De deelnemers over 16 stellingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Informatie over het Voortgezet Onderwijs
Sekseverschillen in studiesucces: mogelijke oorzaken en interventies
Studiekeuze123 Jouw studie. Jouw Keuze. Studiekeuze123.
De heer R. Schouten Mevrouw M. Dingemans
Overzicht recent onderzoek Annemarie van Langen, ITS/RU
Wiskunde op het VWO Kies je voor je profielwiskunde of wil je meer?
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Probleem psychologie •Vanouds goede opleiding •Invoering student activerend onderwijs •Veel en groeiend aantal studenten •Kwaliteit opleiding in gevaar:
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
STRATEGISCH PLAN, EN DAN? Om de kwaliteit van het onderwijs van de Radboud Universiteit Onderwijsdag 23 mei 2006.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Structuur secundair onderwijs
Een andere kijk op onderwijs
Samenwerking tussen academisch en professioneel HO Een Europese kijk Hans Vossensteyn Studiedag Associatie K.U. Leuven “Hoger onderwijs: binair, complementair,
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Open dag 15 maart 2014 Welkom bij:. Kerngegevens bacheloropleiding  Taal  Opleidingsduur  Titel na afronding  Facts & figures: aantal studenten, docenten.
1e jaar 2e jaar3e jaar 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester 1e semester 2e semester = verplichte major cursus = keuze/profilerings cursus Huidige.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Eerst je Bachelor, dan een baan,... en dan pas een Master Jan Bransen Onderwijsdag 2007.
Massaliteit en Diversiteit Onderwijsdag Wie, Wat, Waar Jan van Groenendael Hoogleraar Aquatische Ecologie Vice-dekaan Onderwijs Faculteit NWI Massaliteit.
Voorlichting B2-studenten september 2012 Tineke Hoeksma, studieadviseur Sarah Bosch, studieadviseur.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 VOORLICHTING B3 KEUZERUIMTE maart 2014 Tineke Hoeksma, studieadviseur.
Presentatietitel: aanpassen via Beeld, Koptekst en voettekst 1 VOORLICHTING B3 KEUZERUIMTE 04 maart 2013.
VOORLICHTING B3 Gert Brinkman Mark Tempelman
Onderwijsmiddag LAW, 24 mei 2005 Onderwijsmiddag Levens- en Aardwetenschappen Kees de Groot.
21 september 2014 Eindexamen gehaald en dan? Keuze voor vervolgonderwijs is een individuele keuze, het resultaat van een proces.
Een ambitieuze studiecultuur
Welkom Eindexamenjaar en keuzes maken. Begeleiding bij het kiezen: Mentor en decaan werken nauw samen Mentor: meer de procesmatige kant……. Hoe staat het.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Gert Brinkman Mark Tempelman Mei 2014
UvA Matching Bèta-gamma & Future Planet Studies Rick Vermin
Welkom! Ouderavond klas 6 – Gedeelte: (Studie)keuze en LOB Dhr. Hegge of
OUDERAVOND 5 VWO DONDERDAG 9 OKTOBER 2014.
21 maart 2015 Eindexamen gehaald en dan? Keuze voor vervolgonderwijs is een individuele keuze, het resultaat van een proces.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
De eisen aan de (aankomende) student
Workshop Onderwijs vs Onderzoek Onderwijsdag 2007 Floris Rutjes Opleidingscoördinator Scheikunde Onderwijsinstituut Moleculaire Wetenschappen.
Honoursprogramma voor propedeusestudenten
Massaliteit en diversiteit bij rechten Onderwijsdag 2007.
VOORLICHTING VWO-5 STUDIEKEUZE STUDIEKEUZE De juiste student op de juiste plek.
Docentenmobiliteit: zinvol en mogelijk
Welkom bij xxx Bachelorvoorlichting Universiteit Utrecht.
Nationale Studenten Enquête (NSE)
2 oktober 2015 Eindexamen gehaald en dan? Keuze voor vervolgonderwijs is een individuele keuze, het resultaat van een proces.
LAATSTE JAAR ZUYDERZEE COLLEGE Ouderavond 5 Havo & 6 Vwo.
Workshop Curriculum Mapping Bram ten Kate Dean International Business School Hanzehogeschool Groningen.
Naar het Hoger Onderwijs Wat komt er bij kijken?.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Studeren Informatie over inschrijving en studiefinanciering Dennis See, decaan vwo.
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
Havo 4 vwo 4 Hoger Onderwijs Oriëntatie op studie en beroep.
Programma(hervorming) Prof. dr. Jan Masschelein Prof. dr. Filip Dochy 15/02/20111.
VOV integratiehulp Over de mate van integratie van de verwerving van onderzoekend vermogen in het curriculum Leerwerkgroep Versterken Onderzoekend Vermogen,
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Studieloopbaanbegeleiding
Eindexamen gehaald en dan?
Hoger Onderwijs Oriëntatie op studie en beroep
Informatie over hbo bacheloropleidingen
Informatie over universitaire bacheloropleidingen
STUDEREN IN HET BUITENLAND
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
Decanaat Ouderavond 4 havo 10 september 2019.
Transcript van de presentatie:

De deelnemers over 16 stellingen Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen

Online enquête Stellingen door workshopleiders Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen Online enquête Stellingen door workshopleiders vijfpuntsschaal "helemaal mee oneens – helemaal mee eens" 119 genodigden na 6 dagen: 90 respondenten = 75% respons Zelfstudieversie: Klik: lees de stelling Bepaal uw eigen mening Klik: zie wat de 90 anderen ervan vonden.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen Adr-a De bachelorfase is er voor academisch-wetenschappelijke vorming; de master- en Ph.D.-fases zijn beroepsopleidingen.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen Adr-b Het wordt tijd dat universiteiten een rector voor undergraduate studies aanstellen.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen A1-a Minimaal 15 contacturen per week in het eerste semester is een prima methode om studenten vertrouwd te maken met de academische denk- en werkhouding.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen A1-b Onderwijsintensivering door middel van minstens 15 contacturen per week werkt verschoolsing in de hand en leidt studenten niet naar de gewenste academische zelfstandigheid.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen A2-a Meedraaien met het handwerk van het onderzoek is de beste manier om alle vaardigheden te verwerven die van een academicus verwacht mogen worden.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen A2-b Doordat universitaire docenten prioriteit geven aan onderzoek, heeft hun onderwijs niet de kwaliteit die het voor studenten zou moeten hebben.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen B1-a 'Student zijn' is een fase in je leven waarin het met het oog op 'later' toch vooral gaat om afstuderen met hoge cijfers en een stevig CV.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen B1-b De universiteit mag van haar studenten eisen dat ze eerste prioriteit bij de studie leggen.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen B2-a De 'snelle kennis' die studenten ontlenen aan het Internet (Wikipedia, Google e.d.) vormt een bedreiging voor het wetenschappelijk gehalte van het onderwijs.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen B2-b Docenten moeten zich actief bekwamen in het gebruik van de 'nieuwe media' in hun onderwijs (bv. Blackboard, powerpoint, forums, video, weblogs)

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen C1-a Studenten moeten goed onderlegde keuzen maken binnen hun studie (vrije ruimte, stage, andere universiteiten, masteropleiding, buitenland). Daarom moet het curriculum loopbaan- en arbeidsmarktoriëntatie bevatten.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen C1-b De beste manier om studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt is ze na de bacheloropleiding werkervaring op te laten doen en op basis daarvan een aantal jaren later een verdiepende master te laten kiezen.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen D1-a Het hoger onderwijs ondergaat een paradigmawisseling: van pamperen naar uitdagen; van gelijkheid naar competitie en van massaliteit naar diversiteit. Het onderwijs van de RU gaat daar onvoldoende in mee.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen D1-b Diversiteit van het onderwijsaanbod vraagt om selectie aan de poort.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen D2-a Voor het academisch gehalte van de bachelor is de mogelijkheid tot verbreding belangrijker dan verdieping in het vakgebied. De verplichte vrije ruimte in het bachelorcurriculum moet dus groter.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen D2-b Om werkelijke verbreding binnen de bacheloropleiding mogelijk te maken, moet de vrije keuzeruimte universiteitsbreed worden georganiseerd.

Onderwijsdag 2007 De deelnemers over 16 stellingen -