Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 2 Verkooptraject
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Business mapping Business model canvas.
De fundamenten van de organisatiestructuur
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Marketingplanning en -strategie
H9: Communicatie.
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Customer service en planvorming
Accountmanagement Hoofdstuk 6.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
Salesmanagement Hoofdstuk 2.
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Inleiding in de Marketing
Facility management en inkoop
H8: Distributie.
Logistiek management: begrippen en principes
Intranet Lieven Gils. Inhoud Wat is intranet? Voor wie is intranet? Het invoeren van intranet. Wat zijn de systeemvereisten? Wat is de kostprijs? Voordelen?Nadelen?
De fundamenten van de organisatiestructuur
Dataverzamelingsmethoden
Marketingplanning en strategie
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Marketingplanning en strategie
HEO –CO1 ABP3 Ondernemen & strategisch handelen HEO –CO1 ABP3 ABP3 week 3.
Marketingplanning en strategie
Ethiek MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstellingen Vragen Theorie par. 3.4 Voor volgende keer MK02 HEO-CE1.
HEO –CO1 ABP3 ABP3 OM HEO –CO1 ABP3 week 6 Strategisch handelen.
Salesmanagement Hoofdstuk 8.
HEO –CE1 SA01 Salesmanagement Hoofdstuk 4. HEO –CE1 SA01 Agenda Doelstelling Hoofdstuk 2 Voor volgende keren.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Samen een goed merk promoten
DOELSTELLINGEN  - Onze inkomsten zullen verdienstelijk zijn door steeds te voldoen aan de wil van de klant.  -Belangrijk is onze vertegenwoordigers een.
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Projectwijzer 8/9 H4 Promotieactiviteiten Middenkader Engineering.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Minor ondernemen Financieel Plan en prijsstelling
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
SAMENWERKING HAASNOOT & POLARIS Een sterke partner voor de vishandel.
Dienstenmarketing Week 4.
Indeling van hoofdstuk 9 Sales management 9.1 Belang van persoonlijke verkoop 9.2 Het verkoopproces 9.3 Sales management en verkoopdoelstellingen 9.4Organisatorische.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Distributiebeleid.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Dataverzamelingsmethoden
Presentatie bedrijfsplan
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7

Agenda Doelstelling Hoofdstuk 5 en 7 Voor volgende keer

Doelstellingen H5 Planning van een salesteam Welke verkoop? Hoeveel verkopers? Wie gaat waar verkopen? Telefonische verkoop

Welke verkoop? Chauffeur-verkoper Order collector New business vertegenwoordiger Missionary salesmen Telefonische verkoper Service merchandiser Accountmanager

Hoeveel verkopers? Franke Marginale benadering Reistijd, aantal vertegenwoordiger Uit je kop leren mag Mag ze ook zelf bedenken Marginale benadering Als de extra bruto winst groter is dan de totale kosten van de vertegenwoordiger: doen!

Wie gaat waar verkopen? Rayonering Binnendienst 14 criteria gegeven Wie kan er geen bij verzinnen? Bewust mee omgaan Altijd een mix Binnendienst Welke ondersteunende taken Klachtenafhandeling

Telefonische verkoop Inbound (initiatief koper) Outbound (initiatief verkoper) Cold calling Call center

Telefonische verkoop Voordelen: Accountability Relatief lage kosten Support buitendienst (verhogen kansen) Binnendienst betrekken Meer aandacht pre- en after sales

Telefonische verkoop Nadelen: Bedreiging buitendienst Geen face to face contact Informatie blijft beperkt Hogere kosten

Samenvatting Verschillende soorten verkoop Hoeveel fte´s? Rayonering en binnendienst Teleselling

Doelstellingen H7 Beurzen: Verschillende soorten beurzen Waarom beurzen Welke beurs Beursplanning

Soorten beurzen Algemene beurzen Gerichte beurzen (breed publiek) Horizontale vakbeurs Verticale vakbeurs Trade marts (?) Congresgebonden tentoonstellingen Heel veel bedrijven staan op en bezoeken beurzen

Waarom beurzen? Voordelen Product presentatie fysiek Persoonlijk contact Intensieve confrontatie met product Motivatie van de relatie sterk Productinformatie volledig Productargumentatie onbeperkt Brancheoverzicht volledig Mogelijkheid opiniepeiling Overleg mogelijk

Waarom beurzen? Voordelen Klant aanwezig Product/informatie aanwezig Verkoper/organisatie aanwezig Interactie tussen deze drie

Waarom beurzen? Nadelen Hoge minimum investering Veel manuren Zware inbreuk op organisatie Fouten zwaar bestraft

Welke beurs? Afhankelijk van strategie Ansoff Penetratie, productontwikkeling: bekende beurzen Marktontwikkeling, diversificatie: onbekende beurzen

Welke beurs? Afhankelijk van strategie Porter Costleadership: grootste en bekendste beurs Productdifferentiatie: veel beurzen met een breed assortiment Niching: hele specifieke beurzen

Welke beurs? Doelstellingen tijdens beurs Primaire doelen (directe en indirecte verkopen) Communicatie doelen (bereik en effect) Secundaire doelen m.b.t. beurs zelf

Beursplanning Expositie (wat wil je laten zien) Organisatie (resveringen etc.) Standpresentatie (stand zelf) Promotie (materiaal en activiteiten op promotioneel gebied m.b.t. de beurs) Netwerkplanning (critical path)

Samenvatting Beurzen type beurzen Voor- en nadelen beurzen keuze beurs Beursplanning

VRAGEN?

Voor de volgende week Hoofdstuk 6 bestuderen Alle “groene termen” kennen Eventuele vragen opschrijven

Einde

Einde