Publieke Zaak 0. 1 De kracht van samen verder LGB dag 24-9-2013 –Programma: –Wij praten over onze trots, we delen onze dromen en verbeelden en verwezenlijken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bram Nusselein Afdeling Medische Psychologie
Advertisements

Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Ruimte voor eigen kracht Sportproject Kwintes Fit & Happy Bewegen met een visie 3 oktober 2013.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
Stichting Positieve Sportbeleving Nationaal Symbool Positieve Sportbeleving 1.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Implementeren doe je samen
Motivatie van de professional Willy Limpens
Van visie naar actie.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Klaar met school en dan…? Kansen op de arbeidsmarkt en hoe pak je die? Jos Sanders, TNO.
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
VTB Technasium Vakcollege
OR-platform 15 november.
Let op de ijsberg! Over de klimaatscrises, leeftijdsbewust personeelsbeleid en diversiteit Sjiera de Vries.
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
Ludo Daems.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
1 Korinthe Wordt mijn navolgers… 2 32 Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot; 33 zoals ook ik allen.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Welkom MAS
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Missie, visie & jaarplan
Competentieontwikkeling voor OR-leden
Missie, visie, strategie & jaarplan
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Een echte win – win situatie Corporate Health
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Duurzame Inzetbaarheid in de publieke sector. 2 Onderzoek In opdracht van Ministerie van BZK Secundaire analyse POMO 2010 Doelgroepen -Overheidssectoren.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten organisaties mee-veranderen.
Succesvolle werving van vrijwilligers in de sportvereniging
“Een samenwerkingsverband van mensen in formele functies die met behulp van regels en middelen een gemeenschappelijk doel realiseren”. ORGANISATIE Mensen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Het nieuwe solliciteren:
Preek Jakobus 2:
Dag voor de zorg Zaterdag 14 september 2013 ‘Hoe benut je de OR?’
TRAJEKT Samen kunnen we alles
Doe je zeg! Via de ouderenraad? 21 november 2014 Veerle Baert.
Prof.dr. Micha de Winter Universiteit Utrecht
Overheidsparticipatie in een energieke samenleving - Leren door Doen
0 CNV Publieke Zaak Patrick Fey ALV Senioren 24 maart 2011 Het Seniorenbelang in en bij de bond + actualiteit pensioen.
Participatie in de praktijk
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Internet training 2015 gevorderden wat willen we met de website Info delen Passie uitdragen Leden werven...
NVM medezeggenschap cultuur als belangrijkste aspect voor human factors moed en vertrouwen.
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Workshop Cliëntenbeleid Kennisbijeenkomst Jeugdzorg 24 mei 2012.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
De complexe wereld waarin we leven roept steeds nieuwe vragen op. Van Spaendonck gaat samen met u op zoek naar echte oplossingen, waarbij uw belang centraal.
Regionale aanpak leven lang ontwikkelen
Nadere uitleg gewenst()
Werken met plezier en goed presteren
Geen woorden maar daden!? Over het belang van een actieve seniorenraad
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Publieke Zaak 0

1 De kracht van samen verder LGB dag –Programma: –Wij praten over onze trots, we delen onze dromen en verbeelden en verwezenlijken onze toekomst –Wij bouwen een kathedraal –Waar staat CNV PZ op 24 september 2018?

Publieke Zaak 2 Geel 1 –Resultaatgericht: weg ernaar toe niet van belang, tegengeluid, achterban betrokken –Enthousiast en met respect, invoelingsvermogen –Thematisch, CAO overstijgend –Zichtbaar dus aanspreekbaar –Samenwerking in het netwerk

Publieke Zaak 3 Geel 2 –Ledengroei –Positie dus invloed –Verbonden jongeren, nieuw met behoud goed –Meer betrokkenheid –Doeners en resultaat hard nodig –Contact met en betekenis van de achterban –Zichtbaar is aanspreekbaar

Publieke Zaak 4 Violet 1 –Eigen rol: –Probleem positief kritisch benoemen; –Goede samenwerking: je kunt het niet alleen –Verantwoordelijkheid en Initiatief tot sturing van vernieuwing –Gevolg: samenwerkingsproblemen, participatie –Leidt tot: - Trots op eigen activiteit bij succes en waardering en voldoening

Publieke Zaak 5 Violet 2 –Goede behouden, waar nodig vernieuwen –Lat niet te hoog, realistisch, kans op mislukking geringer –Jongeren vragen andere structuren en persoonlijke contacten –Benut competenties en kwaliteiten kader –Deel succesverhalen

Publieke Zaak 6 Grijs 1 –Leiderschap-gedrevenheid –Voldoening-enthousiasme –Uitdaging-realisme –Herkenbaarheid-orginaliteit –Inhoud –VitaliteitOlifant eet kleine hapjes –Passie

Publieke Zaak 7 Grijs 2 –Pionieren-mentorschap –Vertrouwen -gebruik talent en expertise –Lef-gemeenschappelijk belang –Mogelijkheden-kennisoverdracht –Zichtbaarheid –Nieuwsgierigheid –Samen verder –Respectvol –Plezier in werk

Publieke Zaak 8 pm –Spreken voor degenen die niet voor zichzelf kunnen opkomen –Eerlijk, open, betrouwbaar is het handelsmerk de “C” –Wat willen jongeren en potentiele leden –Doe wat je zegt en laat zien wat je doet

Publieke Zaak 9 pm2 –Visie: waarden en normen, respectvol naar andere, blijven praten en polderen –Luisteren, betrokkenheid en draagvlak –(Inter-)actief en ludiek –Ledenwerving door profs –De jeugd heeft de toekomst –CNV vanzelfsprekend? –BVE voorlichting over vakbeweging –Weerbare leden

Publieke Zaak 10 Paars 1 –Waarden: trots, tevredenheid, voldoening, resultaat –Voor jezelf opkomen –Met genoegen ergens naar kijken –Verantwoordelijkheid nemen –Waardering door inzet –Klein beginnen –Individuen in de groep brengen

Publieke Zaak 11 Paars 2 –Standvastigheid-vertrouwen wekken –Uitdragen-afwijken van routine –Anticiperen-positieve energie –Ontwikkelingen-van waarde zijn –Samen: werken, binden en bouwen –Doelstellingen halen-trots op resultaten –Successen uitdragen-trots op proces –Inspireren-opgelucht en blij –Processen en planning

Publieke Zaak 12 Groen 1 –Respect-Plezier en voldoening (“C”) –Stimulans-Enthousiasme –Creativiteit-Organiseren –Perspectief-Inhoud –Win-win-Vertrouwen –Binden-Preventie –Opbouwen-Eerlijk –Delegeren-Doorzettingsvermogen

Publieke Zaak 13 Groen 2 –Betrokkenheid-Controlerende rol –Discussie-Enthousiasme –Positiviteit-Overtuigend –Constructief-Stimulerend –Krachtenbundeling-Coherent –Verjonging-Resultaat gericht –Eigenheid-Maatschappelijk –Aantrekkingskracht

Publieke Zaak 14 Rood 1 –Trots-Betrokkenheid –Resultaat-Doelen concreet –Probleemoplosser-Zingeving –Voldoening-Gemeenschappelijk –Organiseren-Coach –Initiator-Ondernemer –Coordinator-pionieren –Dienstbaar aan de samenleving-Teamwerken

Publieke Zaak 15 –Droomland –Oh ik verlang zo naar Droomland –Daar is de C van het CNV –Samen naar het heerlijke Droomland

Publieke Zaak 16 Droomland Blauw –CNV PZ en CNVO verzilveren feestelijk moment –Lidmaatschap in basis- en servicepakketten –Digitale dienstverlening –Leden bonus cultuur

Publieke Zaak 17 Droomland Blauw –Jongeren werven: digit, pick & mix, modulair, prijs/kwaliteit, basis- en plus lid, kadolid Kind –Festival PZ met Armin van Buuren -ouderen behouden: bonus 5,10,15 etc -Flex en ZZP opnemen -CNV ongedeeld -Module loopbaanbegeleiding -IBB W&I niet Prive

Publieke Zaak 18 Droomland –Proeflidmaatschap –Vakbond Toegankelijker en Zichtbaarder –Structuren ter discussie en herzien –Nieuwe communicatie –Nieuwe werkvormen –Uitbreiden IBB –Stimuleren passieve leden

Publieke Zaak 19 Droomland Roze 1 –Motiveren, interesseren, activeren van de jeugd, bewustmaken verantwoordelijkheid –Jongere is gezicht van het bestuur –Verzekering en belangenbehartiging –Geen kathedraal maar een multifunctioneel gebouw –Jeugd breekt Kathedraal steen voor steen af en bouwt een modern centrum voor samenleving –Flexibele dienstenorganisatie –Vakbond en CNV verdwijnt –Dienstverlening ad hoc of via lidmaatschap –Andere toonzetting –Strijd voor groepen en individuen

Publieke Zaak 20 Droomland Roze 2 –Jong en dynamisch –Zichtbaar –Open en luisterend naar achterban en samenleving –Plezier –Zeggen wat je doet en doen wat je zegt –Voor niemand je neus ophalen –Tevreden –Flexibel, multifunctioneel en realistisch

Publieke Zaak 21 Droomland –Zichtbaar, groter, stabieler –Pro active sales door profs –Werving Leden door leden activeren –Mond op mond (reclame) door goede dingen te doen –Leden betrekken in primaire taken –Weerbaarheid vergroten –Werkgever betaalt 50% contributie –Elke OR heeft 1 CNV lid –Werkend NL ziet belang CNV PZ en is lid –Stijgend of stabiel ledental –Samen doen geeft goed gevoel

Publieke Zaak 22 Droomland: de Olifant eet kleine hapjes –Vitaaal en energiek –Betrokken achterban en belangstellende voorban –Met ruggengraat –Identiteit per doelgroep –Investeert in de OR –Moderne ledenwerving –Herkenbaar –Steunpunt vakbondsconsulenten en OR leden –Krachtig en Koersvast –Eigen geluid –Communicatie naar leden

Publieke Zaak 23 Droomland Violet 1 –Investeren in werkvloer contacten –Daartoe opgeleide kaderleden –Training “Netwerken” –Doelgroepenanalyse –Doelgroep gerichte communicatie –Profilering CNV in individueel contact –Netwerkcollectief ipv “Vakbond” –Gedeifferentieerd lidmaatschap –Jongeren actief benaderen/tegemoettreden

Publieke Zaak 24 Droomland Violet 2: “SMART” –S: Jongeren bereiken en betrekken via CNV Jongeren, doelgroepanalyse, individuele benadering –M: verdubbeling aantal jongeren in 5 jaar, CAO afspraken leer-werkplekken, bezoeken open dagen ROC etc., aantal daartoe opgeleide kaderleden –A: Mentorschap oud jong nastreven, omslag in denken –R: Realiseerbaar –T: 5 jaar

Publieke Zaak 25 Droomland Rood –Nieuwe generatie vakbondsmensen staat aan het roer door jongeren te betrekken –Binnen koepel CNV is er een seniorenvakbond –CNV Kadaster is een feit, door initiatief met een goed gevoel –CNV is representatief bij Essent –CNV heeft nadrukkelijk “C” profiel –CNV Anders actieven is een feit

Publieke Zaak 26 Droomland pm –Een CNV in 3 kolommen: Jong, Werkend, Senior –Overtuigend, niet zielig –Op resultaat gerichte aanjagers –Samenhang is behouden –Positie midden in de samenleving

Publieke Zaak 27 Droomland –Gevallen vrouw, nieuwe medewerker,vakbondsconsulent –Primair gericht op werknemers –Beroepsinhoud en arbeidsvoorwaarden –Leden en niet leden, meester en gezel –Themadag WMO –BNN binnen CNV –Sociale media –CN PZ samen met OCNV naar CNV V

Publieke Zaak 28 Droomland: CNV AppStore –Mijn CAO-CNV Nieuws –Mijn loon-CNVTT –Mijn Pensioen-Google –Twitter, Facebook, LinkedIn-Mail –Mijn CNV-WKR –Mijn loopbaan-ATV –CNV Internationaal-Politiek24 –Senior Bastards –CNV Rechtshulp –IDEA Abp –JuniorWeb –CNV12+ –WorkDates