Verklaring Arbeidsrelatie A&A-kantoren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verder met de persoonlijke aanpak
Advertisements

Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
De nieuwe werkelijkheid
Deeltijd-WW in bouw en hout De regels, de kansen en de risico’s voor werknemers September 2009.
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
VAP-THEMADAG 22 november 2011 Gigi Schutte. Europese aanbesteding • EA: Moeten of kans pakken • Aanbesteden :Doel of middel • Uitgangspunt :Markt of uw.
Aanbesteding of Subsidie
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Dinsdag 4 april 2017 Bedrijfspresentatie Clean Concepts B.V.
Brancheservicepunt Zorg&Welzijn
Inkopen en aanbesteden
Hulp bij het huishouden Gemeente Gouda presentatie gemeenteraad Gouda 15 september 2010.
Opfrisser Aanbestedingsrecht Werkgroep Leveranciersselectie Polo. G. van der Putt 9 december 2008.

Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
1 European Union Regional Policy – Employment, Social Affairs and Inclusion EUROPEES SOCIAAL FONDS OPERATIONEEL PROGRAMMA Disclaimer: deze info.
SOCIAL RETURN: BELEID EN PRAKTIJK IN NEDERLAND
Loopbaanplein Achterhoek
Facility management en inkoop
18 september 2012 Aanbesteding Verdiepingsdiagnostiek Voorlichtingsbijeenkomst.
HOOFDLIJNEN TOEZICHT EXAMINERING BIJEENKOMST 29 november 2007 ‘AANTOONBAAR COMPETENT’
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Acquisitie.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Welkom.
WELKOM.
Haarlems Inkoop- en Aanbestedingsbeleid
LEREN WERKT VOOR ARBEIDSGEHANDICAPTEN Inspiratieconferentie 2008 Erik van Zoonen, Sharon Smit.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
Iedereen zet zich in Tegenprestatie of Maatschappelijke bijdrage.
Praktijksessie Welzijn, aanbesteden of subsidiëren Hoe te kiezen?
SC-LLLL bijeenkomst. Programma 12:00 – 13:00 Lunch 13:00 – 13:30 Introductie adhv Businesscase 13:30 – 15:00 Carrousel per werkpakket (groepsindeling.
Social return Definitie Vormen van social return Rotterdamse keuze
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
'Ondernemen met je hart' Presentatie Participatiewet, Werkgeversservicepunt.
De ‘Zichtbare-schakel’-wijkverpleegkundige: een hele zorg minder Kosten-batenanalyse in opdracht van ZonMw Workshop effectieve innovaties in wonen, zorg.
Inkoop bij de gemeente Veenendaal
Inkoop arbo- en verzuimbeleid
Marjan van Hof & Lineke Bos
Denk aan de toekomst FNV Manifest Gemeenteraadsverkiezingen 2010 Op 3 maart 2010* is het zover. Dan vinden in Nederland nieuwe gemeenteraadsverkiezingen.
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Aanbesteden in de thuiszorg’
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2016
Kick off bijeenkomst Inkoop Wmo augustus 2015.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Voorlichting Stichting Philadelphia Zorg Wanneer heeft u recht op een WW uitkering? Er is relevant urenverlies (>5 uur/wk), geen recht op loondoorbetaling.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Basistarieven Hulp in de Huishouding 1 en 2 Presentatie 3 april 2013.
DERDE AANVRAAGTERMIJN SECTORPLANNEN Actieteam crisisbestrijding Stichting van de Arbeid
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
Inclusief organiseren in Kampen het Kamper inkoopmodel presentatie MO-Groep 5 juni Zwolle Hans van der Haar.
Naar de gemeenten Wmo-koffietafel HPO-netwerkdag 28 november 2011 Edwin van Schijndel.
De impact van een circulaire aanbesteding vloerbedekking Nevi Inkoopdag 2016.
1 De Klant aan het Roer Contractering en inkoop AWBZ-zorg 2010 Univé- VGZ- Trias- Zorgkantoren.
Inkoopkader Wet Langdurige Zorg 2017 Zorgkantoor Midden IJssel.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Rechtmatig en doelmatig inhuren op basis van de herziene Aanbestedingswet Het Dynamisch aankoopsysteem CLAIRE LEUSSINK-NIES – 22 NOVEMBER 2016.
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
Aanbesteding jeugdteams
Inkoop Jeugdhulp Aanbestedingskader 9 december 2017.
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Welkom Even voorstellen: Wnd Arbeidsdeskundig Adviseur
Aanbesteding IJssportcentrum Eindhoven Informatie-bijeenkomst 15 april 2016.
Open zeker ambitie Oktober 2017.
Tariefstelling Wmo 2019.
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Startbijeenkomst aanbesteding hulp bij het huishouden
SROI Stadswerk.
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Verklaring Arbeidsrelatie A&A-kantoren Versie 22 juli 2003 Uitvoering Werknemersverzekeringen (JW)

Inhoudsopgave Huidig beleid re-integratie werkzoekende jongarbeidsgehandicapten Ingezette beleid UWV per 1 april 2008 Consequenties voor inkoop re-integratiedienstverlening = Inkoopkader Doorkijk 2009

Re-integratiebeleid t.a.v. werkzoekende (jong)arbeidsgehandicapten UWV heeft uitbestedingplicht re-integratiedienstverlening in kopen op de private markt UWV koopt enkel re-integratietrajecten in Europese regelgeving verplicht tot in acht nemen aanbestedingsbeginselen Transparantie, non–discriminatie, objectiviteit, eisen in verhouding opdracht etc.

Kenmerken aanbesteding Vast stramien: Programma van Eisen en Algemene Voorwaarden Selectie- en gunningseisen Selectie-eisen vormen de knock-out criteria (financiële voorwaarden, inschrijving KvK, privacy-/klachtenreglement) Gunningscriteria zijn de vergelijking van offertes op onderdelen zoals kwaliteit, methodiek en prijs (‘de wedstrijd’)

Belangrijkste voor- en nadelen aanbestedingsprocedure – evaluatie 2007 Heldere inkoopprocedure volgens vast stramien In loop der jaren professioneel kader neergelegd Inkoop gaat over te verwachte dienstverlening in de toekomst Beperkt aantal te contracteren partijen Vooraf indicatie omvang opdracht Beperkte duur contract – innovatie dienstverlening niet gestimuleerd Onvoldoende flexibel inspelen op huidige situatie arbeidsmarkt Beperkte klantkeuze

Overzicht Inkoopkaders re-integratiedienstverlening tot 1 april 2008 Aanbestedingsprocedure voor meest voorkomende dienstverlening Mantelovereenkomst IRO in geval klant zelf zijn re-integratie vorm wil geven Inkoopkader ‘ Vrije Ruimte’ = innovatieve dienstverlening in vorm van voorschakel- en re-integratietrajecten tot drempelbedrag van € 206.000,-

Ingezette lijn re-integratiebeleid UWV per 1 april 2008 Aanleiding evaluatie aanbestedingsprocedure UWV Verbeterpunten: Verhogen effectiviteit = meer plaatsingen Meer individueel maatwerk Optimaliseren keuzemogelijkheid klant Selectieve inzet van dienstverlening

Herformulering uitgangspunten inkoopbeleid Gemotiveerde klant Bij niet motivatie handhaving Uitsluitend nog toeleiding naar concrete vacatures bij werkgevers of op de arbeidsmarkt Niet voor elke klant een volledig traject Op basis van Re-integratievisie bepaalt UWV óf en welke dienstverlening voor klant nodig is (Flexibele) inkoop dienstverlening onder vernieuwd Inkoopkader

Inkoopkader Re-integratiediensten 2008 Vervangt aanbestedingsprocedure In 2008 heeft gelijkschakeling eisen met Beoordelingskader IRO en Vrije Ruimte al plaatsgevonden Flexibele vorm van contracteren Niet langer concurrentie op prijs Beoordeling vooraf op algemene entree-eisen = bepaling of bedrijf in staat is kwalitatief goede dienstverlening te bieden Concurrentie na sluiten Toegangsovereenkomst op kwaliteit

Borging inkoop kwalitatief goede dienstverlening - van Longlist naar Shortlist - Toetsing aan entree-eisen per dienstverlening dat onder het Inkoopkader wordt ingekocht Opdrachtverlening is steviger in de regio verankerd Eenmalig per regio aantonen voldoen algemene entree-eisen Per dienstverlening aantonen voldoen aan dienstspecifieke eisen Intensieve monitoring tijdens looptijd overeenkomst – niet (meer) voldoen betekent ontbinding

Algemene entree-eisen Vrijwel identiek aan selectie-eisen aanbesteding Financiële eisen, inschrijving KvK, privacy-/klachtenreglement, beschikbaar stellen vakbekwaam personeel, verzekeringspolis, niet van toepassing zijn uitsluitingsgronden. Dienstspecifieke eisen: Aantoonbare ervaring met in te kopen dienstverlening Beschikken over actueel werkgeversnetwerk i.v.m. plaatsingen Prijs offreren beneden door UWV vastgestelde prijs Bedrijven met Keurmerk Blik op Werk krijgen voor aantal entree-eisen vrijstelling van bewijslast

Dynamische productencatalogus Periodiek publiceren dienstverlening Beperkte aanmeldtermijn bedrijven Duur Toegangsovereenkomst 3 kalenderjaren Productencatalogus per 1 april 2008 nu nog uitsluitend beschikbaar voor klanten die door de Werkcoach UWV naar werk worden begeleid

Dienstverleningscluster 1 Uitkeringsregime klant niet langer bepalend voor opdrachtomschrijving Belemmering en mogelijkheden van de klant zijn leidend voor dienstverlening Niet langer uitsluitend (volledige) re-integratietrajecten, maar ook diensten w.o. Jobhunting, verhogen psychische weerbaarheid.

Dienstverleningscluster 2 Hoe werkt dienstverleningscluster: Voorbeeld: Jobhunting met resultaat de plaatsing. - Onder dit cluster vallen ook eventuele specialisaties w.o. Jobhunting voor oudere werkzoekenden (45+ en 55+), hoger opgeleiden, laag geletterden etc. Deze worden niet apart gecontracteerd Minimale activiteiten per dienstverlening dat een bedrijf in ieder geval behoort te leveren. Sollicitatietraining en daarmee verband houdende activiteiten is onderdeel, dus geen aparte inkoop Specialisatie in Klantkeuzesjabloon kenbaar maken. Is methode (nog) niet voor handen, dan treedt UWV met al gecontracteerd bedrijf in overleg of deze onder afgesloten Toegangsovereenkomst is te leveren.

Monitoring tijdens looptijd Toegangsovereenkomst 1 Indicatoren sluiten aan op Keurmerk Blik op Werk Resultaat Klanttevredenheid = 6 Opdrachtgevertevredenheid Doorlooptijden Privacyreglement Klachtenreglement Organisatie (beheersen bedrijfsprocessen) Elk bedrijf krijgt na afsluiten Toegangsovereenkomst voor de regio van opdrachtverlening een accounthouder ( maximaal 6)

Monitoring tijdens looptijd overeenkomst 2 Monitoring uitgangspunten Principe: niet voldoen = ontbinding overeenkomst Voor aantal aspecten verbeterplan mogelijk (bijvoorbeeld: privacyreglement) Voor andere aspecten leidt niet voldoen tot ontbinding overeenkomst en uitsluiting als opdrachtnemer van UWV voor 1 jaar

Sturing inkoopgedrag Werkcoach Uitgangspunten bij inkoop Maatwerk en keuzemogelijkheid klant Geen plicht tot aanlevering Werkcoach adviseert klant Inkoop bij best presterende bedrijven Op basis van productcatalogus bedrijven en benchmark

Inzet scholing Evaluatie scholingsprotocol Aangepast scholingsbeleid 86% wordt succesvol afgerond 52% leidt tot werk Kortdurende scholing succesvol Aangepast scholingsbeleid Alleen scholing bij concrete vacature In principe niet langer dan 3 maanden Altijd mogelijkheid voor langere periode maar dan onderbouwd (geen scholing op voorraad)

Doorkijk 2009 Vanaf 1 juli 2009 uitsluitend nog 1 Inkoopkader Beoordelingskader IRO en Vrije Ruimte maken onderdeel hiervan uit Contractering in 11 districten i.p.v. 6 regio’s Per 1 januari 2010 re-integratieondersteuning jongarbeidsgehandicapten binnen het Werkbedrijf van UWV belegd UWV past in te kopen dienstverlening op nieuwe klantgroep aan Verwachting groter belang Keurmerk Blik op Werk Aandacht voor administratieve lastenverlichting