De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
Advertisements

Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Informatieavond 22 april 2013
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
De ontwikkeling van de 7 competenties
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Wat gaan we doen ? Leerlingenzorg? Iets nieuws? Of……weer hetzelfde….?
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Zelfsturing en executieve functies.
Onderwijs passend maken met behulp van handelingsgericht werken Studiedag 13 oktober 2009 SWV Delft - Pijnacker.
Leerlingenzorg De Telgenkamp
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
Frank en Raymond / Het Nieuwe Lyceum
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Groot ICT-project Visie Daniëlle de Winter.
Maarten Vansteenkiste Universiteit Gent
De kleurles Marlies Schaerlaeckens en Lia Wouters
Decaan ??????? Begeleidt keuzeprocessen op school:
Leerlingenzorg op basisschool Los Hoes
De Tweeklank Informatieavond Programma Algemene informatie op schoolniveau; profilering 1 e ronde praktische informatie in de groepen 2 e ronde.
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
1zorg-route.
Welkom Informatieavond 26 maart Doel: Doel: Aan het einde van deze bijeenkomst zijn jullie in hoofdlijnen geïnformeerd over: de wijze waarop wij.
Zelfstandig werken Groepen 3.
WELKOM.
ALGEMENE OUDERAVOND FRANCISCUSSCHOOL
Pabo studenten op zoek naar het ideaal van Big City Helmond.
Het werken met portfolio
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Het Nieuwe Lyceum, 22 maart 2010
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Pass’t Montessorionderwijs ?
Werkgroep onderwijs en Leerpunt Ontmoetingsdag 13 februari 2008.
Basisschool ‘t Heuvelke
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Vervang door auteursnaam en datum..
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Regels en afspraken.
Workshop Extra Leertijd Conferentie Children’s Zone 6 maart 2014.
Basisschool De Driesprong
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
Schooljaar Het schoolplein Taal- en spellingmethode Dit schooljaar starten we met de nieuwste versie van de taal- en spellingmethode De.
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Ouder informatieavond 2015 Dit schooljaar succesvol! voor ouders/verzorgers van onze doublanten.
Leerdoelen Ik heb de elementen van het Daltononderwijs vormgegeven binnen mijn eigen klas Ik heb een balans gevonden tussen het ‘werken als Daltonleraar’
IB Klankbordgroep Oktober Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
“Met Kinderen Leren” Wat gaan we doen in ?
Dalton op de Dorendal.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009 FOCUS OP AUTISME PASSEND ONDERWIJS IN DE WESTELIJKE MIJNSTREEK.
28 maart 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
PARCIVAL COLLEGE vrijeschool OPEN DAG Zaterdag 4 februari 2012 Aanvang tot vmbo-tl havo vwo worden wie je bent.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Successen na 5 jaar BAS Van toen naar NU Een kleine greep………
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
 Jezelf zijn en elkaar respecteren in een veilige omgeving.  Zelf verantwoordelijkheid leren dragen en nemen.  Tegemoet komen aan verschillen.  Gebruik.
Circuit en hoeken.
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs
Doubleren.
Basisschool St. Lambertus September 2018
Doubleren.
Transcript van de presentatie:

De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?

Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS n oktober 2010:Schoonanalyse n 17 november 2010:Eerste studiedag n 3 februari 2011: Tweede studiedag n 6 april 2011: Derde studiedag

B A S Wat is BAS? ouwen aan daptieve cholen Onderwijs aangepast aan behoefte van de kinderen

Waarom BAS? Elk kind is anders Onderwijs aanpassen aan de individuele behoefte van de kinderen

BAS Voor blijvende kwaliteit Uitgangspunt BAS veilig voelen zelfstandigheid tonen tot betere prestaties komen

Elementen BAS ervaren Werken met thema’s samenwerken leren

Waar komt BAS vandaan

Het BAS-gebouw

Wat maakt BAS sterk ? • Afstemming op het individuele kind • 1 leersysteem voor groep 1 t / m 8 • Een compleet pakket • Op elk niveau uitdaging → zelfstandige leerhouding • Werken met een stuurgroep • Ruimte en tijd om te leren • Goede ondersteuning voor de school: • Begeleiding door projectleider • Video-ondersteuning • Het BAS-netwerk – BAS-raster - BAS-handboek • Communicatie naar ouders ; BAS-info

Hoe werkt het voor een kind n Wat gaat er gebeuren? n Hoeveel tijd krijg ik voor mijn taak? n Aan wie mag ik iets vragen? n Wanneer komt de leerkracht bij mij? n Wat mag ik doen als ik klaar ben? n Wat kijk ik zelf na en wat doet de leerkracht?

Inrichting klas en hal • Uitdagend, ordelijk en sfeervol:  Werk van leerlingen wordt met zorg tentoongesteld.  Bas = overal → In alle klassen zie je hetzelfde terug.

Basiscommunicatie n Waarom corrigeren wij? - ter beoordeling - directe feedback - motivatie - leerkracht / leerling - rood / groen Binnen deze ontwikkelingslijn werken wij aan bijvoorbeeld een doorgaande lijn op het gebied van de schriftelijke correctie.

Plannen schooljaar n Cel : effectieve leertijd en effectieve instructie (in combinatie met opbrengstgericht werken). n Cel 102: Voorspelbaarheid leerkrachtgedrag. n Cel 103: Weekplanning.

Vragen Bas is al op de Biezenhof! U kunt kijken in de klassen hoe met BAS wordt gewerkt