Inwerktraject operator/docent Skills & Simulatie Lab

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Vuistregels voor het ontwerpen van educatieve software
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Samen voor de Stad 1 Het initiatief en de partners Beoogd resultaat: het realiseren van 16 wijkteams 26 maart 2014.
Drs. M.B. de Vries, Anesthesioloog UMCU, Divisie Vitale Functies
BattleBots The school battle.
Bedrijfsactiviteiten R.P. de Jong DIV. & B en A Advies, Uw adviseur voor Bibliotheek- en Archiefzaken n Consultancy n Interim-management n Projectmanagement.
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Portfoliosysteem bij Wiskunde P. Wilders Faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatica.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Implementeren doe je samen
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
A RBO - WETGEVING VOOR DUIKEND N EDERLAND Presentatie: Manfred van Deelen 9 april 2011.
Het T-pack model en de iPad
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Nieuwe loopbaanvisies
Organisatiestructuur en
Leiderschap en organisatie
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Introductie.
Vaststellingen Stijging verzuimpercentage 1 à 2%.
Instap en integratie van laaggeschoolde en langdurig werklozen in het reguliere arbeidscircuit de Dip-methode als instrument voor detectie van knelpunten.
Online seminar Take it easy
Cultuurprofieldoelen;
Samen voor de Stad 1 Het initiatief en de partners Beoogd resultaat: het realiseren van 16 wijkteams 26 maart 2014.
Project Proceshuis Road show
Presentatie meerjaren-OTO-beleidsplan
VTO, de brug van oud naar nieuw KENNISOVERDRACHT bij het departement Leefmilieu en Infrastructuur.
25 februari 2011 Miet Gobert & Katrien Verbouw Gemeente Knokke-Heist.
“Kijken, denken en doen met voor risico”
Experimenteren op Afstand SURF/DU dag – 7 oktober 2004 Gaming, Simulaties, Cases: Authentic Learning Leendert van Gastel Universiteit van Amsterdam.
Workshop evalueren Dcp
Lancering Traject
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Project Serious Games Hogeschool Rotterdam – Mediatechnologie en Libanon Lyceum Rotterdam – Technasium In samenwerking met de Openbare Montessorischool.
Praktijkervaring en reflectie
G EZAMENLIJKE OUDERAVOND W ELKOM !. Programma 1.Actuele stand van zaken m.b.t. de samenvoeging. 2.Informatie over de gekozen methodes. 3.Informatie over.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Wist u dat? ons cluster al jaren meer formatie krijgt dan waar we recht op hebben (1 : 25)… de krimp al een paar jaar gaande is… we ieder jaar maanden.
Agenda 1.Onthaal en begeleiding 2.Denkmodel risico-evaluatie en analyse 3.Evaluatie VGM-antennes Pauze 4.Procedure zwangerschap 5.Ventilatie 6.Keuzemodule.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Hoe leren professionals?
Netwerkmiddag ronde Welkom.
Open Badges en microcredentialing
Projectplan en fasering BGT regio Nijmegen
Virtuele labs bij natuurkunde en scheikunde onderwijs
Toelichting biologie in GWW
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Praktijk Opleiders Cursus
BEDRIJFSCULTUUR.
BEDRIJFSCULTUUR.
Mijn visie op onderwijs
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Training Samenwerken Een project van: In opdracht van:
Excursiedidactiek Radboud Docenten Academie
Product van TU Delft, SEC
‘In veilige handen’ Welkom en kennismaking
Product van TU Delft, SEC
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Inwerktraject operator/docent Skills & Simulatie Lab Charlotte Lommen OOELO, vervolg opdracht 1.1, 23-11-2011

Overzicht Doelstellingen van het inwerktraject Stroomdiagram inwerktraject Uitwerking verschillende onderdelen

Doelstellingen inwerktraject De nieuwe medewerker …: …weet zijn/haar plek in de organisatie en binnen het Skills & Simulatie Lab (S&S Lab) …voelt zich thuis en veilig binnen de afdeling …heeft een goed idee van de taken en verantwoordelijkheden in het werk en zijn/haar eigen wensen … heeft eerste kennis en ervaring opgedaan om een goede start te kunnen maken Verder wordt in het inwerktraject een goede combinatie gevormd van de verschillende leerstijlen op basis van het whole brain thinking model en breinleren

Stroomdiagram inwerktraject Welkom De organisatie (EL) Mindmap + doelstellingen (EL) Fantomen en patiënt simulatoren (EL) Simulatietrainingen TTT of Technical Training Simulatie scenario’s besturen (EL) Evaluatie

Welkom Voorstellen aan collega’s Rondleiding Skills & Simulatie Lab Breinleren/Whole brain thinking: Goede innerlijke toestand C: persoonlijk contact Voorstellen aan collega’s Rondleiding Skills & Simulatie Lab Koppelen aan collega-operator (maatje)

De organisatie E-learning module over: Breinleren/Whole brain thinking: Innerlijke toestand D: overzicht E-learning module over: De setting van het S&S lab binnen het UMC St Radboud De opbouw van de organisatie van het S&S lab Organogram UMC St Radboud, klik voor de link

Mindmap + doelstellingen Breinleren/Whole brain thinking: Maak leren uitkomstgericht A: duidelijke doelstellingen B: mind-mapping/ keuze lerende Met leidinggevende Mindmap opstellen m.b.t. de functie operator Samen leerdoelstellingen opstellen voor inwerktraject, rekening houdend met persoonlijke ambities medewerker

Fantomen en patiënt simulatoren Breinleren/Whole brain thinking: Bouw voort B: stap voor stap/ gedetailleerde instructie E-learning programma over: Verschillende fantomen en patiënt simulatoren en hun mogelijkheden stap voor stap Overzicht met plaatjes, filmpjes, gesproken woord, vragen. Zelf patiënt simulator laten ontwerpen aan de hand van geleerde mogelijkheden en eigen fantasie Breinleren/Whole brain thinking: Creatie D: ontdekkingsactiviteiten

Simulatietrainingen Vanaf nu regelmatig meekijken bij trainingen Breinleren/Whole brain thinking: Zintuiglijk leren D: hands-on activiteiten Vanaf nu regelmatig meekijken bij trainingen Na een paar trainingen zelf patiënt simulator besturen in bijzijn van collega operator (maatje)

TTT of Technical training Breinleren/Whole brain thinking: Zintuiglijk rijk leren C: keuze medewerker / ontdekkingsactiviteiten Mag naar 1 grote cursus, keuze medewerker: Teach The Teacher mbt simulatietrainigen en faciliteren van een goede debriefing Technical Training, mbt oplossen technische problemen bij de meest geavanceerde simulator

Simulatie scenario besturen Breinleren/Whole brain thinking: Goede innerlijke toestand Contextgericht leren B: praktisch, concrete voorbeelden E-learning: Simulatie van het besturen van een patiënt simulator tijdens een scenario Operator moet zelf bijsturen om simulator in leven te houden Steeds moeilijkere scenario’s / hogere levels  gaming karakteristieken

Evaluatie inwerktraject Breinleren/Whole brain thinking: Herhaal: follow-up B: herhaling en terugblik Herhaling doelstellingen Terugblik inwerktraject Evaluatie van het inwerktraject

EINDE