Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
verenigings- communicatie
Advertisements

Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Hoe ontstond dit initiatief ?
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
FUSIE VROUWEN van… Samen sterker!
Bouwen aan een nieuwe sociale infrastructuur 27 maart 2014
C3 en het Jaar van de Chemie! Over C3, het Jaar van de Chemie … & social media!
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
TalentBranding voor een succesvolle carrière
Dorpstuintjes in Heusden?. Wat?  Volkstuin = Samentuin = Dorpstuin  Een ruimte waar burgers op 1 locatie een groentetuin op een ecologische wijze bewerken.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
+ Good practices Mediawijsheid Kennismaking 3.
Opgericht 14 juli 2000 Ter verhoging van het aantal onderwijsdeelnemers dat een opleiding beroepsgekwalificeerd kan afronden.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Fairfood International
Nieuw relatiemanagement / scrm
Family Friendly Toolkit: een Vlaamse herwerking. Vlaamse versie: wat en waarom? Vlaamse versie -Jong geleerd… -Families belangrijke doelgroep -Vraag uit.
concern 1 naam mei Vanaf 1 juni 1 logo.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Beleid rond korte keten in Vlaanderen
Beleidsnota  Deel 1: organisatie  Deel 2: evaluatie  Deel 3: beleidsplan.
Kooperaasje Fryslân “ Het sneller verduurzamen van Fryslân door het verbinden van alle duurzaamheidskennis en - initiatieven om zo samen van elkaar.
26 mei  Wie ben je?  Verwachtingen? Wettelijk Meerwaarde Valkuilen NODEN – VRAGEN?
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
Dagopleidingen Hik Opendeurdag
Visie op Duurzaamheid  .
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
Voorlichting en Werving De juiste student op de juiste plaats.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
VZW “Ons Steentje” IVRK art.7: Omdat kinderen het recht hebben om de ouders bij zich te hebben.
Durf ruimte te geven!. Uitgangspunten Bestuurders ervaren als problemen: Het is moeilijk goede en voldoende bestuurders te vinden Jongens blijven weg.
29 januari Agenda Wie zijn wij Werking bestuur Werking werkgroepen Aanwezigheden Externe samenwerkingen Richtlijnen Oproep.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Karin van Dreven Directeur / bestuurder Haag Wonen VROM raad Tweede nationale dag van de Zelforganisatie 10 november 2010 Bij de pomp begint het..
Groentenieren met kansengroepen een experiment van Velt-Asse m.m.v. reg. Volkshogeschool en O.C.M.W. Trefdag Velt te Berchem van 4 sept
Introductieavond voor bestuursleden Doelstellingen Scouting Nederland.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Maatschappelijke Stage in de Sport 23 september 2010.
CULTUURRAAD JABBEKE 14 maart 2016 Jabbeke. AGEND A > Goedkeuren verslag vorige vergadering > Verkiezing > Aftekenen boekhouding > Projectplanning > Varia.
Seminar ‘jonge’ senioren Overzande 8 maart Opbouw ledenbestand provincie Zeeland Peildatum 8 dec [ 50, 59 ] = 63 leden 0,9 % [ 60, 69 ] =
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
MULTIMOVE IN DAMME. Waarom Multimove in Damme Geen aanbod naar doelgroep Sportief aanbod na school Actieve invulling opvang Kleuters aanzetten tot bewegen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Opbouw van de seminar -Hoe staan we ervoor? -Activiteitenaanbod -Imago van de vereniging. Hoe wordt je gezien?
Informatiedag verenigingen
Meer communiceren met een klein budget
Burgerhout Bruist Editie 2017.
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Fontys Career event 15 maart 2017.
Toekomst van de besturen …
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Waarom Multimove in Damme ?
Wie zijn wij en wat doen we?
KINDVRIENDELIJKE WOONOMGEVING
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Vitale Westhoek Westhoek. De nieuwe wereld
Huisstijl en logo Fietsersbond
Op zoek naar 13 nieuwe collega’s. Hoewel we het niet nadrukkelijk mogen benoemen zoeken we jonge mensen Die een verandering / verjonging in de organisatie.
lokale autonome vrijwilligersverenigingen (nu 38)
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Vzw Mechelen MeeMaken.
Transcript van de presentatie:

Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014

De Vlaamse Volkstuin vandaag •De Vlaamse Volkstuin bestaat al lang •Kan rekenen op een sterke achterban •Goed vertegenwoordigd in alle Vlaamse provincies. •Het Maandblad “De Volkstuin” is een sterk relatiemedium. •Is de grootste vereniging als het over tuinieren gaat Maar •Spreekt te weinig jonge mensen aan. •De naam “Volkstuin” dekt de lading niet meer. •De Volkstuin is weinig aanwezig in media & publieke opinie en bijgevolg nog onvoldoende gekend.

Gewenste positionering •Duurzaam: oog voor de toekomst/het milieu/biologische aanpak/de komende generaties. •Imago: werken in de tuin is hip! De Volkstuin volgt de nieuwste trends en bouwt verder op de DIY trend – wat je zelf doet, doe je beter! •Specialisten: De Volkstuin werkt met ervaren mensen die weten waarmee ze bezig zijn, kunst is om autoriteit te claimen: De Vlaamse Volkstuin is dé specialist als het over tuinieren gaat •Tuinieren is ook fun: het “buitenleven” zit al een paar jaar in de lift! •Opwaardering van het imago is noodzakelijk. De Volkstuin heeft nood aan een frisse wind/nieuwe uitstraling zonder de voeling met bestaande leden te verliezen – de nieuwe stijl mag niet vervreemden, moet iedereen aanspreken maar het moet duidelijk zijn dat er ook verjonging is

Realisatie gewenste positionering •Een nieuwe naam •Vernieuwing in stijl: jong en fris maar tegelijk ook herkenbaar en vertrouwd. •Vernieuwing in activiteitenkalender: naast de bestaande – vertrouwde en gegeerde activiteiten, plaats maken voor nieuwe initiatieven die jonge gezinnen of jonge mensen aanspreken. •Vernieuwing in communicatie: opwaardering van het bestaande maandblad en website + keuze van nieuwe media die ook “nieuwe” doelgroepen aanspreken: social media, blog, aanwezigheid/commentator in publieke opinie, e-nieuwsbrieven etc. •Nieuwe doelgroepen aanspreken: vb. educatieve pakketten voor scholen, samenwerking met jeugdbewegingen, aanwezigheid op (family)events, workshops bij andere verenigingen etc.

LOGO: TUINHIER • Fris • Jong • Strak & eigentijds • Gemakkelijk leesbaar • Figuratief element (blad) = goede herkenbaarheid