Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1
Wat hebben we vorige week besproken? De vraag en uitdaging Hoe ziet u zichzelf als goudsmid? Waarom zijn klanten, klant bij jullie? Wat maakt Jaasma uniek?
Waar word je gelukkig van? Klanten die in het atelier komen voor een op maat gemaakt sieraad Klanten die in het atelier komen voor een sieraad uit de standaardcollectie Klanten die in het atelier komen voor een reparatie
(1) Waar word je gelukkig van? Klanten die in het atelier komen voor een op maat gemaakt sieraad Klanten die in het atelier komen voor een sieraad uit de standaardcollectie Klanten die in het atelier komen voor een reparatie
(2) Waar word je gelukkig van? Klanten die in het atelier komen voor een op maat gemaakt sieraad Klanten die in het atelier komen voor een sieraad uit de standaardcollectie Klanten die in het atelier komen voor een reparatie
Voor wie doe je de dingen? Bestaande klanten die tevreden zijn over de service en kwaliteit en daarom bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen. Nieuwe klanten die op zoek zijn naar een uniek en persoonlijk sieraad en bereid zijn hiervoor (veel) geld te betalen
Wat gebeurt er om ons heen? Maatschappij vergrijst Crisis Dalend consumentenvertrouwen Dalende koopkracht Consument meer behoefte aan “zien, voelen en ervaren van een product” en inwinnen van deskundig advies ter plekke
Wie is dus je klant? Ontwikkelingen (Toekomstige klant) Zien – Voelen - Ervaren
De klant