Workflow bestellen 8 april 2009, Jacob Heeren. Overzicht presentatie -Inventarisatie richtlijnen -Workflow monografieën -Via Aleph-Acquisitie -Via Approval.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optimale flexibiliteit in de verkrijging van royementsgegevens
Advertisements

- Administratie - Analyse - Actie -
WEBWIJZER MEDISCHE BIBLIOTHEEK DE MEDISCHE BIBLIOTHEEK:
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Training voor beheerders
Hoofd Afdeling Digitale Biblitheekvoorzieningen
Presentatie Adobe Interactive Forms voor J-formulieren SA en SK.
Approval Plans van Theorie naar Praktijk Janneke Staaks Universiteitsbibliotheek.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Metadatering in het digitale tijdperk Erik Oltmans Hoofd Verwerking Publicaties Koninklijke Bibliotheek NVB Studiedag Vinden & Verbinden, 5 april 2007.
Webwijzer Medische Bibliotheek
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Feedback applicatie Introductie in het gebruik Aanleiding •Wie? Het betreft de Autorisatie artsen en de eigen Huisarts van de Patiënt •Wat? Het betreft.
EDSO Software Digitale KCEGids EDSO Software.
Errol Graf, projectleider
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
Metadatabeheer en -beleid
Ik wil zien verzuimmeldingdossierprocessturingpoortwachtercorrespondentierapportagematching © InfoRhei Disclaimer -Sitemap Klik op een tabje voor.
Samenwerking Provincie en VERA DSH en de Sociale Kaart DSH en de Sociale Kaart Samenwerking tussen de provincie en VERA.
Verlof autoriseren als leidinggevende met TSS
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Optimalisatie met barcode
Veranderen van organisatie en praktijk: mogelijkheden en consequenties Kurt De Belder, Bibliothecaris van de Universiteit.
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
MedMec04 Engagement Media & Creativiteit Wiki: http//mediaencreativiteit.pbworks.com Docentenpagina- module- les.
Informatieavond ‘Andere schooltijden’ De Bolster 22 maart 2012
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Gang van het document Errol Graf Bijeenkomst bestellen & beschrijven – 8 april 2009.
Elektronische bronnen (referentiepakketten) ontsluiten op titelniveau 8 april 2009.
Herinrichting “beschrijven” 8 april Inleiding Gang van het document -Verhogen efficiëntie werkprocessen beschrijven -Hogere doorvoersnelheid Rekening.
Gang van het document: achtergrond, beleidskader, toekomst Kurt De Belder.
Stelling: Het duale stelsel WAS een goed idee
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Richtlijnen voor het indienen van begrippensets & vocabulaires Dennis Krukkert, 10 mei 2012 Mogelijk gemaakt door:
Check in eigen catalogus via OpenURL. Hoe werkt dit? (firm orders) IS bestelt rechtstreeks in systeem van leverancier.
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Verzuimmeldingcorrespondentiepoortwachter Ik wil zien processturingdossiermatchingrapportage.
X verzuimmeldingcorrespondentiepoortwachter Ik wil zien processturing home Corperate Ons bedrijf Contact VMPlus opbouw VMPlus werkgevers VMPlus dienstverleners.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
Drs. J.P.C. de Meer, IKN VIKC, 7 juni 2007 Methodiek ter ontwikkeling indicatoren toegepast op de richtlijn gedifferentieerd schildkliercarcinoom.
Enterprise Document Management Fase
Workshop nieuwe release Roy-data september Agenda Aanleiding en uitgangspunten nieuwe release Roy-data 1 x nieuwe zoekfunctionaliteit, 4 logistieke.
1 WEBWIJZER MEDISCHE BIBLIOTHEEK (collectie bewegingswetenschappen) DE MEDISCHE BIBLIOTHEEK: Studeren in de bieb Openingstijden Boeken lenen Kopiëren,
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
e-Ordering e-Catalog De verdere digitalisering in e-procurement.
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Subsidie individueel vervoer:
Introductie Allors Applications. Modules Personen en Organisaties Product/voorraad beheer Ordermanagement Transport Werkopdrachten Facturering Financiële.
Durven met dienstverlening 15 oktober 2015
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Dd-mm-yyyyTMC-Nederland1 Bentley Trust Licensing Zegen of Zorg? Gerrit Jan Werler (TMC-Nederland)
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
Pgb processen CZ zorgkantoren Midas van den Berk.
Universiteitsbibliotheek Gent ___________________ MeerCat en Google books FLW, 27 januari 2009.
WAT WORDT ER OP KORTE TERMIJN VAN JULLIE VERWACHT EN WAT MOGEN JULLIE VAN ONS VERWACHTEN?
Goederenontvangst / verzending
Quick Reference Guide Plandix versie 2.0 Loket. Uitleg 1. Dashboard [2] Een lijst van alle notificaties die niet zijn gemarkeerd als afgerond [4] Klik.
Quick Reference Guide Plandix versie 2.0 Plancoördinatie.
Voor wie is de Who? En wat moet de bibliotheek er mee?
WOG Opening en welkom Mededelingen Verslag vorige keer
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Transcript van de presentatie:

Workflow bestellen 8 april 2009, Jacob Heeren

Overzicht presentatie -Inventarisatie richtlijnen -Workflow monografieën -Via Aleph-Acquisitie -Via Approval Plan -Via Web ordering -Workflow tijdschriften -Workflow e-journals -Workflow e-resources

Inventarisatie richtlijnen -Reacties van andere bibliotheken (Sinologie en TCJK) en een drietal conservatoren BC -UB: veel handleidingen/richtlijnen boeken -Tijdschriften: gedeeltelijk in de hoofden (UB) -E-resources (2007) -E-journals (2008) -E-books ??

Workflow monografieën -Via Aleph-Acquisitie -Via Approval Plan -Via Web ordering

Workflow Aleph-Acquisitie Oud: -VR maakt bestelrecord en stuurt naar ACQ -ACQ voert controles, 50% ongewijzigd door Voorstel: -VR stuurt ‘complete’ records direct door -Records die aanvulling behoeven gaan nog naar ACQ -Afspraken over criteria ‘compleet’

Workflow Aleph-Acquisitie Voordelen: -Doorvoersnelheid (ca. 0,5 – 1 dag) -Budgetbeheer; actueel, direct feedback bij overschrijding -Efficiencyvoordelen acquisitie Voorwaarde nieuwe werkwijze: - Heldere afspraken met vakreferenten maken en bewaken

Workflow Aleph-Acquisitie Prijscontrole (steekproefsgewijs) - Leveranciers signaleren prijsafwijkingen van 50% (was 10%) -Voordeel: reductie van correspondentie tussen leveranciers, acquisitie en vakreferent Vereenvoudiging handmatige tellingen - ARC?

Workflow approval plan 1.AP opgesteld door vakreferent (VR) 2.Bijstelling continu in overleg met profiler 3.Bestelinformatie is voorzien van budgetcode 4.Periodieke ontvangst van de boeken met een verzamelfactuur

Workflow approval plan 5.Melding aan VR 6.Beoordeling zending door VR 7.Goedgekeurde boeken met geleidebon waarop door VR budgetcode, plaatsing en onderwerpsontsluitin g staan vermeld

Workflow approval plan 8.Besteltitels en exemplaarblok worden aangemaakt in het GGC en van evt studiezaalsignatuur en onderwerpsontsluiting voorzien 8.Bestelrecords worden in Aleph geladen via OUF. Ontvangst en factuurregistratie door Acquisitie in Aleph. Print van de diagnostiek gaat in het boek. 10.Boek door naar catalograaf voor afcatalogiseren

Workflow approval plan 9.Afgekeurde boeken + geleidebon op kosten van de leverancier retour. Van de teruggestuurde boeken wordt in de Acquisitie module een line-item aangemaakt, credit- nota’s worden in Aleph Acq verwerkt.

Workflow approval plan 2009/2010 -In de toekomst zal met elk boek een volledig marc record worden ontvangen. Stap 8 wordt dan: een medewerker VOM verwerkt de marc records in Aleph- ACQ en voorziet de records van studiezaalsignatuur (indien nodig) en onderwerpsontsluiting. Ontvangst en factuurregistratie door dezelfde medewerker VOM in Aleph. Boeken gaan door naar plaatsing.

Workflow web ordering -Aanleiding snellere levering door leveranciers -Verzoek vakreferent Arabisch en Chinees -Rekening gehouden met de toekomstige mogelijkheden van metadata inladen

Workflow web ordering 1.Web ordering systemen (WO- systemen) worden door Acquisitie geselecteerd aan de hand van vastgestelde selectiecriteria

Workflow web ordering 2.Een vakreferent (VR) selecteert in het WO- systeem. De VR noteert de inhoudelijke gegevens (onderwerpsontsluiting, budget en plaatsing) in het notes-veld van de bestelling. Bestelling wordt in het WO- systeem klaar gezet voor ACQ.

Workflow web ordering 3.ACQ verwerkt bestelling in GGC/Aleph ACQ. Gegevens uit het notes-veld worden overgenomen. ACQ verzendt in WO-systeem

Workflow web ordering 4.Ontvangst boek; verwerking door ACQ in Aleph-ACQ. Bij betaling per factuur volgt tevens betaalregistratie in ACQ. Print van de diagnostiek gaat in het boek. Print van de diagnostiek gaat in het boek. 5.Verdere verwerking door catalograaf. Boeken met V-status kunnen direct door naar M&K.

Workflow web ordering Een vakreferent (VR) selecteert in het WO- systeem. De VR noteert de inhoudelijke gegevens in het notes- veld van de bestelling. De VR verzendt de bestelling. 3.ACQ ontvangt bestelrecord en verwerkt deze in Aleph- ACQ.

Workflow web ordering Er zal nu ook een volledig marc record zijn ontvangen, dat het oorspronkelijke bestelrecord vervangt. De medewerker VOM kan beoordelen of dit record het minimum kwaliteitsniveau heeft. Bij deze werkwijze vervalt het overdrachtsmoment van acquisitie naar catalogisering

Workflow tijdschriften, e- journals en e-resources Geen wezenlijke veranderingen in de workflows Kenmerkend is dat bij het werken met deze workflows nu al in teams gewerkt wordt. Bestellen en beschrijven zijn geïntegreerd en vallen onder één afdeling Workflow tijdschriften (p) -VOM wil zelf kastnummers toekennen -Leveranciers optimaliseren !? -Saneren ruiladministratie

Workflow e-resources Recente beschrijving uit 2008 aanwezig Voorstellen: -Verbetering formulieren (verplichte velden, opmerkingenveld per stap, eenduidige naamgeving formulier) -Tracking verbeteren (rappelleren) -Aantal actoren terugbrengen (nu: 4 VOM, 4 DD- Beheer en vele vakreferenten) -Handleiding Aleph-Acq bijwerken -Gratis en te verwijderen bronnen (verkorte route) 2010: update MetaLib -> Aleph?

Workflow e-journals Recente beschrijving uit 2008 aanwezig Voorstellen: -Verbetering informatie titels in licenties (inclusief transfertitels) -Criteria minimaal aan te leveren metadata van besteltitels -Organisatie onderhoud SFX-KB verbeteren (meer fte!?, overname taken) 2010: update van SFX naar Aleph (ipv GGC)

Workflow e-books Nog geen uitgewerkte procesbeschrijving voorhanden. Trial Jörgen/Hugo leert dat hier ook integratie van allerlei VOM-disciplines bijeen komen: licenties, SFX, catalogiseren, metadatabeheer

Hartelijk dank voor uw aandacht! Vragen/opmerkingen?