Gamemechanics en media Foto: Miss Shari Foto: Ian D.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Open-up / over de streep
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.
Het is toch merkwaardig hoe sommige dingen in elkaar zitten.
foto's door Casper görannsson
Mijn spreekbeurt: Wat is diabetes?
Wie is DVN Oost-Nederland & Diabetes op school
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
door: Roderick Juffermans
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Welkom bij de World Vision Quiz.
Veilig Internet Geef antwoord op de vragen en ontdek of jij veilig gebruik maakt van het internet!
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
die niet om jou zou huilen.
De Kracht van Facebook games
Karaoke Foto: Miss Shari. Zangkwaliteit verbeteren?
Brainstorming. In de loop der jaren is brainstorming zo populair dat het begrip wat inflatie heeft opgelopen. Als twee mensen bij de koffie iets hebben.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Goedemorgen.
Lees aandachtig deze boodschap, heel belangrijk !
UITLEG PARAGRAAF 4.2 Klas: 2M5.
Het is heel apart hoe dit uitkomt.
Rekenen groep 4.
CanDo Coaching.
Altijd online!.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #4 EEN GRIEZELIG VOORBEELD.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
God maakte in het begin alles.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw data l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l Jouw telefoonkosten l Film.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Woordjes leren.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Welkom bij het Spelregelcafé!. 1. Je twijfelt of een bal van je tegenstander in of uit is. Je vraagt een teamgenoot langs de lijn of hij de bal gezien.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
TEST JE LEEFSTIJL DOOR JEFFREY VAN OOIJEN MV2A. BEELDSCHERMGEDRAG Mijn persoonlijke score met beeldschermgedrag was ROOD Ik heb aangegeven dat ik meer.
Downsyndroom door naam. *Vandaag houd ik een spreekbeurt. *Het gaat over mijzelf. *Want het gaat over Downsyndroom. Spreekbeurt.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Kan je zien of iemand holebi is?
Media is er altijd en overal
Media is er altijd en overal
Voel je wel in je vel !.
volgende bladzijde terug
Inspelen op innovaties
Zichtbaarheid Creëren
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Gamemechanics en media Foto: Miss Shari Foto: Ian D

Wat zijn gamemechanics? • Gamemechanics zijn regels of feedback die mensen prikkelen tot spelgedrag. Voorbeeld: de groene balk bij vechtspellen zorgt ervoor dat je kan zien hoe gezond je bent, of je tegenstanders is. En die maakt je extra fanatiek. Die game-mechanic heet overigens ‘progression’.

Wat is gamification? • Bij Gamification worden deze ‘gamemechanics’ gebruikt om mensen hun gedrag aan te passen. Voorbeeld (maar denk ook eens aan de ‘progression’ bij het invullen van je LinkedIn profiel):

Gamification en videoconsumptie (1) GamemechanicYoutube Achievements zijn een virtuele of fysieke representatie van een prestatie. Voorbeeld: badge. Je kunt het icoon achter je naam krijgen van YouTube- veelvraat. YouTube zou de 100 meest waardevolle commenters per maand een YouTube T-shirt kunnen toesturen. Bij Appointment Dynamics moet je in een game inloggen of deelnemen op een vastgestelde tijd. Gamevoorbeeld: een gevecht tussen clans in World of War- craft. YouTube zou een videospeurtocht kunnen uitzetten, waarin clues in video’s verstopt zitten. Of lunchvideo: sommige video’s zijn alleen in de lunchtijd te bekijken. Behavioral Momentum is de neiging van spelers om te blij­ ven doen wat ze aan het doen zijn. Het maar blijven aanbieden van related video zodat je blijft kijken. Het organiseren van een videomarathon. Blissful productivity is het idee dat als je een game speelt je liever hardwerkend dan relaxed bent. Het maken van een kanaal met moeilijke en complexe video, in plaats van luchtige snacks. Bonus is een beloning na het uitvoeren van een serie uitda­ gingen of basisfuncties. Gamevoorbeeld: Combo. Als je meer video in een bepaald genre of kanaal hebt bekeken, dan pas krijg je er eentje extra. Of dan pas krijg je de mogelijk- heid te reageren. Bij een Community collabo­ ration moet een hele gemeenschap samenwerken om een raadsel of probleem op te lossen. Pas als 100 mensen een bepaald videopad hebben afgelegd, wordt er een nieuw kanaal ontsloten waarop je kan reageren. Bij een Countdown hebben spelers maar een bepaalde tijd om iets te doen. Laatste kans bij video: ‘Nu nog 1 uur te bekijken.’ Discovery is het effect dat spelers graag dingen ontdek­ ken om verrast te worden. Niet alle geweldige video goed neerzetten, maar sommige gewoon alleen bij gerelateerd aanbieden.

Gamification en videoconsumptie (2) GamemechanicYoutube Epic meaning: spelers worden nog gemotiveerder als ze geloven dat ze deel uitmaken van iets inspirerends, iets wat groter is dan zijzelf. Gamevoorbeeld: een serious game. Het selecteren van de YouTube- canon, het maken van een eigen Zomergasten in YouTube. Levels vormen een systeem waarin mensen beloond worden voor het vergaren van punten. Mensen die veel kijken (YouTube+er), mogen vaker rea- geren op video. Loss Aversion is het beïnvloeden van de speler door hem niet te belonen, maar punten of achievements af te pakken. Als je deze video nu niet aanraadt aan je vrienden, komt hij niet meer online voor je. Lottery is een game­mecha­ niek waarin een winnaar wordt uitgekozen, puur op kans. Sommige mensen krijgen een bepaalde video te zien, andere niet. Helaas, volgende keer als je weer komt, mag je weer proberen in te loten. Bij Ownership bezit je een item in een game.Jij bepaalt wie die video mag zien en beheert die toegang op je eigen Profielpagina. Progression is een dynamiek waarin succes schaalbaar wordt gemeten en wordt teruggekoppeld door alle taken heen. Gamevoorbeeld: een progress bar, laten zien hoeveel procent je nog moet. Laten zien hoeveel video je nog moet kijken om een bonus te krijgen.

Conclusies • Kijk ook buiten de inhoud. Gebruik de psychologie om je publiek op een andere manier aan je te binden. • Games kunnen een waardevolle inspiratiebron zijn om de dingen eens op een andere manier aan te pakken. • Ga niet te ver! Gamification wordt soms een orgie van badges, levels en bonussen. Dat schrikt veel mensen af. • Kun je de regels ook toepassen op het lezen van artikelen, het verleiden tot een abonnement of het opwekken van goede interactie?

Mediastorm Lees meer over gamification en het gebruik in media in: Mediastorm Hoofdstuk 3.9 pagina 92-96