Fysiotherapie en Kwaliteit
Presentatie RGF-AMA op 15 juni 2011 Zorginkoper Paramedie Tot 1 juli 2011!
Inhoud •Wat betekent Kwaliteit voor ons als verzekeraar? •Kwaliteit en Tariefdifferentiatie •Kwaliteitsmeting middels een audit
Wat betekent Kwaliteit voor ons als verzekeraar? •Wij willen onze verzekerde optimaal bedienen; –Kwaliteit behandeling garanderen en –Via diverse kanalen deze kwaliteit zichtbaar maken; –In 2012 meer informatie beschikbaar maken; •Kwaliteit is o.a. –Klanttevredenheid –Methodisch handelen
Kwaliteit en Tariefdifferentiatie •Tariefdifferentiatie goed instrument om kwaliteit te stimuleren ; −Huidige differentiatie is verouderd, te weinig aandacht voor kwaliteit; •Met ingang van 1 januari 2012 nieuwe criteria; −Etalage informatie: afspraken over telefonische bereikbaarheid, website, wachttijd en openingstijden −Deelname aan Kwaliefy (EPD, KTO uitgevoerd) −Kwaliteitsmanagementsysteem −Klinimetrie
Kwaliteit meten met behulp van een audit •Meten kwaliteit is taak beroepsgroep zelf •De beroepsgroep voert zelf nog geen audit uit •Daarom tot op heden kwaliteitstimulerende audit Z&Z •Niet één op één gekoppeld aan tariefdifferentiatie •Per 1 januari 2012 alleen nog steekproefsgewijs