Tussen visie en doen Bijdrage aan de discussiebijeenkomst “Nationale strategie voor diensteninnovatie” Rudolf Jan Heijink www.klantprocessenboek.nl.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Advertisements

TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
maar… dilemma groeicontrol flexibiliteit familiebedrijf.
© prof. dr. Lucas C.P.M. Meijs, prof.dr. Lucas C.P.M. Meijs Lonneke Roza MscBA Strategische filantropie.
H1 wikken en wegen Paragraaf
Zero Accidents Netwerk NL Robert Bezemer, Gerard Zwetsloot.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Een startersgids voor innovatie
Marc Verbeeten Uitgangspunten Het realiseren van een maatschappelijke versterking door de energierekening, op een duurzame manier, omlaag.
Make Tech Platform Frank Kramer. ACP schakelt tussen praktijk en kennis Nationaal, onafhankelijk adviescentrum voor het industriële mkb.
Gezondheidsmanagement
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Wat is politiek? 1.1 Het begrip politiek 1.2 De overheid.
Onderzoekscompetentie
PLANNING EN BUDGETTERING
ICT in een dynamische context
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
Product/marktmatrix Producten en markten waarop we actief zijn
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
. Risicofinanciering Starters Bijeenkomst Starterscafe Hoogeveen Maandag Jan Martin Timmer.
LOB in Entree Platform Entree 20 juni 2014.
Verdienmodel anno 2014 De gunst om de klant vraagt meer dan alleen het bieden van producten en diensten. Vanuit de visie van de klant leert de ervaring.
Maatschappelijke kosten-baten analyse
Nike Supply Chain Management
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Elementaire bedrijfskunde
Innovatiesubsidies Strategische oriëntatie Kansen voor financiering
Bezorgen reisdocumenten
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Op naar uitvoeringsprojecten. Wat vragen we? En wat kunt u van ons verwachten? Door Jan Kerkhof voorzitter initiatiefgroep Dommelvallei.
KNP Factsheets Inrichtingsplan Oost Brabant
Een Leven Lang DZC Symposium Achterhoek in Beweging Jeroen Sanders 15 november 2012.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zelforganisatie: einde van instituties? 10 november 2010 Inleiding Ton van Overbeek Voorzitter Raad van Bestuur Careyn Zuwe Aveant.
Gebruikers- ondersteuning Require- ments man. Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch support Strategisch.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Ondertekening contract Ondergrondse containers Rotterdam-Groningen en Metaalbewerking Noord Petra Oden Kenniscentrum Arbeid.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Samenwerking Netwerk en informatie delen
Financieel succesvol met zorgvastgoed in een veranderende markt
Sport Eventbeleving met Data
Collectiviteit van ambities Consensus- en conflict-bereidheid
Een strategie aanbevelen
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
SHEQ SHQ.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Een strategie aanbevelen
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Economische kringloop
Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum
Op zoek naar de Meerwaarde van het samenwerkingsverband
Een strategie aanbevelen
Verkoop Service.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Tussen visie en doen Bijdrage aan de discussiebijeenkomst “Nationale strategie voor diensteninnovatie” Rudolf Jan Heijink

Strategie als middel om een doel te realiseren Stip op de horizon Onze dromen Onze visie Strategie: Globale marsroute Activiteiten en projecten Huidige situatie wisselwerking Voorbeeld dromen: •Over 5 jaar een NL dienstenbedrijf kaliber Google •Over 5 jaar de consumentenbond feestelijk opheffen •Over 2 jaar een diensteninnovatieinfrastructuur voor MKB •Over 2 jaar heeft 80% van de maakindustrie een visie op diensten

Elk product heeft dienstaspecten Naakte product of dienst Verkoop Klachtafhandeling Levering Reparatie Betalen Productinformatie Gebruiksvragen Imago/ beleving Verrijkte product of dienst •De dienstaspecten zijn een tweede dimensie op het product en kunnen door meerdere producten gedeeld worden •Elke ondernemer moet op al deze aspecten zijn organisatie inrichten en besturen. Dit is complexer naarmate de onderneming groter is.