Workshop 6: Multichanneling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dienstverlening en ICT in (naam van uw gemeente) voor raadsleden
Advertisements

Voorbereiding stelselwijzigingen Transitiebureau en VNG
Excellente dienstverlening: maatwerk bij complexe problematiek
Wegwijzerdementie.
Zaakgericht Werken.
Welkom Workshop: Verenigingscoach Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Verenigingscoach.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Scenario’s bezuinigingen. Als bibliotheek zorgen voor: Bronnen voor kennis en informatie (basis voor) ontwikkeling (ruimte voor) verbeelding Wij zijn.
Centrum voor Jeugd en Gezin CJG-Ameland
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Dorpspunt Godlinze Lisette Stuut, SW&D
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeente Arnhem Inwoners: Internet: 1 miljoen bezoeken
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 1 Kring G4 12 februari 2009 Amsterdam Arena Laura de Vroom Sergio van Keulen.
Inleiding G!DS Z-O-U-T en CultuurUtrecht. Wat is G!DS?  Sociale en culturele kaart van de bibliotheken  Informatie op het sociale en culturele vlak.
Workshop werkgeversdienstverlening SZW dagen, Utrecht 12 april 2012 Inhoud workshop: 1. Presentatie regionale ontwikkelvarianten samenwerking gemeenten-
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Aangepast lezen in uw bibliotheek: eenvoudig, laagdrempelig & low budget Marieke Belt | Menno Stein | Charlotte Eversteijn Stichting Aangepast Lezen.
Kulturhus Olst-Wijhe: ontwikkelaar in dienstverlening Kulturhus Beraad 16 maart 2010 Kulturhus Olst-Wijhe.
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
XXXXX AAN HET WERK MET EVC ERKENNING VERWORVEN COMPETENTIES VOOR DE SUWI-KETEN Utrecht, 27 november 2007 Elize de Bar (CWI) Ria van Dinteren (Kenniscentrum.
Het Oude Ambt is een brede organisatie voor welzijn, maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijke ontwikkeling in Oost-Groningen. Door middel van.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Kijkje in de Keuken van DIV
De Bibliotheek onder vuur E-Books Tablets Internet Social Media Bezuinigingen Heeft de bibliotheek nog toekomst?
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Welkom bij de presentatie van het
ICT in een dynamische context
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Titel presentatie bkljdkljffkdjkfjd [subtitel, datum o.i.d] Subtitel, URL, datum, spreker, o.i.d. Van visie naar invoering Ale Berends Projectleider Wabo.
Het Wmo loket 7 februari 2007 Floor Kaspers. De achtergrond van de Wmo Motto: Meedoen Decentraliseren Financieel: AWBZ.
Gemeente Maassluis Afdeling Dienstverlening. korte presentatie Uitgangspositie Ontwikkelingen in 2005 Een blik op 2006.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
De Wet maatschappelijke ondersteuning NAAM Bert Holman DATUM februari PLAATS Eindhoven.
Wat kan Postkantoren voor het Zorgloket betekenen? Presentatie voor Samenwerkingsverband Regio Eindhoven (SRE) – 24 oktober 2006.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
GBKN Grootschalige Basiskaart Nederland
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Z-O-U-T Cultuurpunten en CultuurUtrecht. Cultuurpunten.
Introductie G!DS. Inhoud  Wat is G!DS?  Wat kan ik met G!DS?  Data in G!DS  Kwaliteitscontrole  Uitvoer uit G!DS  G!DS Sites  Aan de slag met G!DS.
De openbare bibliotheek in verandering Presentatie bibliotheekvernieuwing in West-Friesland M. van Wijk Mei 2008, Stede Broec.
 Iris Info Doelstelling Integraal invoeren van beeldspraak in de Achterhoekse bibliotheken.
PROGRAMMATISCHE VERSTERKING SLIMME BUNDELING: PARTNERSHIP
De InternetG!DS ‘ interessante links’ als speelveld Grietje Smit Landelijk Servicemanager G!DS.
Voorgeschiedenis Initiatief provincie Projectgroep met 12/13 deelnemers Stichting DCF (i.o.)
Wet Maatschappelijke Ondersteuning 24 mei Hoe het was… Welzijnswet Wet voorzieningen gehandicapten (Wvg) Aantal subsidieregelingen uit.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
2015….en dan? Informatie over werkprocessen voor aanbieders van hulp aan jeugd in de regio Zuidoost Utrecht.
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Presentatie gemeenteraad Boekel 18 november 2014.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Gemeenten op weg naar hun CJG Overzicht van de ondersteuning vanuit VNG en Jeugd en Gezin.
Van AWBZ naar Wmo begeleiding Van AWBZ begeleiding naar Wmo ondersteuning 24 januari 2012.
De verbinding tussen zorg en welzijn in de wijk. MISSIE Participe bevordert: welzijn in de wijk en zorg voor thuis.
Landelijke digitale sociale kaart. Kostenvrije Sociale kaart software Ter beheer en ontsluiting van landelijke Sociale kaart gegevens 100% web based.
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
Brandweer bijdrage aan veiligheid in de gemeente Bernheze 7 september 2011.
ViaVia Info-presentatie
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Landelijke digitale sociale kaart
Infopunt als agora Landelijke dag basisvaardigheden_8 november 2018.
Transcript van de presentatie:

Workshop 6: Multichanneling Praktische keteninformatisering III Wonen, zorg en welzijn & ICT: verbinden en doorpakken! Workshop 6: Multichanneling Internetten met de klant 7 november 2007 Multichanneling

Presentatie van het Antwoord concept Door drs. Art Klijn Projectleider Antwoord / plv. programmamanager gemeentelijke Dienstverlening VNG Coördinerend senior beleidsmedewerker cluster Burger Bestuur VNG. 7 november 2007 Multichanneling

Het Antwoord concept: Frontoffice voor de hele overheid andere overheden andere overheden andere overheden KCC burger burger burger KCC gemeente gemeente gemeente Antwoord 7 november 2007 Multichanneling

De bouwstenen van een KCC Producten/diensten en kanalen Leveren van prestaties Leiderschap en medewerkers Processen, besturing en organisatie Systemen en informatie 7 november 2007 Multichanneling

Postkantoren BV stelt zich voor Ir Erik Geensen, Corporate Account Manager Joint venture Onze servicepakket Postbank diensten TNT diensten 50% 50% Derden Verkoop 100% Postkantoren is hét fysieke distributienetwerk van Postbank en TNT Post. Daarnaast verzorgen wij diensten voor veel andere partijen. Denk aan OV-Studentenkaart, kaartjes voor NS, energiecontracten voro Essent Ook voor veel gemeenten verzorgen wij de uitbetalingen van de Sociale Dienst. Bijvoorbeeld in Utrecht. Tot slot bieden wij onze klant gemak door het verkopen van een beperkt service assortiment. de BV is opgericht in 1993 ca. 3.000 medewerkers 2.100 vestigingen en 375 Brunawinkels Veel overheidsorganisaties maken gebruik van het postkantoor 7 november 2007

Postkantoor ontwikkelt zich tot … 6 dagen per week open binnen 5 kilometer op een postkantoor In stand houden van voorzieningengraad … de Dienstenwinkel van Nederland Benadruk hier de 3 componenten: processen, personeel en netwerk. En het feit dat dit netwerk neutraal is. Dat is onze visie. Iedereen kan deelnemen aan ons platform. Onze core competence is het afhandelen van transacties en het faciliteren van grote klantstromen. Laagdrempelige toegang Postkantoren biedt haar klanten een uniek en neutraal netwerk, waar face-to-face dienstverlening op de meest betrouwbare en efficiente wijze plaatsvindt. Efficiënte opzet persoonlijke dienstverlening Neutrale aanbieder van diensten 7 november 2007

Postkantoor als aanvullend Servicepunt naar / voor Burgers ‘Erkenning’ Zorgaanbod Intake Nazorg Informatievoorziening en communicatie Burger Gemeente / Zorgkantoor Een Zorgbalie binnen Postkantoren biedt organisaties de mogelijkheid om haar bereikbaarheid en efficiënte dienstverlening als onderdeel van zorgketens in te vullen en te vergroten. 7 november 2007

De bibliotheek is overal! Drs Grietje Smit Grietje Smit Consultancy Adviseur G!DS voor de samenleving Vereniging van Openbare Bibliotheken Fijnmazig netwerk filialen en uitleenpunten Kern: informatie, educatie, dienstverlening Beschikbaar voor: Digitale ondersteuning Fysieke punten Educatie 7 november 2007 Multichanneling

Digitale ondersteuning Landelijke sociale kaart de G!DS Wmo-loket: www.wmoloket.olst-wijhe.nl Jeugd en Gezin: www.centrumjeugdengezin.nl Wijkloket: www.krakeelwijzer.nl G!DS: www.gidsvoordesamenleving.nl 7 november 2007 Multichanneling

Fysiek en digitaal Inburgering: www.nlkompas.nl Digitaal en collectie bibliotheek Educatieve programma’s: www.netnieuws.nl Met: ROC’s, Bureau nieuwkomers Werkzat: www.werkzat.nl Coaches, workshops Met: RVU, volksuniversiteiten, CWI Gezondheid, vrijwilligers 7 november 2007 Multichanneling

Stelling 1 Internet is het kanaal voor de burger om diensten van de overheid af te nemen. 7 november 2007 Multichanneling

Stelling 2 De overheid moet dienstverlening aan burgers uitbesteden aan andere organisaties zoals Postkantoren en bibliotheken . 7 november 2007 Multichanneling

Stelling 3 Fysieke klantcontacten worden binnen 10-20 jaar volledig overbodig. 7 november 2007 Multichanneling

Stelling 4 De digitale backoffice is volledig op orde, nu de front office nog! 7 november 2007 Multichanneling

Stelling 5 Door het opzetten van een KCC creëer je eigenlijk een grotere afstand tussen burger en overheid! . 7 november 2007 Multichanneling