Piet ten Have Pieter Oterdoom

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
5 februari 2014.
Advertisements

Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
Taal en rekenen in het MBO Marjo Jansen, senior beleidsadviseur.
Welkom J.B. Mandemaker – veiligheidscoördinator gemeente Amsterdam
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
Marco Oving Projectleider
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Sharepoint als werk- en leeromgeving
Digibord en tablet: de perfecte combinatie
ACHTERSTANDBESTRIJDING EN REFERENTIENIVEAUS voor taal en rekenen in het VO Wat staat scholen te doen? Flitspresentaties september / oktober 2012 –
Onderwijsondersteuning in de praktijk – studenten SBIB en HUB Personeelsdag 7 februari 2014.
Gerard Klievink en Rob Op ten Berg
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Goed rendement is studiesucces voor de student Rendement en studiesucces.
Drieslag functioneel rekenen
passend onderwijs en zorgplicht
Hans Everhardt – MBO Groningen
Waarnemen Realiseren Begrijpen Plannen leerlingen docenten ouders
Samenwerkingsverband passend onderwijs VO/VSO Helmond-Peelland
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
PO-VO conferentie 4 december 2013
Begeleiden van het B-leerproces
Studenten als katalysator van elkaars leerproces Pilootstudies met studentgemedieerd leren in de bacheloropleidingen Wetenschappen.
Computer Ondersteunde ZELFSTUDIE
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
ROC Eindhoven medewerker toezicht en veiligheid. Wie zijn wij? Kees Speet – Pieter Oterdoom –
ALLE VAKKEN OP HET PLEIN
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
Regiobijeenkomsten WEC-Raad Mei en juni Programma regiobijeenkomst uurwelkom en aanleiding bijeenkomst uur thema I: rol en positie van.
Kennisdelen - 7 februari 2013
De Praktijkschoolleerling en het MBO
Werkgroep Examinering
Leren door reflecteren: Samen ontwikkelen van CGO Ron Aalders Henry Claessen Miriam Goes Renée Smeets 31 maart 2011.
Maatwerk in (op)scholing project 1 1. Waarom?  30% van de lessen in Rotterdams VO door onbevoegde leraren  7% nog niet compleet bevoegd  23% geheel.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
De Rotterdamse aanpak Wijk- en dagarrangementen brede school
Trainer Basisvaardigheden Spelling
VESPORO, Werving en Selectie 11 oktober 2011
Convenant VSV: Maatregel 3 Monitor overgang VMBO-MBO Zuidoost Brabant.
Confidential TRANSKNOWLEDGE met de steun van Brug Project - tussen theorie en praktijk.
TAC. 1.Voorzitter 2.Vertegenwoordiging primair onderwijs (sbao) 3.Vertegenwoordiging SO cluster 3 4.Vertegenwoordiging SO cluster 4 Per bespreking 5.Wisselende.
“Passend onderwijs op maat”
‘ORTHO-AAN-DE-POORT’ Pilot Muurhuizen. Taken ‘ortho-aan-de-poort’ Aanmeldingen doornemen binnen termijn 6 weken Adviseren aangemelde leerlingen bij twijfel.
Kom verder. Saxion. Kijk op de praktijk! HSN- Brugge -15 november 2014 Maaike Vervoort.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Concept examenprogramma
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Passend onderwijs in swv Helmond-Peelland vso Arrangementen extra ondersteuning basisondersteuning TLV ACT School 1 oktober 2012 VSO 5,21% LGF 2,27% 92,52%
Bijeenkomst September 2015
Handhaver Toezicht en Veiligheid
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Betrouwbare iOverheid en het belang van duurzame toegankelijkheid André Plat – Projectcoördinator duto-DO - Nationaal Archief Erik Saaman– Projectleider.
Invoering Examenprofielen Rini Romme november 2011.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Werkwijze telefoon & balie
Presentatie EduCheck SOML
Onderzoeksvraag Is er een belangrijke oorzaak te vinden, voor de afnemende stroom studenten die interesse hebben en/of zich uiteindelijk inschrijven, voor.
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Kennis delen.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Keuzedelen Opleiding doktersassistent
Workshop 6: op welke thema’s focussen we?
Transcript van de presentatie:

Piet ten Have Pieter Oterdoom Workshop Onderwijs Piet ten Have Pieter Oterdoom

Evaluatie en Monitoring Evaluatie Onderwijs PA Evaluatie Vesporo Evaluatie en Monitoring Evaluatie Onderwijs PA

Evaluatie Vesporo Evaluatie en Monitoring Evaluatie Onderwijs PA Aanbevelingen: 1. Ontwikkeling landelijk voorlichtingsmateriaal 2. Ontwikkeling uniform volgsysteem. 3. Uniforme stageperiode 4. Kosten examinering en procedures 5. Deskundigheidsbevordering 6. Verplichte medewerking evaluatie 7. Betrokkenheid verbeteren 8. Rollen duidelijker beschrijven in convenant. Evaluatie Onderwijs PA Aanbevelingen: 1. Uitvoering volledig KD 2. Uitvoering RTGB + theorie 3. Vaardigheden herhalen 4. Functiegericht oefenen 5. Extra aandacht voor PV’s 6. Van kennis naar toepassing

Onderwijsontwikkeling. Start Vesporo 2009. Vergelijking HTV – PO 2000 – PO 2.0. Ontwikkeling van de Ecabo site. Info afhankelijk van ontwikkelingen PO 2.0 Implementatiefase Vesporo 2014. Bevordering doorstroming studenten. Fase 2014 – 2016.

Samenwerking Samenwerken van: Politieacademie – Ecabo – Roc’s Kwaliteitsverbetering onderwijs. Spin in het web is de Ecabo – site.

Lesmateriaal Nice to know Aantal 125 gebruikers wel aangemeld maar niet actief in de leeromgeving 363 HTV 511 leerlingen P-deel 101 Docent toegang P-deel  Duur P-deel totaal 1564 uur, gem 142min, top 10 meer dan 15 uur en nummer 1, 47 uur

Lesmateriaal Lesmateriaal huidig Lesmateriaal aanvulling Gebruikerspanel