Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Advertisements

“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
1 versie 1: ; v2: ; v3: v4:
Logotypes Woord- en beeldmerken.
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Redactioneel schrijven Les 2
INTERACTION DESIGN Week 4.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Huiswerk voor vandaag Boek: hoofdstuk 2 creatief denken rode gedeelte: oefen je 5 basisvaardigheden voor creatief denken, maak uit elke categorie 1 opdracht.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
Tekenen les 2 compositie joeri lefévre.
Presentatie op datum - De wereld van … Wat is jouw onderwerp?
Photoshop opdracht “Object” Zoek een afbeelding van een object Minimale resolutie: 500x500 pixels Maak op je harde schijf een aparte folder voor deze opdracht.
MedMec01-2 Les schema per week
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
De dag van het solliciteren Blok 1
Tekenen les 5 Vorm & plastiek joeri lefévre.
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
F O T O – O P D R A C H T.
B-CAD Technisch tekenen les 2
Woensdag 23 maart 2011 Door: J. Tieman. Vorige les Wat hebben we gedaan?
Tekenen les 1 introductie joeri lefévre.
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
Tekenen les 7 perspectief 2 Joeri Lefévre
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
Workshop Portret Fotografie. Tips voor betere portretfoto’s 1. Stel scherp op de ogen 2. Gebruik een grote diafragma opening 3. Fotografeer op ooghoogte.
Docentvaardigheden ICT
Vis in het water Genesis 1:20-23
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
1 PUNTS PERSPECTIEF.
GRIEZELBOMEN Je loopt in het donker en bent verdwaald.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Project-les “de ontkieming”
© UNIEK IN DE KLAS.
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 3
Bedrijvigheid in Je Buurt
Losse onderdelen die samen één geheel vormen
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Transport middel van de toekomst
Schrijven Zakelijke brief.
Art & Design Gt 1 Architectuur: Torens
BRUGGEN Art & Design opdracht ‘Architectuur’ - GT1
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we doen vandaag? Opening
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
voorbeeld volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig? Papier, potlood en materiaal om in te kleuren.
Software Development fundamentals
volgende bladzijde terug
Toelichting opdracht 271 A/B
volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig? Tekenmateriaal.
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
voorbeeld volgende bladzijde terug
En natuurlijk wat opdrachten uit het huiswerk
Transcript van de presentatie:

Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2

Inleiding In dit blok gaan we verder met Photoshop. Waar we ons gedurende het vorige blok vooral op fotografie, compositie en foto-aanpassingen hebben gericht, gaan we nu zelf ontwerpen en tekenen in Photoshop.

Je gaat zelf in lagen een illustratie (artwork) opbouwen, door gebruik te maken van de gereedschappen (tools) die je al kent en een aantal nieuwe tools.

Wat ga je maken? Je ontwerpt je eigen ‘fantasiedier’. Dit dier bedenk en teken je je zelf, van (papieren) schets tot de uiteindelijke vorm. Het resultaat is een realistisch uitziend dier, dat als één geheel oogt, en elementen van bestaande dieren in zich heeft. Je maakt ook gebruik van onderdelen van foto’s van bestaande dieren, maar die moeten vloeiend overgaan in de door jou zelf in Photoshop getekende onderdelen.

 Uiteindelijk plaats je het dier in de natuurlijke omgeving waar het hoort, dit is een foto die je zelf mag uitkiezen en gaat bewerken. Daarbij hou je rekening met het juiste licht en schaduw, zodat het geheel ‘echt’ overkomt. * Omdat niet iedereen even goed kan tekenen, beoordeel ik het resultaat ook op het creatieve gebruik van verschillende Photoshop-tools.

Technische specificaties Gelaagd Photoshop document , RGB Minimaal 2500 x 1800 pixels (A3) Uitgeprinte versie van het eindproduct

Doelstelling opdracht Je leert een abstract concept uit te werken tot een presentatie. Daarbij laat je zien dat je uit alle tools die je tot nu toe in Photoshop hebt leren gebruiken de juiste kunt kiezen.

Beoordeling Je bewaart alle tussenopdrachten (huiswerk, opdrachten in de les) en voorlopige versies apart en levert ze bij mij in. Zo kan ik van iedereen individueel beoordelen hoe het werkproces is verlopen. Zo komt in de eindbeoordeling niet alleen de presentatie van je ontwerp, maar ook je werkhouding, huiswerk en originaliteit terug. Omdat niet iedereen even goed kan tekenen, beoordeel ik ook op het creatieve gebruik van Photoshop-tools.

Hoe ga je te werk? Uitgaande van een (of meer) papieren schets(en) die je scant, of schetsen gemaakt in Photoshop, ‘bouw’ je in lagen je fantasiedier. De Photoshop-instructies die ik wekelijks klassikaal geef zijn afgestemd op de opdracht en direct te gebruiken in jouw werk.

Tip 1 Begin eenvoudig en werk toe naar gecompliceerd

Tip 2 Werk in verschillende lagen

Tip 3 Blijf binnen de lijntjes

Inspiratie Is je dier goed- of kwaadaardig? Rond of hoekig? Donzig of glad? Heeft het pels of schubben? Hoorns of voelsprieten? Ogen, en zo ja, hoeveel?

Huiswerk voor volgende week Maak een Moodboard in Photoshop en lever die begin van de les in maak één of meer potlood (lijn)schetsen van je fantasiedier, en scan die in op 300 DPI. Neem die mee naar de les, daar gaan we mee verder werken.