Borneo eiland.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redekundig ontleden Over waarom, wat en hoe....
Advertisements

Een dagje meelopen met groep 1 en 2
Het maken van een overlevingsgids
Veiligheid op school.
Uitleg meewerkend voorwerp (mv)
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Bewerkt door Sam, Iris, Thalita, Lore, Saartje en Zoë
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Suriname Soraya van Lomwel.
Dag 7 Dag 7 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Hier ben ik dan weer. En hebben jullie al iets in je schoentje gehad? Als je nog niets gehad.
DE LAURENTIUS PRAKTIJKSCHOOL IN DELFT
Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van.
Muziek Project; Klaplong
A. Een sleutelhanger De opdracht Vooronderzoek Gadgets De situatie Hulp B. Een toelichting B. Touw aan boord A. Bestaande gadgets Dit project is geschreven.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Presentatie over Tijgers.
Leren = Concentreren I II III.
De paal in Wesley Geerts 05 nov 2010.
1 van 4 51 Maatfles ontwerpen Opdracht 1: Overleg met elkaar in welke van de zes voorwerpen jullie denken dat het meeste water kan. Maak dus een schatting:
Voorbereiding post 2 Wie weet hoe ik heet Groep 4-5.
dus dat was 'n hele onderneming, maar wel erg leuk.
Doelstellingen formuleren
Menu van de dag. .
Een levensboek voor ouderen
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Tweede wereldoorlog.
Elke plant zijn eigen plek
Mijn Restaurant Opdracht ICT.
We laten jullie nu wat mooie plaatjes van wilde dieren zien die in Nederland voorkomen en we vertellen er kort iets over.  
Wat gebeurt er allemaal in de herfst?
Leerdoel: je kunt herkennen wat bij geschiedenis hoort.
Een herfstboekje maken
Kies aardrijkskunde in de bovenbouw!
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
V AN STAL NAAR BORD Bij deze publicatie komen van alles en nog wat over de vee houderij.
Van Engel, Minke en Helen
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Regenwormen.
Welkom op de kinderboerderij Laag Buurlo. Dit bord staat bij de ingang van de kinderboerderij.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Hfst.2 §1: Soorten water Je kunt na deze les: -5 verschillende soorten zoetwater en -vertellen hoe de waterkringloop gaat.
Koala.
Les 1. Wat voor les krijgen we nu? Tijdens de lessen over hoofdstuk 9, 10 en 11 krijg je op een andere manier les. Het doel is om je zelfstandigheid te.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Welkom in groep 2!.
Ontdekkingen in de zomer
29 maart CREADAG.
Creatief schrijven.
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
© UNIEK IN DE KLAS.
NSCCT Instructie groep 4
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
volgende bladzijde terug
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Transcript van de presentatie:

Borneo eiland

Reizen in jungle van Borneo Veel reisbureaus organiseren vakanties in de jungle. Bijvoorbeeld in de jungle van Borneo. Zo’n tocht kan erg gevaarlijk zijn. Er zijn moerassen, wilde dieren en enge ziektes. Ook zijn er in de jungle geen plekken waar je eten en drinken kan kopen. Daar moeten de deelnemers zelf voor zorgen. Reisbureaus willen de deelnemers daarover informatie geven. Maar hoe?

Colofon Het boek dat hierbij hoort heet - zo leer je nog eens wat over de invoering van de vmbo ict-route. Geschreven door Jos de Kleijn en Carla van der Brandt.

Wat willen de reisbureaus? De reisbureaus willen dat jullie een overlevingsgids maken voor de deelnemers. De gids bestaat uit Een voorkant met de kaart van Borneo. Twee hoofdstukken, waarbij je kiest uit vuur, water, voedsel en ziektes. Een achterkant met tien voorwerpen die de deelnemers volgens jullie mee moeten nemen om te overleven.

De voorkant De reisbureaus willen mooie voorkant van de gids met de kaart van Borneo. In ieder geval staat op deze kaart: De namen van de zeeën en minimaal 2 rivieren. Alle plaatsen met een vliegveld. In het verhaal onder de kaart vertellen jullie: Op welke plek op het eiland je in de jungle kunt reizen.

Het maken van vuur ? Wat de deelnemers zeker moeten weten is hoe ze vuur moeten maken. Vuur houd je warm, verjaagt de wilde dieren en je kunt er je eten mee klaar maken. Voor het eerste hoofdstuk in jullie gids moeten jullie zoveel mogelijk manieren bedenken hoe je vuur kunt maken in een jungle. Het liefst met zo veel mogelijk materiaal uit de natuur. De beste manier gaan jullie uitvoeren en daar maken jullie een fotoverslag van. De foto’s samen met een korte beschrijving en jullie eerste hoofdstuk is klaar.

Wat drinken de deelnemers? Zonder drinken zullen de deelnemers het in de jungle niet lang volhouden. Helaas hebben ze in de jungle geen bomen waar flessen cola aan groeien. Voor het tweede hoofdstuk in jullie gids moeten jullie zoveel mogelijk manieren bedenken hoe je aan water kunt komen in een jungle. Van de beste manier maken jullie een beschrijving met plaatjes of tekeningen en dan is jullie tweede hoofdstuk klaar.

Wat eet je in de jungle? De deelnemers kunnen best even zonder voedsel, langer dan zonder water. Toch zullen jullie begrijpen dat ze het zonder eten ook niet lang vol zullen houden. Voor het derde hoofdstuk in jullie gids moeten jullie zoveel mogelijk manieren bedenken hoe je aan eten kunt komen in een jungle. Ook is het belangrijk dat je aangeeft hoe dit moet worden bereid. Van de beste 4 manieren maken jullie een beschrijving met plaatjes of tekeningen en dan is jullie derde hoofdstuk klaar.

Hoe voorkom je ziektes ? De kans is best groot dat de deelnemers een ziekte krijgen in de jungle van Borneo. Voor het vierde hoofdstuk moeten jullie informatie zoeken over de 4 meest voorkomende ziektes op Borneo. De 4 meest voorkomende ziektes in Borneo zijn: Malaria, Hoogteziekte, Denque en Rabies. Van deze 4 ziektes maken jullie een beschrijving met daarin: hoe je deze 4 ziektes kunt voorkomen, wat de symptomen zijn en wat je moet doen als je het krijgt. Als je dit hebt gedaan is jullie vierde hoofdstuk klaar.

De achterkant De deelnemers hoeven niet totaal met lege handen aan dit avontuur te beginnen. Ze mogen een tas met 10 voorwerpen meenemen. Ze moeten wel opletten dat ze niet al te zware voorwerpen meenemen want ze moeten hun tas zelf de hele dag dragen. Voor de achterkant mogen jullie, de 10 voorwerpen bedenken die de deelnemers moeten meenemen.

Hulp bij de opdrachten Plan van aanpak Planningsformulier Voorbeeld boekje