De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

[Titel bijeenkomst] [Datum] Presentatie door: [naam]
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
PAVO Proces-Analyse, -Verbetering en -Ontwikkeling met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte.
fundamenteel, richtinggevend en samenhangend
Risicomanagement met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Een Jaarplan maken volgens de indeling van het INK Managementmodel met de internet-werkomgeving van Helder & De Witte Van buiten naar binnen Van grof.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
  Beginpagina Introductiescherm met informatie over de gebruiker, de organisatie- onderdelen waar de gebruiker lid van is en de openstaande acties. Menustructuur.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Instructies Internationale CNSJ Verkooptool - Inleiding Ontwikkeld voor markten buiten Europa Content vertaald in het Engels Online verkoop van losse festival.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Meetbare zelforganisatie
5 juni 2008 Studiedag onderwijsondersteuners ‘Diversifiëren van evaluatiemethoden’ Peer assessment.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Wat is de rol van ICT bij organisatieontwikkeling van scholen?
Kostenmodel Examinering Paula Willemse (IVA Onderwijs) Hans Mariën (IVA Onderwijs)
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Meten is zweten Bespiegelingen over online-panelonderzoek bij medewerkers en studenten Vic Damoiseaux en Anneke de Jongh Woudschoten Conferentiecentrum.
Comet Competence Measurement Tool
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
© de vries business consultancy, 2008
Introductie OHSAS
Medewerkersonderzoek
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Reportmanager Eenvoudig en snel inzicht in hoge verbruikskosten
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Help! Verzuim voorkomen
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Resultaten onderzoek Onderzoek …. Uitgevoerd datum…. Ingevuld door …. teamleden.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
Situationeel adviseren
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Tijdsindeling – Start, de inleider – Sensire – Trias Jeugdhulp – Vragen en stellingen – Afronding.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
Organisatiemet zelfsturende teams  1. Waarom  Mensen willen graag zelf beslissingen nemen en (mede)verantwoordelijk zijn  Direct in overleg met de.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Tevredenheidsonderzoek 2017
Verbeterdialoog bijeenkomst Team
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
voor Rotterdamse kinderen
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Monitoren & Verbeteren
Kick-offbijeenkomst <datum>
Reflector Big Five Personality
Rekenmodel 5: Verlader Regio
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak

Belangrijkste kenmerken Sociale Barometer (1) Online meting, hoge respons Laagdrempelig en snel Uitkomsten direct beschikbaar (scores, toelichting, verbetersuggesties) Stimuleert teamdialoog en concrete verbeteringen Bewezen succesvol

Belangrijkste kenmerken Sociale Barometer (2) Maximaal 10 thema’s op basis van eigen strategie Meerdere keren per jaar toepasbaar Onbeperkte aggregatie van scoreresultaten Na 1e meting volledig in eigen beheer te gebruiken

Stellingen formuleren (maximaal 10, de organisatie bepaalt)

Scoren Medewerkers scoren in enkele minuten (op naam of anoniem) toelichting verbetersuggestie

Respons Leidinggevenden volgen en stimuleren respons respons volgen eventueel herinnering sturen

Resultaten De Sociale Barometer berekent en presenteert de scores. spreiding gemiddelde

Dialoog Het team bespreekt in het werkoverleg de uitkomsten

Informatie Scores, toelichtingen en verbetersuggesties van teamleden zijn direct beschikbaar.

Verbeterafspraken Het team stelt gezamenlijk de verbeteracties vast verbeterafspraak

Inzicht Eindresultaat in rapport direct beschikbaar voor gehele team Naasthoger management kan rapport inzien en van commentaar voorzien. rapport

Verbeterplan De verbeteracties kunnen verder worden uitgewerkt in het verbeterplan De Sociale Barometer herinnert opdrachtnemer via mail aan afloopdatum actiepunt uitwerking voortgangsdata

Totalen en rapporten Gegevens worden opgeslagen en kunnen worden geëxporteerd Meerdere metingen kunnen naast elkaar worden gepresenteerd (trendmatige ontwikkeling) Aggregatie is langs alle doorsnijdingen mogelijk. Uitkomsten Sociale Barometer: afdeling Verkoop

Resultaat van het overleg: Er is vastgesteld wat goed gaat Er is vastgesteld wat beter moet en hoe het team dat gaat realiseren Een datum voor de volgende meting

De belangrijkste voordelen van de Sociale Barometer Samen werken aan verbetering in plaats van vrijblijvende kritiek leveren Bevordert samenwerking, motivatie en betrokkenheid Samen vaststellen wat er goed gaat Handvat voor constructieve dialoog met medezeggenschap Lage kosten (€190,- per team) Eenvoudig en snel

De Sociale Barometer Ook versies beschikbaar voor het faciliteren van de dialoog met: klanten zorgcliënten leerlingen en studenten ouders van leerlingen samenwerkingspartners enz.

Meer weten? Starten? Business Models International De Sociale Barometer Meer weten? Starten? Business Models International www.businessmodelsinternational.com Tim de Witte - 06 511 504 52 Nico Helder - 06 81 91 98 63