Het maken van een tentoonstelling Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Vooronderzoek visual knowledge building Op welke manier construeren leerlingen kennis aan de hand van beelden?
Maak een tentoonstelling
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Francois Aelbrecht Vakantie films
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
1 minuut film Korte scenes (5 / 6 seconde)
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Methodisch begeleiden
Schoolpartnerschappen in Europa
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Open Dorp Erfgoed in de kijker. Waarom een Open Dorp? Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht voor erfgoed in het algemeen Meer aandacht.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Sarah Nickmans Charlotte Verschuere 2Balo B
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
Redactioneel schrijven Les 1
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Werken met beelden Fontys lerarenopleiding Tilburg
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Wie zijn wij? Oprichters: Tarik en Fatima Begeleiders Juniorbegeleiders Deelnemers.
Animatie uit de boeken Film wordt geladen… klik op de film om te starten.
Welkom Een middag powerpoint.
Wat is Mibo en wat kan ik ermee?. Wat is Mibo? Mibo is gratis educatieve software via het internet Mibo wordt U aangeboden door: APS (
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Typ hier je eigen naam Naam van de school
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Tweede wereldoorlog.
Dyslexie DYSLEXIEBELEID OP LYCEUM DE GRUNDEL.
Het jungle feest.
Het maken van een spreekbeurt
Sprekend Familieportret
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
[Subtitel presentatie]
Narcisme en Zinervaring
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
De musical Alladin. Het begint bij de PR PR= Public Relations> bekendheid/ ruchtbaarheid De pr-groep maakt reclame voor de musical Aladin. De PR-groep.
Betogende spreekbeurt
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Vergaderen tijdens een project
Les: Presenteren LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
Magazine.  Waar gebruik je je oren voor?  Oefening!  De route van geluid  Gehoorschade  MP3-spelers en tips  Beroepen en oordoppen  Vragen?
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Marketing Coen van Wetering
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Activerende teksten.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Oefening met atlas en kaarten
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Tekstsoort en tekstdoel
© UNIEK IN DE KLAS.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Poster ontwerpen Opdracht fictie klas 1.
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig? Papier, pen/ potlood, tijdschriften en een computer.
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

Het maken van een tentoonstelling Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog

Bedenken  Bedenken: ons onderwerp is: ‘Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog’. Dit onderwerp hebben we onderverdeeld in verschillende thema’s. Alle thema’s zijn afgebakend naar tijd, plaats, personen en zaken.  Wat is het verhaal (story) dat we willen vertellen (het ‘grote’ over de Eerste Wereldoorlog en het ‘kleine’ verhaal bij elk thema)?

De middelen  We hebben gekozen voor bronnen uit de Eerste Wereldoorlog, waarbij we geprobeerd hebben een grote variatie aan bronnen te presenteren.  Voorbeelden van bronnen zijn: foto’s, gedichten, brieven, film- en geluidsfragmenten, krantenberichten; maar ook: replica’s, maquettes, diaprojecties enz.

De inrichting  Welke sfeer willen we creëren?  Hoe is de aankleding?  Hoe is de opstelling?  We maken een vlekkenplan (een schetsmatige plattegrond van de inrichting);  We maken een tekstplan (tekst voor verschillende tekstbordjes bij de bronnen)

Publiciteit  Wat is de titel van de tentoonstelling?  Ontwerp voor een uitnodigend affiche;  Het maken van folders;  Aankondiging op de website van de school;  Vaststelling van de opening van de tentoonstelling en uitnodigingen.

Wie doet wat?  Voorbereiden: elk lid van elke groep heeft een taak;  Wie is coördinator (1 of 2 leerlingen)?;  Wie houden zich bezig met het vlekkenplan?  Wie houden zich bezig met het tekstplan?  Wie maken affiches? Wie verspreiden ze?  Wie maken uitnodigingen? Wie verspreiden ze?  Wie zorgt voor gastenboek?  Wie opent de tentoonstelling?  Wie houdt kort toespraakje bij de opening?  Wie zorgen voor evt. hapjes en drankje?

De uitvoering  Voorbereiding en afronding van elk thema door de groep;  Opbouwen decors;  Inrichten tentoonstelling: uitvoeren vlekkenplan (evt. aanpassing), tekstplan (eenheid in uitleg), afstemmen van geluid, beeld enz. (klaar voor die-en-die datum);  Laatste dag: checken of alles in orde is en werkt;  Hapjes en drankjes klaarzetten;  Neerleggen gastenboek;  De feestelijke opening.