Sales Management 8. Motivatie en Training.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Advertisements

Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Vrijwilligers & motivatie
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Natuurlijke Werkloosheid en de Phillipscurve
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Klassieke AO Leseenheid1
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Sales Management 7. Werving en Selectie.
Gezonde Relaties
WISKUNDIGE FORMULES.
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Workshop contentstrategie
Motivatie.
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Professionele ontwikkeling
Motivatie: van begrip naar toepassingen
Hoofdstuk 6 Leidinggeven
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Management van gedrag Hoofdstuk 8 Leiderschap 1.
De aard en effectiviteit van management
Management van gedrag Hoofdstuk 5 Beloning en motivatie 1.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Motivatie: van begrip naar toepassingen
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Basisbegrippen voor motivatie
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
Gedrag in organisaties, 10e editie
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Voorganger: Thema: Ds. C. van der Leest De verdwijning van christelijke waarden Een pleidooi voor christelijke waarden.
Schitterende Organisaties®
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Ontwikkeld door CWB3. Opbouw Presentatie 1.Wat is GeoSport? 2.Ontwerp 1.Gebruikte ontwerpmethodieken 2.Ervaring 3.Implementatie 1.Gebruikte technologieën.
Begeleiden Management Verkoopspecialist.
Wat willen we vandaag doen?
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Nieuwste ontwikkelingen op HRM terrein   Inleiding voor het Gezelschap Senioren VU en VUmc Yolande van der Linden, directeur P&O VUmc 7 oktober 2014.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
Leidinggeven Logistiek supervisor
Leidinggeven H4 Motiveren Logistiek teamleider.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
PRO 2004 HRM - netwerk 29 oktober 2004 Analyse resultaten Personeelsresultatenonderzoek 2004 Juni personeelsleden / 361 lijnmanagers MVG / VWI.
Management en leidinggeven
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven Hoofdstuk 4 Motiveren.
Transcript van de presentatie:

Sales Management 8. Motivatie en Training

1. Motivatie Is iets anders dan “schop onder de kont”.... Relatie tussen behoeften, drijfveren en doelen begrijpen 1.1 Motivatietheorieën Maslow Herzberg Factoren die leiden tot ontevredenheid maar NIET tot demotivatie vb. Fysieke werkomstandigheden, salaris ( vaakonthaald op kritiek, , sociale relaties... Motiverende factoren - onderkenning van prestaties, verantwoordelijkheid Verwachtingstheorie van Vroom Verwachtingen : verwachte relatie tussen inspanningen en prestatie Realisatie : perceptie tussen prestatie en beloning Gewicht : waarde door iemand iemand aan een bepaalde beloning word gehecht Rechtvaardigheidstheorie van Adams : gevoelens van ongelijkheid kunnen onstaan wanneer de bloning niet opweegt tegen iemands inspanningen en prestaties. Verkopers die het gevoel hebben meer bij te dragen dan anderen verwachten een hogere beloning. Demotivatie indien gevoel van achtergesteld zijn.

1. Motivatie Is iets anders dan “schop onder de kont”.... 1.1 Motivatietheorieën ( vervolg) Verkoopmanagementtheorie van Likert Kenmerken en stijlen van leiderschap relateren eaan prestaties Goede teams worden geleid door verkooppmanagers die hoge standarden voor zichzelf hanteren. Slide 15 : groepsdynamiek en overleg leidt to hogere prestaties . Stimuleren van communicatie. Model van Churchill, Ford & Walker Combinatie van Herzberg en Vroom Hoe beter gemotiveerd, hoe harder men werkt, hoe beter de prestaties. Beterr prestaties, beter loon => meer tevredenheid => motivatie en de cirkel is rond !

De behoeftepiramide van Maslow

De verwachtingentheorie van Vroom

Methoden voor het beleggen van verkoopvergaderingen

1. Motivatie Is iets anders dan “schop onder de kont”.... 1.2 Motivatie in de praktijk Motiverende factoren voor verkopers ( slide 17). Relaties zijn belangrijk Motiverende factoren in de zakelijke versus de particuliere markt ( slide 18). Financiele vergoedingen Verkooptargets Contact tussen managers en verkopers Persoonlijkheid van de en behoefte vd verkoper leren kennen Tijdens het uitoefenen van het werk Groepsbijeenkomsten Wat werkt motiverend en demotiverend ? Zie slide 19 : ondeerzoek bij verkopers van levensverzekeringen. Wat wil men graag bespreken ? Sl 20 Positieve en negatieve signalen : Sl 21 Promotie Verkoper -> senior verkoper -> (key)-account manager Verkoopwedstrijden

Motiverende factoren voor verkopers

Motiverende factoren voor verkopers in de zakelijke en particuliere markt

Samenvatting van de verschillende zienswijzen van verkoopmanagers en verkopers

Onderwerpen die verkopers graag met hun verkoopmanagers zouden willen bespreken

Positieve en negatieve signalen

2. Leiderschap Motivatie moet gebeuren in de juiste omstandigheden. Goed leiderschap Weten wat ze willen Goede communicatie Vastberaden, hard working Kennen zichzelf Leiders leren Houden van hun werk Inspireren Stimuleren sociale prestaties Risico nemen Anderen helpen

Zes stijlen van leiderschap en belangrijkste kenmerken

3. Training Evaluatie van de training slide 26 Vaardigheden aanleren. Dit gebeurt in fazen sl 25 Trainingsprogramma’s 1. het bedrijf, organisatie 2. de producten 3. de concurrenten 4. verkoopproces en methoden 5. Organisatie van taken en opstellen van de rapporten Methoden Voordracht Video Rollenspel Casestudy Praktijk Evaluatie van de training slide 26 Training van de sales managers – methode en onderwerpen sl 27 & 28

Vaardigheden aanleren

Gebruikte criteria voor het beoordelen van verkooptrainingen

Methoden voor het trainen van verkoopmanagers

Onderwerpen van trainingsprogramma’s voor verkoopmanagers