Ontdek uw klanten en hun verlangens KlachtenPunt.be
2 “Als er een wind van verandering blaast, bouwen sommigen schermen en anderen windmolens.”
Wat is belangrijk voor uw bedrijf? KlachtenPunt.be 3
4 • Vertrouwen › in product/dienst › in klantenservice • Vertellen › wat zeggen uw klanten • Verlangen › naar nieuwe producten › naar dienst na verkoop • Verbinden › klanten met bedrijf › klanten onderling Vier V’s
KlachtenPunt.be 5 Huidige kanalen
KlachtenPunt.be 6 ? Wat is de oplossing?
KlachtenPunt.be 7 ! Eén overkoepelend platform
KlachtenPunt.be 8 Bedrijven Platform Consumenten naamsverandering op komst (meer neutrale naam)
•Keurmerk klantvriendelijkheid •Bron van informatie voor ›Bedrijven ›Consumenten KlachtenPunt.be 9 Doel
•Uitbreiden helpdesk •Interactie met klanten •Interactie met doelgroep •Ontstaan kennisbank •Interactie tussen klanten •Adverteren 2.0 ›Consumenten worden ambassadeurs van uw merk •Consumenten betrokkenheid KlachtenPunt.be 10 Voordelen = community creëren
• Positief online imago • Kwaliteit product/dienst stijgt • Controle over conversatie • Complimenten zijn aanstekelijk • Ontladen van huidige helpdesk • Tool voor onderzoek KlachtenPunt.be 11 Bijwerkingen
• Bedrijfsgegevens aanpassen • Reacties op ervaringen • Oplossing bij negatieve ervaring • Verschijnen oplossingsmedaille › Bezoekers zien betrokkenheid • Toegang klantgegevens • Valse negatieve ervaring verwijderen KlachtenPunt.be 12 Functionaliteiten
• Oplossing geven alvorens publicatie › 3 werkdagen de tijd om een oplossing te voorzien › Na 3 werkdagen alsnog publicatie › Verschijnt onmiddellijk als opgelost • Klantvriendelijk bedrijf › Duidelijk op onze homepage • KlachtenPunt keurmerk • Adverteren op eigen pagina’s • Adverteerders weigeren › Enkel op eigen pagina’s • Adverteren op categorieniveau KlachtenPunt.be 13 Functionaliteiten
KlachtenPunt.be 13 In de toekomst • Aankondigingen (nieuws, problemen, …) • Widget op uw bedrijfswebsite • Statistieken bekijken • Privé berichten versturen • Product/dienst laten uittesten • Previews laten schrijven • Reviews laten schrijven • Enquêtes afnemen • Standaard antwoorden voorzien • Awards 2012
KlachtenPunt.be 14 In de toekomst • Complimenten digitaliseren • Vluchtig omzetten naar eeuwig • QR codes op producten
KlachtenPunt.be 15 Voordelen • Sterke online aanwezigheid • Keurmerk voor klantenservice • Controle over online conversaties • Online imago neemt drastisch toe • Uitstekende dienstverlening • Huidige klanten tevreden stellen • Potentiële klanten overtuigen • Creëren van community
KlachtenPunt.be 16 “If they can bring the Egyptian government down in six weeks, they can bring us down in nanoseconds.” Paul Polman, CEO Unilever Citaat
KlachtenPunt.be 19 Evolutie algemeen
Sterverdeling algemeen KlachtenPunt.be 20
“Bereiken van een groter publiek met zelfde probleem, zodat hun ervaring/kennis je van je probleem afhelpen.” “Mogelijkheid om openbaar een signaal te geven, zodat andere mensen mee kunnen profiteren van de oplossingen die aangereikt worden.” “Allereerst een zeer goed initiatief om een online klachtenpunt op te richten. De website is to the point, zeer gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en leuk ogend. Een prima website volgens mij.” “Verzamelt klachten per bedrijf & helpt andere consumenten een betere keus te maken” “Je kan makkelijk zien of er al klachten bestaan over dezelfde materie.” “Telenet heeft zeer accuraat en oplossingsgericht meegedacht nadat er zich een issue voor heeft gedaan met ons internetabonnement. Na enkele correspondentiemomenten tot een uitstekend compromis gekomen. Bedankt TELENET!” compliment van Jan Willem aan Telenet Uit onze enquête: Feedback 21
Tariefplannen 22
KlachtenPunt.be 23 Tariefplannen ‘Alles in een’ Starter Formule ‘A la carte’ functionaliteiten Mogelijkheid om enkel de functionaliteiten te kiezen die u zelf wil. Op die manier stelt u zelf uw eigen account samen. Mogelijkheid om de starter formule te nemen waarbij u eenmalig een bedrag betaald en daarmee beschikt over dezelfde functionaliteiten als het Social account, zijnde: • Alles van het Basic account (zie hiervoor) • + Toegang tot onze informatie ‘hoe omgaan met online ervaringen’ • + Ervaringen plaatsten op uw officieel Twiter/Facebook bedrijfsaccount • + Klachten oplossen alvorens publicatie Enige beperking is dat er maximum 25 klachten per jaar mogen zijn over uw bedrijf ipv €500 Nu €349 Tariefplannen accounts Social vanaf €125 per maand Certified vanaf €549 per maand Pro vanaf €675 per maand Ultimate vanaf €799 per maand
“De weg naar succes is altijd in aanbouw.”