De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?
Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS n oktober 2010:Schoonanalyse n 17 november 2010:Eerste studiedag n 3 februari 2011: Tweede studiedag n 6 april 2011: Derde studiedag
B A S Wat is BAS? ouwen aan daptieve cholen Onderwijs aangepast aan behoefte van de kinderen
Waarom BAS? Elk kind is anders Onderwijs aanpassen aan de individuele behoefte van de kinderen
BAS Voor blijvende kwaliteit Uitgangspunt BAS veilig voelen zelfstandigheid tonen tot betere prestaties komen
Elementen BAS ervaren Werken met thema’s samenwerken leren
Waar komt BAS vandaan
Het BAS-gebouw
Wat maakt BAS sterk ? • Afstemming op het individuele kind • 1 leersysteem voor groep 1 t / m 8 • Een compleet pakket • Op elk niveau uitdaging → zelfstandige leerhouding • Werken met een stuurgroep • Ruimte en tijd om te leren • Goede ondersteuning voor de school: • Begeleiding door projectleider • Video-ondersteuning • Het BAS-netwerk – BAS-raster - BAS-handboek • Communicatie naar ouders ; BAS-info
Hoe werkt het voor een kind n Wat gaat er gebeuren? n Hoeveel tijd krijg ik voor mijn taak? n Aan wie mag ik iets vragen? n Wanneer komt de leerkracht bij mij? n Wat mag ik doen als ik klaar ben? n Wat kijk ik zelf na en wat doet de leerkracht?
Inrichting klas en hal • Uitdagend, ordelijk en sfeervol: Werk van leerlingen wordt met zorg tentoongesteld. Bas = overal → In alle klassen zie je hetzelfde terug.
Basiscommunicatie n Waarom corrigeren wij? - ter beoordeling - directe feedback - motivatie - leerkracht / leerling - rood / groen Binnen deze ontwikkelingslijn werken wij aan bijvoorbeeld een doorgaande lijn op het gebied van de schriftelijke correctie.
Plannen schooljaar n Cel : effectieve leertijd en effectieve instructie (in combinatie met opbrengstgericht werken). n Cel 102: Voorspelbaarheid leerkrachtgedrag. n Cel 103: Weekplanning.
Vragen Bas is al op de Biezenhof! U kunt kijken in de klassen hoe met BAS wordt gewerkt