Reisbedrijf van de toekomst

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Organisatiekunde.
Hoe ontstond dit initiatief ?
“Hoe kom ik aan klanten?”
GfG ® Ook uw gemoedsrust verdient vakantie! Voyages réservés, voyages assurés !
Kopen en verkopen les 74.
Hoeveel pensioen krijg ik straks?
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Gebruik DMC’s voor Dynamic Packaging be connected…
Ivo Valkenburg, directeur Adviesklimaat bv What a Wonderful World! Louis Armstrong
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Edeltronics: • Een nieuw soort elektronicawinkel • Stelt de klant centraal en straalt luxe en innovativiteit uit • Biedt de klant een nieuwe winkelbeleving.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Florecom en Internet bestel systeem
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
De kracht van MySolution
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
De kracht van HGH Gedreven, doelgericht en met zekerheid naar de juiste oplossing. Gedreven professionals, met de juiste oplossing daar gaat het om. Helder.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van GAC Business Solutions
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
RMC AUTOMATISERINGSDAG
Is een initiatief van Virtuele kansen in de reisbranche: van ondernemen tot arbeidsmarkt Op weg naar excellente commerciële dienstverlening.
Business Marketing Management
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Blue ocean. Rood versus blauw In rode oceanen vecht je tot bloedens toe om de gunst van de klant. In blauwe oceanen vloeit geen bloed, want daar zijn.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Interactive Experience model
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
VvE Beheer. Wie zijn wij Landelijke organisatie; Platte organisatiestructuur; Uitgebreide technische kennis van zowel installatietechnische, bouwkundige.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
BTN4U Boekingen beheren wordt nu pas echt eenvoudig.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Contracteren met Algemene Voorwaarden
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
De twee cabarettheaters van Den Haag steken hun nek uit
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Welkom Calamiteitenfonds: kom alle ins en outs te weten
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Reisbedrijf van de toekomst Dynamic Packaging Vrijdag 01 november 2013 Samengesteld door Rob Schilten Datum 20 oktober 2013 Versie 1.0

Voorstellen Rob Schilten Directeur / eigenaar VakantieXperts de Planeet 6 vestigingen / website Totaal 32 medewerkers Planeet bestaat meer dan 40 jaar Sterke regionale speler

Wat is Dynamic Packaging? Dynamic packaging is het samenvoegen van losse componenten zoals een vlucht, hotel en autohuur en deze verkopen als een reis. Dynamic packaging is hard op weg om de traditionele vaste pakketreizen in aandeel te overtreffen. De consument wil lage tarieven maar ook flexibiliteit. Dit betekent een los koppeling van stoelen en bedden, wat leidt tot dynamic packaging. Volgens ANVR: Dit is een reis die is samengesteld uit losse onderdelen van verschillende leveranciers en/of dienstverleners.

Geschiedenis Wij doen het feitelijk al vanaf de eerste dag! Wikipedia geeft aan: Dynamic packaging werd al in 1860 geïntroduceerd door Thomas Cook and Son. Het werd toen voornamelijk gebruikt voor grote expedities. Advies aan huis Maatwerk sinds 1972

Waarom DP? Wie betaald – bepaald! Klant wil flexibiliteit, snelheid, geen aanvragen Combinaties met Low cost airlines – vooral vanaf Weeze en Eindhoven Verschraling van bestaande aanbod Openstellen van grenzen ( buitenlandse verkopen ) Steeds betere systemen Het gaat om content We willen minder TO gebondenheid Marges staan onder druk Steeds meer onderdelen non-commisionabel Productdifferentiatie met verschillende marges Reisburo’s moeten steeds creatiever zijn/worden Gehele business model verandert in rap tempo (directe incasso )

DP bij VX de Planeet Bestaande Touroperators bieden niet (altijd ) wat de klant en dus het reisburo zoekt! Steeds meer samenwerking met (nieuwe ) partijen: Untamed Wildlife Exclusive destinations FOX Pharos Estivant Pangea Travel Enz, enz Maar ook: DMC’s Rechtstreekse inkoop bij accommodaties

DP bij VX de Planeet Markt verandert:

DP bij VX de Planeet Systemen die nu gebruikt worden: VIKI Offerte Generator Euram Bedsonline Expedia Transhotel Exclusive Destinations Booking.com Travel Packager Travel Marketing E-booker Holiday extra’s Traffics - Cosmo Enz

DP bij VX de Planeet Risico’s: Aansprakelijkheid Wat als een reisonderdeel uitvalt Wat als een reisonderdeel failliet gaat Of als er een wijziging komt die niet bekend is Samengestelde reis - AV Verzekering Voordelen: Marge maken Voor de consument minder transparant Toegevoegde waarde reisburo laten zien Weg van de massa – stay out of the shit Voor de consument voordeliger (vakantieperioden) Uitdagender werk!

Per kantoor andere mix – andere klanten! DP bij VX de Planeet Wat zijn de voorwaarden om goed aan DP te kunnen doen? Goede automatisering / administratie / verwerking Kennis van de Reisverkopers Ervaring van en met de DMC’s en acco leveranciers Enorme flexibiliteit van de Reisverkopers Doortastendheid Andere manier van werken / denken / mindsetting Per kantoor andere mix – andere klanten!

DP bij VX de Planeet Opleidingen Medewerkers Inhouse trainingen Product presentaties Werkbezoeken bij Collega’s Nieuwe systemen ( testen – uitproberen ) Eigen opleidingsdagen Gewoon doen! Per november 4 medewerkers dedicated mee aan de slag op geselecteerde gebieden

Systemen op de markt!

Systemen op de markt!

Systemen op de markt TravelFlx

Systemen op de markt Euram

Systemen op de markt

Systemen op de markt ( kayak)

Systemen op de markt Offerte generator

Systemen op de markt

Uitdagingen Goede DMC’s vinden die ook nog eens betrouwbaar zijn Aansprakelijkheden regelen ( ook binnen ANVR verband ) Hoe weet de klant wat DP voor hem inhoudt? Ziet de klant de toegevoegde waarde als het reisburo DP aanbiedt of gaat hij toch kijken of het elders goedkoper kan? Wat als een DP onderdeel uitvalt? Aansluiten van systemen Goede administratieve afhandeling Boekingsformulieren met alle relevante informatie voor de klant per onderdeel duidelijk gespecificeerd Grote buitenlandse spelers kunnen op deze markt induiken Touroperator - Reisbureau

Touroperators Flexreizen X- boekingen Duitsland De Jong Intra – DMC’s

De Klant De klant verwacht een voor hem passende reis De klant verwacht de juiste prijs voor zijn reis, dit hoeft niet altijd de goedkoopste te zijn! Je kunt de klant niet in hokjes plaatsen Klant is hybride – maakt iedere keer zijn keus Klantloyaliteit moet omhoog DP eerst voornamelijk Verre Reizen + Stedenreizen DP steeds meer voor de Strandvakanties in Europa – dit aandeel stijgt het snelst! Standaardpakketreis is passé Klant is leading – aanbod gedreven naar vraag gedreven User Generated Content - Travel Samengestelde reis verzekering afsluiten!

Toekomst

Toekomst

Toekomst Gebeurtenissen OAD zorgen voor stroomversnelling Reisburo’s die niet mee gaan zullen ophouden te bestaan De vraag is wie er overleefd? Touroperator of Reisagent? Specialisatie zal een vlucht nemen Klant zal centraal moeten ( blijven ) staan Customer journey MRO – Salesworks – Bynamics gegevens - Contact momenten Meer uit klant gegevens – project klant Social Media

Toekomst

Onderzoeken

Toekomst De Crisis steeds minder invloed! Reisbedrijf = VakantieXperts Geweldige branche – nooit saai Juiste product, juiste plaats, juiste prijs, juiste personeel! Klanten gunnen je de handel – Local Hero – klant thuis bezoeken Ontzorgen Aanbeveling door klanten - klantwaarderingen Blijven investeren in je mensen! Reisburo’s moeten af van stoffig imago en wellicht van de naam! Belevingsruimte Uitbreiden regionale bekendheid - marktsituatie Survival of the fittest ----- Notulen (28-10-13 07:52) ----- Groeien volgend jaar met 4% Kosten per kantoor dalen

Toekomst

Brancheorganisaties ANVR – SGR

Vragen?