De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs voor deze doelgroep ontbrak in het totaalaanbod.” Academici kunnen landelijk terecht bij carrièrebeurzen, voor overige werkzoekenden was een dergelijk evenement er niet. En juist deze doelgroep heeft behoefte aan een goed aanbod, het liefst binnen de eigen regio. Vele bedrijven profiteren hier inmiddels van. Kortom: Banenbeurs werkt, ook voor u! Dino Sinanovic, Organisator Banenbeurs
“Het prettige aan de Banenbeurs is het lokale karakter. Croon heeft over heel Nederland dertien vestigingen. Onze potentiële werknemers hebben een mbo-opleiding en zoeken het liefst een baan dicht bij huis. Op de Banenbeurs 020 en Banenbeurs 030 had dat zeker effect. We hebben een aansprekende, beetje hippe en vooral 'open' stand, met muziek en een rookkanon. Eenmaal op de stand zijn onze werknemers onze troef. Als zij gaan praten over hun projecten hangen de bezoekers al snel aan hun lippen, je ziet dan de ogen glinsteren en dan weten wij; dat zit goed!” Jan-Willem Weijers, Manager Recruitment Croon Elektrotechniek
“De Banenbeurs is voor ons op twee manieren belangrijk. Als eerste is er natuurlijk het wervingsaspect. Om kwalitatief goed personeel te werven is een beurs een prettig middel omdat je direct contact hebt met mogelijke kandidaten. Het lokale aspect van de beurs is van belang omdat de mensen die wij zoeken graag dicht bij huis willen werken. Verder zijn wij na een succesvolle pilot in het afgelopen jaar, een samenwerking aangegaan met de Banenbeurs. Wij bieden ter plekke kinderopvang aan. Mensen die werk zoeken kunnen hun kind op een verantwoorde plek achterlaten.” Kim Kahn, Marketing Manager uk (unieke kinderopvang)
Naast het vervullen van openstaande vacatures ziet Trigion de Banenbeurs ook als middel voor arbeidsmarktcommunicatie. “Via de beurs leren de mensen ons beter kennen. We richten ons op naamsbekendheid en persoonlijk contact.” Het geheim van een goede beurs is volgens Tabak dat je je open en toegankelijk opstelt. En dat kan allemaal omdat de meeste bezoekers enorm gemotiveerd zijn; ze willen serieus uitvinden welke mogelijkheden er voor hen zijn; voor een directe baan, maar ook voor de toekomst.” Ria Tabak, Recruiter Trigion (Facilicom)
Facts & Figures Frequentie: 1 x per jaar Openingstijden: 10:00-16:00 uur Exposanten: Bezoekers: Verdeling: 54% M 46% V Gem. leeftijd: 29 jaar Niveau: 20% lbo 45% mbo 35% hbo/wo Toegang: gratis Contact Banenbeurs Postbus LA Amsterdam T: 020 – E: