Infomoment 28 januari 2009 Brussel. Programma •9u30 – 10u: Voorstelling - Waarom en hoe registreren •10u – 11u: Traject pilootproject –Registratie gebruikers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Analyse van incidenten
Advertisements

14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
De opstart van een succesvol verzuimbeleid
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
SAMEN LEVEN ONTMOETING SOCIALE NETWERKEN SERVICEPUNT VRIJWILLIGERS.
Registratie van de TDI-variabelen met de Registratiemodule van het Technisch Platform Versie Rue Juliette Wytsmanstraat 14 | 1050 Brussels |
e-Procurement in Antwerpen; het belang van een stimulerende gangmaker
De Nederlandse Kamer van Koophandel voor België en Luxemburg (NKVK) streeft ernaar het eerste aanspreekpunt te zijn bij grensverleggend zakendoen binnen.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Detentie Antwerpen VDAB.
Welkom. Welkom Even voorstellen: De heer Drs. C.H.M. Bentlage Teamleider HAVO / VWO.
4de collegagroep voor zorgcoordinatoren 13 maart 2013
E-portfolio NL Een Leven Lang Leren René Schreurs & Yvonne Kremers
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
1 Project Burgergericht Besturen: Kwaliteit en Vertrouwen in de Overheid K.U.Leuven Instituut voor de Overheid
Welkom!.
Beleidsplan Ruimte Vlaanderen
Dia 1 Productencatalogus Samen beter informeren. dia 2 Wat is Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Kennis delen is kracht HR-deelnetwerk 23 mei 2014 Video ants
Digiflow - Télémarc Uitrol naar OCMW’s
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
TO-oproep en projectfiche  Agendapunten  Oproep  Aanvraagformulier Concept/uitgangspunten Concrete punten vh formulier  Beoordeling  Vragen.
RYLA D1610 Rotary Youth Leadership Awards.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
Afdeling Studietoelagen Kwaliteitsnetwerk 31 januari 2005.
2012 Nieuwjaar: zondag 1 januari – Drie Koningen: vrijdag 6 januari.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Plaats voor een heading WELKOM Startbijeenkomst GPR 22 januari 2009.
Welkom. Teamleider HAVO / VWO Even voorstellen: De heer C. Bentlage.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
VAN HAVO/VWO-3 NAAR 4. Van onderbouw naar bovenbouw! K. Nieuwenburg/S. Tolsma FarelCollege Meerwegen scholengroep 1.
Damme en Knokke-Heist VOORSTELLING THUISZORGPLATFORM.
zelfsturend portfolio-onderwijs:
Ariane Decramer Joke Hofmans Vlaams-Europees verbindingsagentschap Brussel, 11 februari 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Dynamo Project: managementondersteuning voor sportclubs
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Doelstellingenmanagement Ronde tafel - 23 oktober 2014.
Welkom!.
ontdek wat jij kunt bereiken
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Informatieve ouderavond mavo 4 19 januari 2015
ZijActief Koningslust
Doelstellingenmanagement
Belastingen Homcom Belastingen Papier of on-line? – Papier tot 26 juni – Online tot 16 juli On-line – Eid – Token – Wie voor online koos krijgt.
Informatieavond mavo  Voorstellen mentoren  Algemene informatie leerjaar 4  Eindexamen  Sectorwerkstuk: doorstroom MBO of havo  Activiteitenweek.
Project ‘Oog Voor Elkaar’. Oog voor elkaar, verbindt elkaar 6 projecten ‘oog voor elkaar’ in Vlaanderen Ons Centrum werkt mee aan één van deze projecten.
Wij ondersteunen, stimuleren en begeleiden het Vlaamse integratie- en inburgeringsbeleid Ook ikv verhoogde asielinstroom VVOS Vlaams-Brabant 2 februari.
Infodag Binc Dialoog, Reflectie en Actie 22 en 30 september 2010 Brussel - Gent.
Infodag Binc 8 en 12 oktober 2010 Schaarbeek - Gent.
Opleiding BINC Februari - maart Boudewijngebouw. Programma 9u – 9u 20: opbouw en principes BINC 9u20 – 9u40: in/uitloggen 9u40 – 10u: download DoMinO.
Infodag Binc 3 september 2010 Brussel. Welkom – 10.15Voorwoord door Stefaan Van Mulders, Agentschap Jongerenwelzijn – 11.00Waarom registreren?
Transcript van de presentatie:

Infomoment 28 januari 2009 Brussel

Programma •9u30 – 10u: Voorstelling - Waarom en hoe registreren •10u – 11u: Traject pilootproject –Registratie gebruikers –Tijdspad pilootproject •Opleiding •Start •Leertrajecten •Ervaringsuitwisseling: 11 juni 2009 •Evaluatie •Eindrapport ‘Good Practices’ •11u – 11u20: pauze •11u 20 – 11u30: Verwachtingen tav registratieverantwoordelijken •11u30 – 11u40: Ondersteuning OSBJ •11u40 – … : Vragenronde

Voorstelling

Waarom registreren? 1.Voor de sector •Betrouwbare en uniforme cijfers •Beschrijving doelpubliek voor Vlaanderen en per werkvorm •Onderbouwing maatschappelijk debat •Reflectie en dialoog tussen sector en beleid 2.Voor de voorziening •Betrouwbare en uniforme cijfers – vergelijking met Vlaams gemiddelde •Beschrijving doelpubliek •Reflectie en dialoog: aansturing beleid •Stof discussie andere partners •… 3.Voor het team en de begeleiding •Intervisie-instrument •Hulpmiddel verslaggeving •Mini-opvolgingsdossier •Hulpmiddel participatieve hulpverlening •Het zet aan tot reflexieve houding •…

Hoe registreren? Blik op het registratiesysteem!

Afspraken gebruikers –2 profielen: hulpverlener en registratieverantwoordelijke –Minimaal 2 registratieverantwoordelijken/voorziening –Registreren gebruikerslijst op website •Registratieverantwoordelijken: vóór 30/01/2009 •Hulpverleners: vóór 28/02/2009 –Federaal token: noodzakelijke backup • –Elektronische kaartlezer •Informatie op: –Wijziging gebruikers •Nieuwe gebruiker: formulier website •Ex-gebruiker: meld dit op •Profielwissel: meld dit op

Wat staat ons te wachten? (1) •Opleiding: –Wanneer? • februari (telkens 12 deelnemers) •25 – 26 – 27 februari (telkens 12 deelnemers) •4 – 5 – 6 maart (telkens 24 deelnemers) •Telkens van 9u -13u – Voor wie? •Enkel registratieverantwoordelijken •Alle registratieverantwoordelijken –Waar? •Boudewijngebouw –Wat heb je nodig? •Federaal token •Elektronische identiteitskaart •Anonieme casus

Wat staat ons te wachten? (2) •Start registratie voorzieningen –wanneer: x maart 2009 –Welke dossiers? •ALLE nieuw gestarte dossiers sinds 1 januari 2009 •Bij voorkeur: ALLE lopende dossiers van 2009 (instroom obv laatste evolutieverslag) ifv oa jaarverslag •Leertrajecten en ervaringsuitwisseling (maart – juni 2009) –Thema’s: •organisatie registratiedoelstellingen formuleren •Functioneren jongereteambespreking •Inpassen in hulpverleningsproces –Opvolging voorzieningen door OSBJ –Ervaringsuitwisseling: 11 juni 2009 (herhaling in najaar) •Evaluatie •Eindrapport ‘Good Practices’

Wat verwachten we van jullie? •Registratieverantwoordelijke = –Eerste aanspreekpunt voor begeleiders –Informeren hulpverleners –Trekken project in team (niet registratieverantwoordelijken alleen!) –Schakel tussen OSBJ en begeleiders •Samen slagen in het opzet •Eerlijke feedback •Afspraken vzw’s – netwerken –Vragen bundelen –Ondersteuning tussen voorzieningen

Wat biedt de OSBJ? •Opleiding met handboek •Up to date informatie via –Website (FAQ) –Mailings aan alle registratieverantwoordelijken •Ondersteuning tijdens ganse project via: –Procesbegeleiding leertrajecten –Helpdesk via

Vragen? •Vragen •Evaluatie