De branche in kaart gebracht. FILMENTERTAINMENT De branche in kaart gebracht. DE BRANCHE IN KAART
MESO OMGEVING Leveranciers (productiebedrijven, zoals A-Film, Universal en Warner) Intermediairs (aanbieders, zoals bioscopen, videotheken en tv-zenders) Publieksgroepen (zoals financiële instellingen, media, overheid en belangengroepen) Afnemers (consumentenmarkt, industriële markt, intermediaire markt en de institutionele markt ) Concurrenten Belangrijk om met al deze groepen goede relaties op te bouwen en deze te onderhouden. En welke trends zijn er te ontdekken binnen deze groepen?
MACRO OMGEVING Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch De macro omgeving is de maatschappij als groot geheel. Welke maatschappelijke factoren kunnen van invloed zijn op de filmbranche? Demografisch Economisch Sociaal-cultureel Technologisch Ecologisch Politiek-juridisch
MICRO OMGEVING THE ENTERTAINMENT RETAIL GROUP Videoland Hollywoodfactory Moviemax Entertainmentclub Movies & More Inleiding eindproduct Met de coördinatoren Robbert-Jan van IJzendoorn en Robbert Timmermans
Met Daphne, Albert en Fiona! Klik op de borsten van Fiona voor het filmpje…