CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte. Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Onderwijs van nu voor de wereld van morgen.
Borneo eiland.
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Ondernemen in de praktijk
Ac adviseurs Bijscholing en subsidies, een (on)mogelijke combinatie Osat Symposium 21 juni 2010.
De tijd van de wereldoorlogen
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
De kracht van MySolution
Reservoir dogs band is een band die nummers speelt van vele Tarantino films. Ze zijn pas sinds september bezig en hebben al in januari op de premiere gespeeld.
Verdienmodel Hrieps festival
The Growlers 7 April. Wie, Wat, Waar? The Growlers Optreden Paradiso Kleine Zaal (A’dam) 9Euro 19:00u.
HOOFDSTUK 15: DE ACTIVITEITEN VAN DE VIERDE PIJLER DE VIERDE PIJLER VAN DE VLAAMSE ONTWIKKELINGSSAMENWERKING:
Noot voor de workshopgever: Deze presentatie kan gebruikt worden als inleiding bij de workshop en de activiteit rondom het uitdelen van de 25 mei actie.
Bosch Young Talent Show
Studeren in het buitenland
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
HOM COM 23/09/2013 LEDENVERGADERING. BIG Big Companies – Google – Apple – Microsoft – Amazon.
Lezing door Kick de Wolff
Ingrepen Onderkant Er gaat veel gebeuren….  Wajong  Bijstand en ‘algemene heffingskorting’  WSW  Uitvoering UWV/gemeenten  PGB in de zorg  Zorgverzekering.
Welkom bij het NIP Nieuws overzicht Nieuws item.
Rekenland Project Schoolkamp Onze naam De Schoolkamp boys Door
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Wat betaalt de klant aan ons?
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Workshop Fondsen werven
Het opbouwen van een data base
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
4.1 Pijn in je eigen portemonnee? ↗ Verzekerde ↗ Degene die zich verzekert bij een verzekeringsmaatschappij ↗ Verzekeraar ↗ De verzekeringsmaatschappij.
THE LION KING The Musical. Musical  In december 2012 ben ik in London naar de musical ‘The Lion King’ geweest. Ik was er een aantal jaren daarvoor ook.
Optreden Why We Fight Kijkje achter de schermen, Event.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Het schrijven van een verhaal
Hoe verhoog je de waarde van het Special Heroes programma? Profilering en werving van middelen Rob Fransen & Carolien Kram 30 juni 2015.
Antwoorden herhalingsopgaven
UVW LinkedIn Presentatie
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Tumblr. Ik heb dit onderwerp gekozen, omdat ik Tumblr een leuk socialmedia vind.
Solliciteren: wat wil ik?
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Beleidsnotitie De VR heeft op voordracht van de afdeling Twente een voorstel aangenomen tot het schrijven van een beleidsnotitie. In samenwerking met de.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Zilveren Kruis Presentatieslides 100% tekst mét subtitel Resultaten tevredenheidsonderzoek LTV Leusden 2015 Onderstaande balk s.v.p. niet verwijderen.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Kan een werelddeel krimpen?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
WALKING FOOTBAL L S.V. DE FORESTERS PROCES, ACTIVITEITEN & LANGE TERMIJN VISIE.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Op een virtuele marktplaats verkoop je je auto sneller Auto marktplaats ikwilvanmijnautoaf.nl.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
Handleiding lesprogramma leerkrachten middenbouw Basis Onderwijs
Het schrijven van een verhaal
Crowdfunding.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Commissie voor vrijwilligerswerk
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Oorcheck op het mbo 8 Over Gehoor & gehoorschade
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Samen buiten sporten in de buurt voor 55+ Leonie Everts
Touroperator SunShine
Transcript van de presentatie:

CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte

Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie, media, podia) Internationaal, focus op lokale/nationale markt

Hoe kom je op zo’n showcase Meeste showcases hebben een programmacommissie: je moet geboekt worden Je moet een plan/reden hebben om naar zo’n showcase te gaan: gerichte promo of het plaatsen van de act in een specifieke markt Op basis van het plan moet je geld werven om de kosten te betalen

Wie betaalt dat Platenmaatschappijen Fondsen Bands zelf

Wat doe je daar Band: zorgen dat je zoveel mogelijk speelt Maatschappij: zorgen dat zoveel mogelijk specifieke personen je band te zien krijgen, zorgen dat je met gerichte personen persoonlijk, doelgericht contact hebt

Hoe pak je dat aan? In dit geval: Parameters: tweede keer NYC, weinig tijd, weinig geld Keuze in doelgroep: platenmaatschappijen (doel distributie/licensie op termijn, als support tour USA/EU, kennismaking), media (schrijven over show en cd’s, verder werken aan “het verhaal”) en boekingskantoren (tour in vp USA band in USA of Europa) Dus niet: zalen, industrie buiten NYC, industrie breed, platenzaken.

vervolg Andere kenmerken –Persoonlijk contact –Onderscheidend STRATEGIE Op de fiets leuke pakketjes rondbrengen bij de doelgroep

problemen Namen doelgroepen –Via ingangen (230 publ, Panache Booking, eigen netwerk) Adressen en namen doelgroepen –Internet, 230 en panache vragen Het risico geen persoonlijk contact te hebben –Ter plekke het e mail adres opvragen voor nazorg

Actie! Drie dagen door New York fietsen, in totaal ruim 40 pakjes bezorgt, waarvan ongeveer de helft persoonlijk met een handdruk

Wat levert het op? Van de veertig waren er 5 in de zaal Via eigen netwerk nog eens 5 Via eerdere show EuroSonic was Roskilde in de zaal Verschillende bloggers

Nazorg E mailing met quotes van recensies Op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen Met concrete vragen (bv tour) contact opnemen Alle adresgegevens in de database

conclusie Hard werken Stug volhouden Onduidelijk resultaat Mooie week