Ontdek uw klanten en hun verlangens KlachtenPunt.be.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
De zin en onzin van escrow
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Business mapping Business model canvas.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Analyse klantgerichte websites
BLOGGEN Op School.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Wij, in een veranderende markt Platform Wonen Leeuwarden Ger W. Hukker, 5 april 2012.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Verkoop- en debiteurenproces
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Mid- en Front Office TOEKOMST, PLANNING EN OVERLEGMODEL DIGITAAL SOCIAAL HUIS NA DECEMBER 2013 Koen Renders, team Mid- en Front Office, CIPAL dv.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Startsimulator Startinstructeur – Sessie 1
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Aan de slag met Evernote Documenteer je leven, overal en altijd 1.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
XBRL / SBR Train de Trainer sessie Deel 2 A (van 3) 28 november 2012 SBR-Team Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les 20 Begrippen & opgave 100 t/m Begrippen Collectieve lasten Geheel van belastingen en sociale premies.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Social Media Door Dyonne en Yanthe
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Wat is uw kleur?.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Ontdek uw klanten en hun verlangens KlachtenPunt.be

2 “Als er een wind van verandering blaast, bouwen sommigen schermen en anderen windmolens.”

Wat is belangrijk voor uw bedrijf? KlachtenPunt.be 3

4 • Vertrouwen › in product/dienst › in klantenservice • Vertellen › wat zeggen uw klanten • Verlangen › naar nieuwe producten › naar dienst na verkoop • Verbinden › klanten met bedrijf › klanten onderling Vier V’s

KlachtenPunt.be 5 Huidige kanalen

KlachtenPunt.be 6 ? Wat is de oplossing?

KlachtenPunt.be 7 ! Eén overkoepelend platform

KlachtenPunt.be 8 Bedrijven Platform Consumenten naamsverandering op komst (meer neutrale naam)

•Keurmerk klantvriendelijkheid •Bron van informatie voor ›Bedrijven ›Consumenten KlachtenPunt.be 9 Doel

•Uitbreiden helpdesk •Interactie met klanten •Interactie met doelgroep •Ontstaan kennisbank •Interactie tussen klanten •Adverteren 2.0 ›Consumenten worden ambassadeurs van uw merk •Consumenten betrokkenheid KlachtenPunt.be 10 Voordelen = community creëren

• Positief online imago • Kwaliteit product/dienst stijgt • Controle over conversatie • Complimenten zijn aanstekelijk • Ontladen van huidige helpdesk • Tool voor onderzoek KlachtenPunt.be 11 Bijwerkingen

• Bedrijfsgegevens aanpassen • Reacties op ervaringen • Oplossing bij negatieve ervaring • Verschijnen oplossingsmedaille › Bezoekers zien betrokkenheid • Toegang klantgegevens • Valse negatieve ervaring verwijderen KlachtenPunt.be 12 Functionaliteiten

• Oplossing geven alvorens publicatie › 3 werkdagen de tijd om een oplossing te voorzien › Na 3 werkdagen alsnog publicatie › Verschijnt onmiddellijk als opgelost • Klantvriendelijk bedrijf › Duidelijk op onze homepage • KlachtenPunt keurmerk • Adverteren op eigen pagina’s • Adverteerders weigeren › Enkel op eigen pagina’s • Adverteren op categorieniveau KlachtenPunt.be 13 Functionaliteiten

KlachtenPunt.be 13 In de toekomst • Aankondigingen (nieuws, problemen, …) • Widget op uw bedrijfswebsite • Statistieken bekijken • Privé berichten versturen • Product/dienst laten uittesten • Previews laten schrijven • Reviews laten schrijven • Enquêtes afnemen • Standaard antwoorden voorzien • Awards 2012

KlachtenPunt.be 14 In de toekomst • Complimenten digitaliseren • Vluchtig omzetten naar eeuwig • QR codes op producten

KlachtenPunt.be 15 Voordelen • Sterke online aanwezigheid • Keurmerk voor klantenservice • Controle over online conversaties • Online imago neemt drastisch toe • Uitstekende dienstverlening • Huidige klanten tevreden stellen • Potentiële klanten overtuigen • Creëren van community

KlachtenPunt.be 16 “If they can bring the Egyptian government down in six weeks, they can bring us down in nanoseconds.” Paul Polman, CEO Unilever Citaat

KlachtenPunt.be 19 Evolutie algemeen

Sterverdeling algemeen KlachtenPunt.be 20

“Bereiken van een groter publiek met zelfde probleem, zodat hun ervaring/kennis je van je probleem afhelpen.” “Mogelijkheid om openbaar een signaal te geven, zodat andere mensen mee kunnen profiteren van de oplossingen die aangereikt worden.” “Allereerst een zeer goed initiatief om een online klachtenpunt op te richten. De website is to the point, zeer gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en leuk ogend. Een prima website volgens mij.” “Verzamelt klachten per bedrijf & helpt andere consumenten een betere keus te maken” “Je kan makkelijk zien of er al klachten bestaan over dezelfde materie.” “Telenet heeft zeer accuraat en oplossingsgericht meegedacht nadat er zich een issue voor heeft gedaan met ons internetabonnement. Na enkele correspondentiemomenten tot een uitstekend compromis gekomen. Bedankt TELENET!” compliment van Jan Willem aan Telenet Uit onze enquête: Feedback 21

Tariefplannen 22

KlachtenPunt.be 23 Tariefplannen ‘Alles in een’ Starter Formule ‘A la carte’ functionaliteiten Mogelijkheid om enkel de functionaliteiten te kiezen die u zelf wil. Op die manier stelt u zelf uw eigen account samen. Mogelijkheid om de starter formule te nemen waarbij u eenmalig een bedrag betaald en daarmee beschikt over dezelfde functionaliteiten als het Social account, zijnde: • Alles van het Basic account (zie hiervoor) • + Toegang tot onze informatie ‘hoe omgaan met online ervaringen’ • + Ervaringen plaatsten op uw officieel Twiter/Facebook bedrijfsaccount • + Klachten oplossen alvorens publicatie Enige beperking is dat er maximum 25 klachten per jaar mogen zijn over uw bedrijf ipv €500 Nu €349 Tariefplannen accounts Social vanaf €125 per maand Certified vanaf €549 per maand Pro vanaf €675 per maand Ultimate vanaf €799 per maand

“De weg naar succes is altijd in aanbouw.”