, locale bijzonderheden

Resultaat Gezamenlijk de positie bepaald, heldere analyse Ambities bijstellen Ambities vertalen in plan van aanpak met een onderbouwd advies m.b.t. persoonlijke groei, de onderneming en de markt SMART (specifiek, meetbaar, ambitieus, resultaatgericht en tijdgebonden) doelen vaststellen Afgerond product Kosten ca. € 3.750,- excl. BTW ( intake en analyse € 1.250,-, gezamenlijk vaststellen van een plan van aanpak € 2.500,- , hoogte uurloon mede afhankelijk van het aantal in te zetten studenten

Stap II Ondersteuning bij implementatie Kwartaalsessie om het plan van aanpak te implementeren in de organisatie Voorbereiding en uitvoering door junioradviseur Adviseursrol Versterkt met senioradviseur ‘commissarisrol’

Kwartaalsessies Bespreken kwartaalrapportage meten resultaat t.o.v. gestelde doel (SMART) persoonlijke doelstellingen ondernemer (STARR) bespreken top & flop afspraken Per keer toegevoegd thema: Actuele ontwikkelingen op de markt Bedrijfseconomisch thema Eindsessie

Resultaat Versnelde implementatie Strategische ontwikkeling (werkwijze) ondernemer en onderneming Borgen van het plan/ nieuwe werkwijze in de onderneming Traject van minimaal 1 jaar Kosten ca. € 4.500,- (excl. BTW) € 4.500,- per jaar (maandelijkse facturatie op basis van gewerkte uren) Keuzeoptie vast bedrag van € 1.250,- met een succesvergoeding bij realisatie van de vooraf vastgestelde (SMART) resultaatdoelstelling(en).

Stap III Klankbordprogramma Begeleiding van de ondernemer voor de duur van max. 2 jaar in: Persoonlijke ontwikkeling ondernemer en sleutelmedewerker(s) Organisatieontwikkeling ondernemer en onderneming (“In control “zijn) Versterking marktpositie (Markt) Werken met een managementdashboard (incl. risicomanagement)

Managementdashboard Actuele informatie over Voortgang persoonlijke ontwikkeling teamleden Interne en externe operationele voortgang Financiële situatie van de onderneming Marketingresultaten Klantenbestand Risicomanagement

Werkwijze Maandelijkse bespreking managementdashboard (vaste tijden) Kosten op basis van abonnement € 400,- per maand Begeleiding bij operationele ontwikkeling van de onderneming Kosten op basis van declaratie van gewerkte uren

Managementdashboard Bespreken van het dashboard Voortgang persoonlijke ontwikkeling teamleden Operationele ontwikkelingen Financiële rapportage Marktontwikkelingen Risicomanagement Per keer een toegevoegd thema: persoonlijke ontwikkeling trends en concurrentie vrij onderwerp

Begeleiding operationele ontwikkeling Operationele ontwikkelingen, bijvoorbeeld acquisitietrajecten ( overname ) bedrijfsoptimalisatie bedrijfsprocessen begeleiden financieringsaanvragen begeleiden van stagiaires en projecten Terugkoppeling via managementdashboard

Toegevoegde waarde(creatie) van RBA Ondernemers helpen ondernemen Coaching van ondernemer en sleutelmedewerker(s) Versterking van het financiële resultaat van de onderneming Ontwikkeling van de organisatie van de onderneming Versterking marktbenadering Een bekwaam ondernemer met een onderneming die meer waard geworden is.

Resultaat Gecontroleerde en versnelde ontwikkeling van de onderneming Persoonlijke ontwikkeling van ondernemer en sleutelmedewerker Duurzame ontwikkeling van de waarde en rentabiliteit van de onderneming Kosten klankbordprogramma € 400,- (excl. BTW, per maand) Kosten begeleiding operationele ontwikkeling op facturatiebasis Keuzeoptie bij werkzaamheden m.b.t. de operationele ontwikkeling is een succesvergoeding na afronding van het project

Rodenburg BedrijfsAdvies Leo Rodenburg (senioradviseur) leo@rba-bedrijfsadvies.nl 062 122 8544 Lisette van Dorp ( managementassistente) lisette@rba-bedrijfsadvies.nl 015 380 1707

Ondernemers helpen ondernemen Bedankt voor uw aandacht en graag tot ziens op het ondernemersspreekuur of bij een van onze trainingen. www.rba-bedrijfsadvies.nl