Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.
Performance management
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Marketing voor ZZP-ers
VERANDERING IN DE TEAMORGANISATIE Een Willem de Haas © Willem de Haas.
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Denken in versnelling en Groei
Een project waar de zon altijd schijnt Nicoline Mulder & Fokke Wijnstra.
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
HR Beleid Nathalie Slechte
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Nationaal Innovatie Event
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Een startersgids voor innovatie
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Energie van en voor Ameland. Wat is AEC  Inkoop groene stroom en gas en verkoop aan Amelanders en bedrijven op Ameland  Zonder winst oogmerk  Zelf.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
H7: Productmanagement.
Marketing Werkgroep 6.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Workshop ‘Is er een toekomstige rol voor verkoopvrijwilligers’ 25 mei 2013.
Korte introductie tot het principe
Ondernemerschap in Perspectief
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
International Business Adviser
Het nut van Business Planning
Nike Supply Chain Management
Functie-eisen / Competenties Afgeronde werktuigbouwkundige opleiding op HBO of academisch niveau; Minimaal vijf jaar ervaring in technische organisaties;
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Business Unit Plan Positionering en promotie “graduaatsopleiding”
Loyaliteit begint met een warm welkom
Naar een optimaal HR - beleid
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
Business en IT Consulting
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De marketing van kennis
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Netwerk /11/14 LNW6 Het managen van verandering
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
What will you do to change the
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Process Mining.
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Reflector Big Five Personality
Bron: IT Serivce Management, Best Practices – deel
Fit voor de zorg Toekomstbestendig door slimmer en efficiënter te werken Waardevolle kennis en ideeën van jou als zorgprofessional Als organisatie toekomstbestendig.
Transcript van de presentatie:

Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling

Strategisch vernieuwen Denken Doen Analyseren Herstructureren Veranderen Verzinnen Propositie-ontwikkeling Vernieuwen

Propositieontwikkeling Van idee Creatief Is het relevant, onderscheidend, geloofwaardig? Concreet Is het duidelijk? Compleet Is overal aan gedacht? Consistent Past het logisch bij elkaar? Commercieel Is het haalbaar? Consequent Is het volgehouden? Tot en met introductie

Een propositie combineert doelstellingen Marketing werkt aan producten Ze werken samen aan proposities Communicatie werkt aan merken Verkoop werkt aan omzet

Een propositie is ideaal om te testen Het past op één A4-tje: Na een paar interviews is direct duidelijk of het wat is. Zonder investering voor te leggen aan klanten, en aan: verkoop, klanten-service, productie, samenwerkingspartner, personeelszaken, finance, juridische zaken, accountant, reclame-bureau, Raad van Bestuur, receptioniste, trainee, logistiek, leverancier, … - Wat is het? - Voor wie is het? - Welk probleem lost het op? - Hoe werkt het precies? - Wat zijn de voordelen? - Wat is het bewijs? - Wat is het onderscheid?

Een propositie geeft houvast businesscase ICT vormgeving administratie vraag en antwoordlijst kostprijs investeringen kosten en opbrengsten procedures cashflow klachtafhandeling milestones levering risico’s Productie Financieel imago verkoopargumenten Propositie mediagedrag instructie Communicatie Verkoop merk introductie internal branding targets Klant training uitingen campagnes behoefte onderzoek verkoopkanalen pilot gebruik prijs testresultaat tevredenheidmeeting insights

Het managen van dilemma’s Aanpak Het managen van dilemma’s Iedereen kent dat moment met die éne goede ingeving. Maar hoe krijg je die nou op het moment dat het móet? Ideeën worden bedacht door creatieve mensen, maar beoordeeld door managers. Organisaties vragen om vernieuwing, maar verandering tast de bestaande organisatie aan.

Ondernemings-competenties Een aanpak die werkt Gestructureerde processen volgen Beslissers betrekken Toetsen op merk-waardigheid Van ideeën concepten maken Klant- behoefte Ondernemings-competenties  Propositie Financieel Klant Verkoop Communicatie Productie

Werkprincipes Teamwork: samen, in teams Snel & efficiënt: Aanjagen en doen wat nodig is Concreet: businesscase & gedetailleerd stappenplan Resultaat: Geen rapporten, maar actie

Cases

Over Arthur Linssen Achtergrond: Vijf jaar adviseren bij VODW Marketing en tien jaar commercieel management bij Philips en Eneco: advies op basis van expertise, maar met oog voor de realiteit. Doel: Organisaties helpen nieuwe dingen te doen: Die écht werken, die klanten écht willen, en die écht passen bij de organisatie. Merkwaarden:

PropositionCompany Organisaties Succesvoller maken door het Ontwikkelen en implementeren van Merk-waardige Proposities

‘A product is made in factory A brand is created in the mind’ (Stephen King, WPP Group) A proposition is the combination of both

Arthur Linssen +31 (0)6 3000 0205 +31 (0)10 411 0348 Arthur@PropositionCompany.nl www.PropositionCompany.nl