Slimme tips voor uw nieuwe retourenbeleid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Advertisements

Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Menno Karres Lead Auditor
Het Eigen Vermogen. Het eigen vermogen is het geld dat de eigenaar zelf in zijn onderneming heeft gestoken. Het is een schuld, want de onderneming zou.
TRAINING DIGITALISERING VAN FACTUURSTROMEN
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
GfG ® Ook uw gemoedsrust verdient vakantie! Voyages réservés, voyages assurés !
Advies AO Wielerbond De Euromasters
Hoe uw TurboCASH moet gebruiken. :voor verkoop gerichte bedrijven.
Kostprijzen PLATO – 5 mei 2009.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Een korte introductie…. Wanneer u zich op onze business to business website registreert, ontvangen we hiervan direct een melding.
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
De kracht van MySolution
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Sumatra WebShop Deze presentatie toont u de uitgebreide funtionaliteit, het gebruiksgemak en het eenvoudige beheer van de Sumatra WebShop Sumatra WebShop.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Creatief.
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
Waar één + één meer is dan twee
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
Registratie en facturatie
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Hogeschool PXL – Elfde-Liniestraat 24 – B-3500 Hasselt Wegwijs in Gopress Handleiding voor het gebruik van de databank.
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Instructie systeem: organisatiedeel Klik op button ‘aanmelden organisatie' op
Sales Tips.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
KVC WESTERLO JEUGD SAMENWERKING KVC WESTERLO (-) ING
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Hallo Aanmelden. Opslaan. Delen. Bij Office draait het om werken zonder beperkingen. U werk gaat overal met u mee naartoe en is automatisch beschikbaar.
SpaarBV presentatie november 2015 Algemeen telefoonnummer:
Afdelingsbelevering in de Apotheek van het Erasmus MC anno mei 2008 t.b.v. leveranciers 19 mei 2008.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Goederenontvangst / verzending
Aubid Sarwar 4FD Betalen via Internet Waarom dit onderwerp? Wij kozen dit onderwerp omdat er tegenwoordig veel inkopen via internet gedaan worden en.
Automatic Delivery Rewards
IDDINK BOEKENSERVICE.
Lesbrief 5 E-Commerce Source: wikimedia commons.
GOUD is geld de rest krediet
Proces Opnames analyse
SLA MUNT UIT UW DMS. SLA MUNT UIT UW DMS Agenda Optimaliseer uw logistieke proces Afname van handmatige acties Nieuwe functionaliteiten TruckVision.
Handleiding NODR Schade App
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom Voorraad.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Meest voorkomende trucs van digitale oplichting
Transcript van de presentatie:

Slimme tips voor uw nieuwe retourenbeleid Stef de Bont 12Return

2 soorten retourketens 1 1 2 Bijv. Retourrecht (14 dagen) Bijv. Garantierecht (reparatie)

Het lijkt erop dat de retourketen net zo veel aspecten omvat als de leveringsketen. Alleen omgekeerd en minder in aantallen.

Levering = Retour Levering Retour Order plaatsen Crediteren / geld terug ontvangen Factureren / betalen Ontvangen, controleren, opslaan Verzamelen, verpakken en versturen Transporteren Ophalen / inleveren Ontvangen / afhalen Verpakken Uitpakken Retour aanmelden

Moeten we de inrichting van de retourketen dan niet eens aanpakken?

Zou u de huidige manier van retour afhandeling willen veranderen? Bron: onderzoek 12Return

Retouren, verplichting of kans? Registreren retourverzoek Fysiek Retourneren Fysiek Ontvangen Financieel verwerken Primair Proces Klant zelf laten registreren Administratieve kosten Eenvoud en transparantie Transportkosten Klant zijn mobiliteit laten benutten Keuze betaald versus gratis Vooraanmelding vanuit registratie Verkoopbare voorraad Magazijnkosten Snelle creditering Refund trigger vanuit fysieke ontvangst Administratieve kosten Waarde Refund Kostenverlaging

Een los- of samenhangend proces? Registreren retourverzoek Fysiek Retourneren Fysiek Ontvangen Financieel verwerken Primair Proces Geen Formulier in doos Mailen Bellen On-line Niet Inleveren vervoerder Inleveren filiaal Afhalen bij klant Onverwacht Onverwacht met details Verwacht geen details Verwacht met details Crediteren Verrekenen met nieuwe aankoop Integratie

“Ik geloof dat de oplossing tot een integraal retourproces ligt in het aanmelden van een retour (Retour Self Service)”.

Heeft u zich ooit gerealiseerd dat ….

Er een middenweg is tussen gratis en op kosten van de klant retourneren Maak onderscheid per retourtype: gratis voor garantie, betaald voor zichttermijn De klant betaald maar profiteert van uw tarieven: laat de klant op uw account (bijv. antwoordnummer) retourneren en verminder de kosten op de creditfactuur Deel de kosten: laat de klant op uw account (bijv. antwoordnummer) retourneren en deel de kosten

Aanmelden van de retour door de klant u op 3 vlakken kosten bespaart Bereikbaarheid: U hoeft geen mail of telefoon meer te verwerken om een (routine)retour aan te melden Vervoersopdracht: U hoeft geen retourlabel meer te maken en opsturen Gegevensinvoer: U hoeft retourgegevens niet meer in te voeren in het magazijn en kantoor

U ook met “zelf frankeren” een gecontroleerd retourproces heeft (ook voor internationale retouren) Aanmelden Verwerken Opsturen

De nieuwe regels

Bedenktijd: 14 dagen herroepingsrecht (i.p.v. 7 dagen): De EU heeft bepaald dat het retour sturen van een bestelling van 7 naar 14 dagen gaat. Dit geldt voor bijna alle producten, maar niet bij tijdschriften en producten die kunnen bederven. Ook digitale producten vallen niet onder deze wet.  Met Retour Self Service biedt u de klant alle service en houdt u de kosten binnen de perken. Met een retourportal kan de klant de retour zelf aanmelden en opsturen zonder extra handelingen van uw kant. Door de klant te laten kiezen hoe de retour op te sturen, neemt de bereidheid toe om de retour zelf in te leveren en dus kosten te besparen. Met een retourportal kan de klant de actuele status van de retour zien zonder extra handelingen van uw kant.

Terugbetaling na ontbinding binnen 14 dagen Bij een retourzending bent u verplicht om het aankoopbedrag terug te storten inclusief verzendkosten, maar niet de verzendkosten welke de klant maakt. U hoeft de retourkosten dus niet voor uw rekening te nemen maar dit mag wel. Het bedrag moet binnen 14 dagen worden teruggestort. Omdat de retour door de klant is aangemeld is deze voor u bekend voor een snelle verwerking. Hiermee heeft u alle gegevens beschikbaar in een systeem en kunt u het retourproces in het magazijn en op de administratie efficiënt inrichten. Na verwerking van de retour kan de klant automatisch per email geinformeerd worden. Vanuit dit het systeem kunnen de ontvangstgegevens eenvoudig voor automatische creditering gebruikt worden. Met 12Return kunt u eenvoudig meten en aan uw klanten laten zien hoe lang retourafhandeling bij u duurt.

Ja, ik wil wel een beter retourproces maar het mag me niet teveel tijd en geld kosten. En zeker niet teveel IT-aanpassingen.

Retouroplossing in de Cloud: Makkelijk te implementeren Eenvoudig in gebruik Makkelijk te integreren Eenvoudig uit te breiden

Vragen? Bedankt voor uw aandacht en succes met uw webwinkel 12Return Havendijk 22 4201 XA Gorinchem 085-4016549 Stef@12return.nl www.12return.nl