Nationale toetsinfrastructuur?!!!!!!!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Een Virtueel Clearinghouse van en voor het Hoger Onderwijs DAIR-Seminar 7 november 2003.
10 Valkuilen van Digitaal Toetsen
Martijn Bijleveld.
Onder welke voorwaarden kan online toetsen effectief zijn?
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Industriële Chemie VWO 6
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Van beroepssituatie naar inlevermap
Formatief - summatief evalueren
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
Leren in stages en de rol van ICT Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen,
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
Organisatie en sourcing van de DLWO Jacco Jasperse Informatie- en procesmanager Manager Dienst Informatievoorziening en Automatisering.
programma 2e bijeenkomst
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Learning analytics: de docent
De beste keuze maken J oke Droste Maart Samenwerkend leren Advies keuze teleleerplatform 2000 SURF Educatie.
Criteriumgericht Beoordelen - beroepsbekwame toetsing – VELON 2014
Stichting ZZP Nederland
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Alex van Essen (Toetsplaza)
Het sectorprogramma ICT-onderwijs in Nederland
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Osiris Presentatie Klantenmiddag UCI, 13 januari 2011 Thomas Dessing, Dienst Studentenzaken - Radboud Universiteit Nijmegen.
Michel Visser Founder EesySoft
Questionmark Perception bij de VU
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
RU-onderwijsdag 23 mei 2006 Workshop Toetsen en beoordelen 1 ‘Traditioneel’ versus ‘Modern’ Mariëlle Theunissen (ILS) Arie Geerding (IOWO) Ad van Hout.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Toetsvormen en toetsbeleid
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Relatiedag 2008 Het nieuwe Kennisnet Frans Schouwenburg en Magda Bruin 23 januari 2008.
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
WAK-2 Voortgang ontwikkeling toetsing 1. Regiegroep Visiedocument en projectplan zijn goedgekeurd. 2.
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
ICT in het Onderwijs bij TBM
SURF SiX expertisegroep Leertechnologie in de Lage Landen Pierre Gorissen, Fontys Hogescholen Frank Benneker, Universiteit van Amsterdam Jocelyn Manderveld,
Natschool: uitwisseling en hergebruik van content
Competentiegericht ontwerpen & ontwikkelen
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Studiecoachbijeenkomst 5
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
moderniseren van het curriculum.
Professionalisering Medewerkers
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Summatief toetsen in Blackboard
Optimaliseren BPV keten
Tip 7: wissel je werkvormen af
Naar een nieuw digitaal toetssysteem
Dr. Desirée Joosten-ten Brinke
Bra1 STUDENTMOBILITEIT Eindrapport Andre Brands – 4 augustus 2015.
Karin van Bakel; Projectleider digitaal toetsen Judith Schep; Functioneel coördinator toetsbureau Digitaal toetsen op de HHs.
Toetsing: het hart van onderwijs! 16 april 2013 Karen Heij.
Digitaal nakijken met Turnitin
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
1 Toetsontwikkeling en kwaliteit AOC-raad presentatie Silvester Draaijer (Onderwijscentrum VU)
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
MAAK HET ONDERNEMERS MAKKELIJK! MET EEN REGELHULP IN 7 STAPPEN.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
ETUDE Toetsservicesysteem
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Plexuz Leer effectief! RU Onderwijsdag 2018 Donderdag 1 februari 2018
Transcript van de presentatie:

Nationale toetsinfrastructuur?!!!!!!! Heino Logtenberg Programmamanager ICT&O 2 februari 2012

SAXION 12,5 jaar bezig met digitaal toetsen Digitaal toetsen is een van de speerpunten van ICT&O 2010: 12.000 digitale toetsafnames 2011: 17.000 digitale toetsafnames 2012: 23.000 digitale toetsafnames Bedrijfskritisch 10 weken per jaar Kwaliteit hoog in het vaandel Keuze van een nieuw systeem En er is meer….

Wie van u is verantwoordelijk voor de organisatie van digitaal toetsen? de deskundigheid (van de docenten) m.b.t. digitaal toetsen? de financiën rond digitaal toetsing? de techniek rond digitaal toetsen? de kwaliteit van (digitaal) toetsen? geen van bovenstaande?

Deskundigheid 2. Organisatie 3. Techniek 4. Kwaliteit 5. Kosten 6. Samen?

Saxion (6) Collega HO’s (18) Deskundigheid GEZAMENLIJK ZZZZZ QMP Maple TA TestVision Saxion (6) Collega HO’s (18)

Ontstaan van verschillende rollen Toetsvragen Toetsconstructie Toetsprogramma Toetsanalyse Toetskwaliteit Toetsorganisatie

2. Organisatie Docent en student Docent itemontwikkelaar Docent toetsconstructeur Ondersteuner toetsdesk Ondersteuner beheer Ondersteuner toetsbureau Ondersteuner volgsysteem

2. Organisatie Grote aantallen tegelijkertijd Toetsen als de student er aan toe is Zelf? Of ->

3. Techniek WEB Beveiliging Grootschalig gelijktijdig Multimedia Ontwikkel & afnameproces Formatief en summatief Betrouwbaar en snel Anytime, anywhere, any place, any device Gebruikersvriendelijk Rapportages Koppelen aan kwalificaties Kwaliteitsaudits Grafieken Doorrekenen met fouten Archivering …………. Bron: http://www.efinity.eu/surpass-performance-report

4. Kwaliteit Kunnen we zelf regelen als we het samen doen Accreditatie Summatief Formatief Analyses Actualiteit Beroepenveld Niveau Dublin descriptoren Maatschappij Ministerie Valide Betrouwbaar Transparant Authentiek Feedback Competentieontwikkeling Start en sluitstuk onderwijs Mix van toetsvormen Examencommissie Externe legitimatie Keurmerk 4. Kwaliteit Kunnen we zelf regelen als we het samen doen anders opdracht naar….. Ministerie verleiden en uitleggen dat we het zelf ter hand nemen: HO -> SURF

5. Euri (globaal) Outsourcen gezamenlijk? Kosten globaal Licenties 55.000 Hardware 21.500 Technisch beheer 25.000 Technisch applicatiebeheer 50.000 Beheer print&scan Toetsdesk invoer 12 * 0,5 270.000 Lokalen 150.000 Extra surveillance Technisch beheer lokalen Functioneel beheer Toetsbureau 35.000 Onderwijskundig adviseur 65.000 Analyse 12 * 0,1 70.000 Totaal 891.500 Bijdrage is eigen bedrag -/- 10% 5 HO instellingen 10 HO instellingen 20 HO instellingen Scenario 1 55.000 21.500 25.000 50.000 151.500 136.350 681.750 1.363.500 2.727.000 Scenario 2 55.000 21.500 25.000 50.000 270.000 446.500 401.850 2.009.250 4.018.500 8.037.000 Scenario 3 55.000 21.500 25.000 50.000 270.000 150.000 671.500 604.350 3.021.750 6.043.500 12.087.000

en dan ook nog….. Kennistoets Essaytoets Casustoets Voortgangstoets Overall toets Vaardigheidstoets Peer assessment Stage- en praktijkopdracht Projectopdracht Gedragsassessment Afstudeeropdracht Intaketoets Portfolio assessment Criteriumgericht interview Reflectieopdracht

Administratief proces Onderwijsproces Content / LCMS Courses Toetsing van opdrachten Samenwerken Feedback Communicatie Roostering Toets-voortgangssystemen Flexibel in proces Individueel en groepen Voornamelijk volgen van het leerproces Grote hoeveelheden Learning Analytics Toetsafname systemen Groepen toetsen Flexibel in vraagsoorten Grote hoeveelheden tegelijk Gecontroleerde omgeving Authenticatie issue SIS-systemen Registratie van cijfers Inflexibel Gekoppeld aan andere systemen Vooral adminstratie Administratief proces Bron: http://www.parantion.nl/website/images/scorion/presentaties/scorion%20toetsvormen%202012.pdf

6. Samen Itembanken (kritieke massa) Kwaliteit en analyses Infra en beheer Licentie(s) Deskundigheid Cloud technologie Euri

Nationale toetsinfrastructuur? Nu nog een vraag, na vanmiddag wellicht niet meer… Heino Logtenberg Programmamanager ICT&O 2 februari 2012