De branche in kaart gebracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Communicatiemanagement in 2020 en The Realist Turn
Advertisements

V1, e-Business Blok 1 les 3, college en werkgroep Maandag 19 november 2007.
De marketing-omgeving
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Politieke Besluitvorming
IAM V2 Trendanalyse september 2008 WG 1.
3. Marketingomgeving Interne “omgeving”, micro-omgeving, eigen verantwoordelijkheid, beheersbaar (definitie Thiemen is fout) bedrijfsfuncties (afdelingen)
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Commercialisatie Fietsen
Opdracht Strategieontwikkeling
Geld verdienen met trends
IAM V2 Trendanalyse 24 september 2008.
Effectief Cultuurbeleid: Leren van Evalueren
Faculteit Sociale Wetenschappen
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Trendanalyse introductiecollege, V2, blok 1 peter buis en theo ploeg.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 5.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Een eerste kijk op trends
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Macro analyse DEPEST analyse Demografisch Economisch
Hoofdstuk 3 Externe analyse, omgevingsdiagnose
Dimensies Onderwerp Politiek Economie Fysisch Sociaal-cultureel
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
Marktvormen en inkoopmarktonderzoek
Swot analyse
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Marketing voor verkeerskunde
VERANDERINGEN IN DE LANDBOUW  Nieuw contract met samenleving voedselvoorziening  voedselkwaliteit, voedselveiligheid, milieu, natuur, landschap, dierenwelzijn,
De Toekomst Marketing.
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Commercieel beleid en recht
College 2 Marketingomgeving
Midden in de wereld:.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Trends en ondernemen Maaike Rijnders Docent trendwatching Fontys ACI Kenniskring Lectoraat Trendwatching o.l.v. Dr. Carl Rohde.
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
INVLOEDEN UIT DE MICRO-OMGEVING INVLOEDEN UIT DE MACRO-OMGEVING
Smart Business Consultants ‘We turn questions into solutions’
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
Wat is marketing? Hier was eerst een video van Easyjet.com.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
CV202A Jochem, Thies, Marnix, Silvia, Loulou en Lauren.
Les 7 Kind en omgeving Het individu in de context Kind en omgeving Het individu in de context.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Kind en omgeving Het individu in de context
Eldering hfdst. 3.3 Het cultureel ecologisch raamwerk
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
MARKETING TOEPASSINGEN Maxim Oeyen Wout Noeyens Lukas Vandecruys
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Universiteit Derde Leeftijd Geel – 15 november 2011.
Midden in de wereld:.
Redeneren over de verzorgingsstaat
Getting insights in zorgmarketing
Voorlichting, advies en instructie
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Beleid en regelgeving Les 1.
Ontwikkelingen in de recreatie
International Business Practice
Transcript van de presentatie:

De branche in kaart gebracht. FILMENTERTAINMENT De branche in kaart gebracht. DE BRANCHE IN KAART

MESO OMGEVING Leveranciers (productiebedrijven, zoals A-Film, Universal en Warner) Intermediairs (aanbieders, zoals bioscopen, videotheken en tv-zenders) Publieksgroepen (zoals financiële instellingen, media, overheid en belangengroepen) Afnemers (consumentenmarkt, industriële markt, intermediaire markt en de institutionele markt ) Concurrenten Belangrijk om met al deze groepen goede relaties op te bouwen en deze te onderhouden. En welke trends zijn er te ontdekken binnen deze groepen?

MACRO OMGEVING Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch De macro omgeving is de maatschappij als groot geheel. Welke maatschappelijke factoren kunnen van invloed zijn op de filmbranche? Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch

MICRO OMGEVING THE ENTERTAINMENT RETAIL GROUP Videoland Hollywoodfactory Moviemax Entertainmentclub Movies & More Inleiding eindproduct Met de coördinatoren Robbert-Jan van IJzendoorn en Robbert Timmermans

Met Daphne, Albert en Fiona! Klik op de borsten van Fiona voor het filmpje…