INretail / GfK Fashionscan

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Relaties Contractmanager (Presentatie Peter Streefkerk)
Advertisements

Aanbieding Nacsport Video Analyse. Aanbieding Nacsport Video Analyse Nacsport Basic Plus : Dit is een nieuwe versie met o.a. als extra.
- Administratie - Analyse - Actie -
Automatic Delivery Rewards Basisprincipes. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards of ADR is een programma waarvoor Distributeurs en Klanten.
Presentatie programma Access applicatie kopersbegeleiding
Aanbieding Nacsport Video Analyse. Aanbieding Nacsport Video Analyse Nacsport Scout Plus : Eerste in de reeks professionele versies.
Jonas Pauwels 1 BaSwC.  Carpooling  Wat is Carpooling?  Hoe werkt het?  Carpooling is te regelen naar eigen wensen .Cambio-autodelen  Wat is cambio-autodelen.
EDSO Software. Wat is de nmegids?  Een online catalogus van uw producten en lessen.  De mogelijkheid voor scholen om in te schrijven:
SCHOEN- MONITOR Aanleveren cijfers en inzien eigen benchmarkrapport via of
Kennisnet en de Kennisnet Federatie
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
EDSO Software Digitale KCEGids EDSO Software.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Leasingmarkt in Nederland Marktcijfers 2012 Nederlandse Vereniging van Leasemaatschappijen – NVL Samengesteld door: Peter-Jan Bentein, Secretaris 20 maart.
Beheer uw chemicaliën op school op overzichtelijke en verantwoorde wijze Chemicaliënmanager.
Presentatie Tactisch Marketingplan
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
De kracht van Abecon Abecon helpt trainers en opleiders om samen efficiënter te werken. Met onze branche oplossing zijn minder handelingen nodig en heeft.
Standard Business Reporting Een schets 17 april 2012.
E-pensioen Online antwoord op al je pensioenvragen.
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Maandrapportages via de Beveiligde site Dienst Uitvoering Onderwijs 27 januari 2011 André Hooijveld & Jeroen Cevat.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Dienst Uitvoering Onderwijs
Informatieavond CAE, Internationale Stage en IB voor 4VTTO 15 Februari 2013.
MKB-NL 1 april 2009 Benchmarkonderzoek In de wonen- en modebranche.
Bedrijfsvergelijkend onderzoek BNA MKB Nederland, 1 april 2009 Leontien Sauerwein Manager Beleid.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
Tennisvereniging De Schutskamp Wie goed doet, wordt niet beboet.
1. Basis In BRON: Alle in- en uitschrijvingen Diploma’s
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
OPLEIDING HOCKEYTRAINER
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Het opladen van gegevens naar Peridos Mieke van der Est-Kraan, kwaliteitsadviseur Nicolette Ursem, wetenschappelijk adviseur.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Draaitabellen in Excel Rotterdam, 6 december 2011 drs. ing. M.M.A. Scheepers Instituut voor Management Opleidingen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
T Shirts bedrukken T shirts laten bedrukken wordt gedaan omdat het voor veel verschillende doeleinden gebruikt kan worden. Bijvoorbeeld door bedrijven.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst Verzuimloket DUO & regionale ontwikkelingen RMC regio 13.
Onderzoeksmonitor Benchmark Leasemaatschappijen 2016 Ilisia Marketingservice kondigt de uitvoering aan van het Benchmark Leasemaatschappijen 2016
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Benchmark Leasemaatschappijen 2017
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
verwarring begrippen omzet of winst
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
PRODUCEREN OMZET, AFZET, WINST.
Prijssystematiek versie 9.3
AFDELING 2 marketingbeleid.
Benchmark Leasemaatschappijen 2018
BASISREKENVAARDIGHEDEN
BASISREKENVAARDIGHEDEN
‘Summerpromo’ Cashback Canon
Daag uw werknemers uit om op 6 april naar hun werk te lopen!
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

INretail / GfK Fashionscan

Deelnemende retailers (peildatum maart 2013)

De voordelen op een rij: Snelle beschikbaarheid marktcijfers, met naast maandcijfers (in waarde, stuks, prijs) ook weekindexen. Op dieper artikelgroepniveau (jackets, suits, blazers, trousers, jeans, dresses, skirts, tops, underwear e.d.). Gebaseerd op 1 sterk panel met grote marktdekking (grootwinkelbedrijf, mkb, ketens). Naast offline ontwikkelingen kun je ook de online ontwikkeling volgen. Met benchmark, waarbij eigen prestaties gevolgd en vergeleken kunnen worden met het panel. Zonder grote inspanning van de deelnemende retailer. Garantie tot anonieme, niet herleidbare, verwerking van gegevens van deelnemers.

Maandrapportages voor deelnemers

Maandelijkse informatie voor deelnemers Bovenmode Jackets/coats, Suits, Blazers Trousers, Jeans, Overall, Dresses, Skirts, Tops Beenmode Socks, Hosiery Ondermode Nightclothes, Underwear, Swimwear Schoenen Shoes Accessoires Pers. Accesories Cijfers op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Cijfers distributiekanaal: Multibrand (overwegend mkb-ers) Mits aangeleverd door deelnemer: Online vs offline Exclusief voor deelnemende leden van INretail

Weekrapportages voor deelnemers

Wekelijkse informatie voor deelnemers: Sector Bovenmode (outerwear) Beenmode (legwear) Ondermode (underwear) Schoenen (shoes) Accessoires (pers. accessories) Cijfers op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen

Wekelijkse benchmark voor deelnemers YTD = Cumulatief kalenderjaar Tactische, snelle, feitelijke observaties van markt trends vergeleken met de eigen prestaties

Wekelijkse benchmark voor deelnemers Fashionscan Leaderpanel Netherlands LAST 13 WEEKS WOMEN Value,Growth Index PY PRJ 127964 - RG 2005154 - RP 17507712 - ID 352272517 W47 12 W48 12 W49 12 W50 12 W51 12 W52 12 W01 13 W02 13 W03 13 W04 13 W05 13 W06 13 W07 13 90,4 106,9 93,1 104,8 96,4 106,5 103,9 105,9 95,8 91,4 105,6 102,3 102,6 85,1 101,6 94,3 70,9 78,8 114,2 97,4 89,2 88,6 79,9 104,6 102,4 Leaderpanel Retailer XXX 70 75 80 85 90 95 100 105 110 115 G r o w t h I n d e x P Y

Hoe werkt het? Frequent en gedetailleerd inzicht geven én krijgen zonder dat het je veel tijd kost, kan alleen als jouw wekelijkse omzetgegevens volledig geautomatiseerd worden verzonden. Hiervoor is een koppeling nodig tussen jouw kassasysteem en de Fashionscan. Handmatig cijfers invoeren is niet meer nodig en mogelijk. GfK verwerkt de gegevens van deelnemers anoniem en vertrouwelijk. Cijfers zijn niet herleidbaar naar individueel niveau. Alleen deelnemers krijgen een terugkoppeling van hun eigen cijfers te zien. 

Kosten Deelnemen is kostenloos. GfK berekent niets voor het verwerken van je gegevens en het maken en verspreiden van rapportages. Je softwareleverancier kan echter wel kosten rekenen voor het geautomatiseerd ophalen en doorsturen van je verkoopdata naar GfK. Of kosten worden berekend en wat deze kosten zijn, verschilt per leverancier. Vraag hiernaar bij je softwareleverancier, dan weet je waar je aan toe bent. GfK heeft voor jouw leverancier een script waarin staat hoe data aangeleverd moet worden. Interesse? Mail naar marktonderzoek@inretail.nl.

Extra rapportagemogelijkheden Wie meer informatie wil dan de gratis standaard maand- en weekrapporten, kan tegen betaling verdiepende rapportages afnemen, bijvoorbeeld naar subartikelgroep (zie de volgende sheets voor voorbeelden). Inretail-leden krijgen hierop 25% korting*. Neem bij interesse contact op met GfK. Retailers die niet deelnemen aan de Fashionscan, kunnen ook geen aanvullende informatie kopen. *dit geldt niet voor de al lopende contracten die individuele bedrijven met GfK gesloten hebben.

Verdiepende informatie (betaald) Sector Main article group ARTICLE GROUP SUB ARTICLE GROUP Bovenmode Jackets/coats JACKET Long/Short COAT WAISTCOAT Suits SUITS Standard/Smoking/Tailor Made Blazers BLAZER Trousers TROUSERS Standard/Capri/Short LEGGINGS Jeans JEANS Overall/tracksuit OVERALL TRACKSUIT Dresses DRESSES Skirts SKIRTS Tops SHIRTS/BLOUSES 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless POLO T-SHIRT VEST TOP SWEATSHIRT BOLERO PULLOVER CARDIGAN Absoluten op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Distributiekanalen Online vs. offline Monobrand / Multibrand / Mass M. Tegen betaling Gratis voor deelnemers

Verdiepende informatie (betaald) Sector Main article group ARTICLE GROUP SUB ARTICLE GROUP Beenmode Socks/Hosiery SOCKS Ankle/Knee/Overknee/Trainers Hosiery Stockings/Tights/Footless Tights Ondermode Night clothes PYJAMA Long/Short NIGHTSHIRT NIGHTDRESS GOWN CORSETRY (women) Bras/Bustiers/Corsets/Tops PANTS Boxer/Hipster/Slip/String/Long SETS 8 Combinations BODY Underwear UNDERSHIRT 1/1 Sleeve, ½ Sleeve, Sleeveless UNDERSKIRT BIKINI Swimwear SWIMSUIT Boxer/Slip/String PAREO ANY OTHER Absoluten op basis van : Verkoopwaarde (omzet) Verkoopafzet Gemiddelde verkoopprijs Segmenten afhankelijk van assortiment deelnemer: Heren, dames, kinderen Distributiekanalen Online vs. offline Monobrand / Multibrand / Mass M. Tegen betaling Gratis voor deelnemers

Nog een keer alles op een rij: Verdieping in absoluten naar artikel- en subartikelniveau, stuks prijs- en prijsbanden, verkoopkanalen en merkinformatie Grafische weergave analyses Benchmark alle groepen Hoofdartikelgroepen naar \ waarde, stuks en gemiddelde prijs Online – offline (indien aangeleverd) Excel rapportage & management charts zoals bij wekelijks Benchmark – regionaal indien mogelijk Wekelijks betaald (extra verdieping) Verdieping op artikelgroepen Absoluten in stuks, prijs en omzet Verdieping naar verkoopkanaal Marktaandelen merken Benchmark naar alle categoriëen Wekelijks gratis (als tegenprestatie voor aanlevering) Sectoren (bovenmode, beenmode, ondermode) Cijfers op basis van omzet Managementcharts op basis van modetotaal naar waarde Excel rapportage op basis van cijfers naar waarde en sector Benchmark eigen cijfers Maandelijks gratis Maandelijks betaald (extra verdieping) Fashionscan